  • Data: 2023-03-14 18:47:21
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-13 o 23:14, Janusz pisze:
    > Jest opcja w kicadzie żeby 'odejmował' opisówkę od maski i wtedy napisy
    > nie 'wchodzą' na pola lutownicze.

    Ale DRC nie wie czy przy generowaniu gerberów delikwent ją włączy więc
    ostrzega. No i jak ktoś czegoś nie rozumie to zapyta i oprócz odpowiedzi
    można pomyśleć, czy komunikat nie mógłby być jaśniejszy.

    Ostatnio też nie zrozumiałem jednego z ostrzeżeń. Nigdy w życiu nie
    używałem słowa kolokacja. No i jak mi napisał, że via są co-located to
    sobie pomyślałem, że są za bardzo ko-ło siebie (bo dwa były tuż obok) i
    tylko pod tym kątem sprawdzałem wszystkie ustawienia.
    W końcu zapytałem i ktoś mi od razu napisał, żebym sprawdził czy nie mam
    kilku via na sobie.

    Wzięło się stąd, że robiłem uzwojenie na 4 warstwach (symetryczne w
    kształcie ósemki). Jak na jednej warstwie nawinąłem połowę to włączyłem
    tryb, że tylko jedna warstwa aktywna, zaznaczyłem uzwojenie i zrobiłem
    kopię z obrotem o 180 stopni. Aby dokładnie położyć w czasie kopiowania
    miałem duże powiększenie i widziałem tylko ten koniec uzwojenia, który
    miał się zgrać z drugą połową i nie zauważyłem, że via na drugim końcu
    też się kopiują. Po skopiowaniu lądowały na innych via (o tym samym net)
    więc nie było ich widać.
    Taką operację robiłem na każdej warstwie więc się trochę tych via
    nazbierało.
    P.G.