  • Data: 2010-02-21 10:54:13
    Temat: Re: Mikrokrokowanie - problem
    Od: Krzysztof <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK pisze:
    > (... )to faktycznie prędkość chwilowa
    > "pływała" pomimo stałego sterowania, więc wartości pwm nie liczyłem +n
    > tylko brałem z tablicy, obliczone wg sinusa (czy cosinusa?), i już
    > pływanie było praktycznie niezauważalne. Może tak spróbuj?

    Hej!

    Tą opcję właśnie testuję i jest niewiele lepiej niż z n++. Zauważyłem,
    że silnik zatrzymuje się kiedy następuje zmiana kierunku prądu na
    przeciwny, czyli wypełnienie jest własnie bliskie 50%, ale ten moment
    trwa przecież nadzwyczaj krótko. Wygląda obecnie to tak, że silnik
    zatrzymuje się gdzieś przy wypełnieniu w zakresie 45 - 55%. Wymyśliłem
    więc by zmodyfikować funkcję sinus tak, by w tych okolicach była funkcją
    bardzo szybko zmienną, ale rezultat nadal jest kiepski, bo pojawia się
    lekka nierównomierność, przy tak szybkiej zmianie prądu...

    Krzysiek