  • Data: 2013-01-04 22:14:39
    Temat: Re: Mikrofala
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 20:00:07 UTC+1 użytkownik Anerys napisał:

    > Tym bardziej. Dlaczego nie wybucha jajko pozbawione skorupki, a conajwyżej
    > wrze jak woda?

    Nie zawsze. Osobiście za młodu "wybuchłem" jajko wybite ze skorupki do kieliszka
    (zobaczyłem w katalogu wysyłkowym z "zachodu" plastikowy pojemnik do robienia jajek w
    mikrofali i stwierdziłem, że nie będzie Niemiec pluł nam w twarz :) ), pierdyknęło
    jak złoto :D

    Myślę, że rzecz jest związana z samym białkiem i wnikaniem w nie mikrofal. Jak jajko
    jest mniej więcej w kupie (w skorupce, w kieliszku), to białko się ścina od zewnątrz
    (być może ścięte mniej pochłania też mikrofale), a dopiero potem wnętrze jajka się
    gotuje. I mamy bum. A jak jajko jest wybite na szerszą powierzchnię - wnikanie
    mikrofal jest na tyle głębokie, żeby zapewnić bardziej równomierne grzanie w całej
    objętości.
    Pozostaje jednak pytanie, jakim cudem w takim razie działają te oryginalne kieliszki
    do gotowania jajek w mikrofali...

    J.