    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Date: Thu, 13 Sep 2018 10:13:37 +0000 (UTC)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > To tym bardziej zastanawia...

    Tak naprawdę jak zrobię sobie tę sondę prądową, o której pisałem gdzieś
    wyżej, to będzie wiadomo co się tam przy starcie dzieje.

    > Musi charakterystyka szybsza. Albo, co trudno mi podejrzewać, ale wykluczyć
    > nie mogę, obwody w tamtej okolicy mogą się układać w coś rezonansowego, co
    > skupia się na bezpieczniku i jego wywala, a nie to drugie, co powinno.

    Tylko że ja się z tym często spotykałem. Zawsze byłby rezonans?

    Myślę że raczej charakterystyka...

    > Gdyby była możliwość podmiany na inny bezpiecznik 10A, to bym to
    > sprawdził... Może udar ładujący zasilacz? (o ile tam cokolwiek jest
    > prostowane i gładzone...)

    Nie bardzo jest. Tzn. można rozebrać skrzynkę, ale aż tak nie chcę tam
    ingerować.

    Zasilacz... pewnie jakiś jest, skoro jest elektronika, ale wątpię żeby ten
    udar był aż taki, żeby wywalał bezpiecznik.

    Z drugiej strony kiedyś testowałem 10 urządzeń z małymi zasilaczami
    (9 V, 1 A). Jak się podłączało po kolei to było OK, ale jak się podłączyło
    do dwóch listew (listw?) i włączyło obie jednym przełącznikiem, to
    wywalało :)

    Zasilacze impulsowe, więc duży kondensator na wejściu... bezpiecznik nie
    wytrzymywał.

    Też tak może być...