    Date: Tue, 14 Mar 2023 14:49:03 +0100
    Subject: Re: Miernik napięcia
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <640c8336$0$9588$65785112@news.neostrada.pl>
    <tuncav$n2b$1$Janusz@news.chmurka.net>
    From: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 13.03.2023 o 15:35, Janusz pisze:

    > Bo tak jak pisałem za niskie, u siebie mam około 8V.

    Wszystkie tunery jakie znam mają opcję włączenia pięciowoltowego
    zasilania anteny. Może ono w ogóle do czegoś się przydać?

    > Jeden mux jedna częstotliwość.

    Jasne, tylko użytkownik ma dylemat co tu zrobić w takiej sytuacji. Samo
    wzmocnienie lub obniżenia mocy sygnału będzie rzutowało na wszystkie
    MUXy. A np.  MUX nr 8 ma nikczemna wręcz moc nadawania, przykładowo -
    ten z zakłóceniami ma moc 100 a nr 8 - 14KW.

> [...]
    > tylko zbliżonej to może zatykać wzmacniacz, jest przesterowany i wtedy
    > też będzie podobna czkawka. Rady wtedy są dwie, inny wzmacniacz, może
    > słabszy ale taki co ma filtry pułapki na wejściu, ten co dawałem link
    > jakies tam ma i nawet podają jego charakterystykę, wtedy powinien
    > wytłumić sygnały z poza pasma, ale gwarancji nie ma.
    > Albo lepsza antena czyli jak wyżej napisałem.
    > Antena najlepiej na określone kanały, im węższy zakres odbioru tym
    > lepiej, jak trzeba inny mux dalej oddalony to lepiej dać odrębną
    > antenę i połączyć je sumatorem antenowym lub zwrotnicą.

    No tak, jak widać pozostaje tylko protest i żądanie zamknięcia bazy,.
    Ciekawe czy polskie prawo w ogóle przewiduje jakieś "szkody wojskowe",
    tak żeby można było się ubiegać o odszkodowania za szkody jakie się
    ponosi na skutek ich działalności..