  • Data: 2010-02-21 13:43:58
    Temat: Re: Mikrokrokowanie - problem
    Od: Krzysztof <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman pisze:
    > Mogłbyś dokładniej opisać połączenie sygnałowe ATmegi z L298 i algorytm tego
    > przesunięcia fazowego ?

    Układ ATmega generuje dwa przebiegi PWM (na Timerze 1, tryb Fast-PWM,
    8-bit). By poprawnie realizować sterowanie potrzeba oczywiście mieć
    również zanegowany każdy z sygnałów. Realizuję to przez dwa zewnętrzne
    tranzystory.

    Zatem sygnały bezpośrednio z PWM trafiają na piny A i C układu L298, i
    odpowiednio zanegowane na B i D. Uzwojenia silnik krokowego są
    podłączone do wyjść Output1-Output2 (jedna para biegunów) i
    Output3-Output4 (druga para biegunów).

    Próbki przebiegu sinusoidalnego są stablicowane i zapisane w pamięci
    (tablica 255 elementowa). Wartości wypełnienia są pobierane według schematu:

    Pseudokod:

    for n=1 to 256
    kanał A PWM = tab(n) // zmiany wypełnienia zgodnie z sinusem
    kanał B PWM = tab(n+64) // zmiany wypełnienia zgodnie
    // z cosinusem
    end

    Część elektroniczna jest raczej poprawna, bo wszystko mam posprawdzane
    oscyloskopem. Ostatnio doczytałem, że mam hybrydowy silnik krokowy (z
    magnesem trwałym na wirniku). Może w tym tkwi ten problem...?

    Krzysiek