  • 1. Data: 2008-02-06 14:28:28
    Temat: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    http://itbiznes.pl/art31257.html

    Ciekawe czy to pierwsze koty za płoty czy jednak w końcu ruszą na
    poważnie. Od kilku lat się ciągle mówi i mówi, co jakiś czas ktoś tam
    nawet postraszy, ale jak widać IPv4 ma się całkiem dobrze i co najwyżej
    to raczej ASów prędzej zacznie brakować.

    Xenocide

  • 2. Data: 2008-02-06 14:53:29
    Temat: Re: Migrujemy do IPv6 ?
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > nawet postraszy, ale jak widać IPv4 ma się całkiem dobrze i co najwyżej
    > to raczej ASów prędzej zacznie brakować.

    Fragemnt ze strony RIPE:

    From 1 January 2007 you can request a 4-byte AS Number. If you would like a
    4-byte AS Number, use the Supplemental Comments field to let us know. If you
    give no preference, we will assign a 2-byte AS Number.

    From 1 January 2009, you can use the Supplemental Comments field to let us
    know if you would like a 2-byte AS Number. If you give no preference, we will
    assign a 4-byte AS Number.

    From 1 January 2010 we will assign 4-byte AS Numbers only.

    --
    ŁT

  • 3. Data: 2008-02-06 15:21:27
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
> [...]
    > nawet postraszy, ale jak widać IPv4 ma się całkiem dobrze i co najwyżej
    > to raczej ASów prędzej zacznie brakować.

    Powoli bo powoli, ale widać coraz większe zainteresowanie i działanie ze
    strony ISP.
    A co do DNS to ORSN już dawno miał IPv6.
    http://european.ch.orsn.net/

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 4. Data: 2008-02-06 16:00:56
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
    > http://itbiznes.pl/art31257.html

    Nie ma to jak rzeczowy artykuł, napisany ze znajomością tematu ;)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 5. Data: 2008-02-06 19:25:27
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 06 Feb 2008 17:00:56 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > Nie ma to jak rzeczowy artykuł, napisany ze znajomością tematu ;)

    No nazwa portalu raczej jasno wytycza kierunek, ale jeżeli już na takich
    strona info o IPv6 się pojawia to znak, że coraz bardziej coś się jednak
    w temacie rusza - i chyba dobrze.

    Xenocide

  • 6. Data: 2008-02-06 20:27:00
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

> [...]
    > nawet postraszy, ale jak widać IPv4 ma się całkiem dobrze i co najwyżej
    > to raczej ASów prędzej zacznie brakować.

    Pierwsza sprawa to PI dla IPv6, główni zainteresowani to portale, i inni
    dostawcy treści a bez treści migracja z punktu widzenia ISP nie ma
    większego sensu.

    Bartosz Waszak
    Network Infrastructure Engineer
    IT Infrastructure Department
    http://www.allegro.pl/

  • 7. Data: 2008-02-06 21:07:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Bartosz Waszak pisze:

    > Pierwsza sprawa to PI dla IPv6, główni zainteresowani to portale, i inni
    > dostawcy treści a bez treści migracja z punktu widzenia ISP nie ma
    > większego sensu.

    Wytłumacz mi, jak chłop krowie na rowie, jaki biznes mają mieć dostawcy
    treści w IPv6?

    M.

  • 8. Data: 2008-02-06 21:12:12
    Od: rj <r...@r...org.pl>

    On 5768-05-30 22:07:14 +0100, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> said:

    > Wytłumacz mi, jak chłop krowie na rowie, jaki biznes mają mieć dostawcy
    > treści w IPv6?

    miliony odbiorcow 8-] tej tresci...

    -j.

  • 9. Data: 2008-02-06 21:30:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    rj pisze:

    > miliony odbiorcow 8-] tej tresci...

    Ale te miliony sa i teraz, a ich liczba nie zwiększy się gwałtownie po
    wprowadzeniu IPv6

    M.

  • 10. Data: 2008-02-06 21:38:07
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 06.02.2008, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wroted:

    > Ale te miliony sa i teraz, a ich liczba nie zwiększy się gwałtownie po
    > wprowadzeniu IPv6

    Zwiększy się za to liczba oddzielnie adresowanych gadżetów i sprzętów,
    na jedno wychodzi - większy ruch.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>