  • 11. Data: 2012-10-21 00:14:17
    Temat: Re: Miernik częstotliwości na płycie głownej? Z cyklu jak to dziala.
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ZeNek <p...@p...pl> napisał(a):
    > Bo jakbys uwazal na lekcjach fizyki wiedzial bys ze pewne elementy maja
    > pewne stale ktore sa zalezne od np temperatury lub napiecia a te tez sie
    > zmieniaja. Jakbys mial sprzet warty wiele tysiecy pewnie ta czestotliwosc
    > by tak nie plywal;a a masz bele gowno z metra ciete i wylewasz swoje żale.

    Ale to jest wiadome i nie o to jest pytanie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2012-10-21 01:36:18
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    > Ale to jest wiadome i nie o to jest pytanie.

    Czestotliwosc jest jedna stała z zegara reszta jest dzielona lub mnozona
    i stad program wie.

  • 13. Data: 2012-10-21 02:07:51
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ZeNek <p...@p...pl> napisał(a):
    > Czestotliwosc jest jedna stała z zegara reszta jest dzielona lub mnozona i
    > stad program wie.

    Przed chwilą mówiłeś, że nie jest stała. Z resztą nieważne. Włącz ten
    program, bo chyba nie wiesz o czym jest mowa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2012-10-21 03:31:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Gomez <a...@h...pl> napisał(a):
    > Witam
    > Jest sobie plyta glowna np. asus (akurat taka mam) jest tez program CPU-Z
    > (zle tez sa setki innych oz ta funkcja)
    > Pytanie: w jaki sposob program mierzy, odczytuje czy cokolwiek robi zeby
    > wskazac tzw. bus speed? Reszte czestotliwosci podaje z matematycznego
    > preliczenia bus speed-a ale skad bierze nformacje o bus speed. Na plycie
    > jako zegar jest jaeden zogolnodostepnych scalakow ktory przez PLL
    > generuje co trzeba ale skad taki program wie co jest generowane. Moze
    > jest ktos obeznany mocno w tym temacie?

    Podejrzewam, że częstotliwość procka jest wyliczana z licznika wydajności
    (QueryPerformanceFrequency/QueryPerformanceCounter) a potem FSB na podstawie
    dzielnika.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-10-21 08:46:45
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    > Podejrzewam, że częstotliwość procka jest wyliczana z licznika wydajności
    > (QueryPerformanceFrequency/QueryPerformanceCounter) a potem FSB na
    > podstawie dzielnika.

    Wlasnie tez tak zaczynam podejrzewac. Ze to jest wlasnie liczone bo miernika
    czestotliwosci na pewno na plycie nie ma wiec realizacja jest programowa.
    Coz poki plyta chodzi to poczekam i jesli nie bedzie zwisow to zostawie na
    obnizonym zegarze w BIOS-ie przy ktory CPU-Z pokazuje ze FSB chodzi tam
    gdzie powinien. Podepne jak sie uda wyjcie generatora do analizatora widma i
    zobaczymy co tak naprawde z niego wychodzi.

  • 16. Data: 2012-10-21 08:48:11
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

> [...]
    > by tak nie plywal;a a masz bele gowno z metra ciete i wylewasz swoje żale.

    To zobacz sobie durniun jaka stabilnosc ma byle gowniane radio za 30PLN ze
    zwyklym kwarcem to po pierwsze. Tu sa skoki +- 5Mhz
    Po drugie bylo dobrze a sie spsulo wiec szukam przyczyny.
    Po trzecie jak nie masz o niczym pojecia to sie nie udzielaj tempaku bo
    wiedzy to nie masz jak widac za grosz debilu z zadnej dziedziny.
    Przeczytaj sobie cokolwiek o elementach, geberatorach , PLL itd i potem sie
    udzielj kretynie.
    Nie masz nic do powiedzenia to spadaj stad a nie zasmiecasz grupy swoimi
    gowno wartymi wypowiedziami.
    Zwroc pieniadze za nauke no chyba ze chodziles do szkol za ktore trzeba
    placic tysiace i za to sie dostaje dyplom bo takich debili w tym kraju jest
    na peczki a ty widac kolejny z nich tuman pieprzony.
    Poza tym pytanie bylo o co innego o czym tez zreszta nie masz pojecia.

  • 17. Data: 2012-10-21 09:32:48
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    > Przed chwilą mówiłeś, że nie jest stała. Z resztą nieważne. Włącz ten
    > program, bo chyba nie wiesz o czym jest mowa.

    CZestotliwosc z zegara jest "stała" reszta jest zalezna od ustawienia
    dzielnikow.

    A to ze stała pływa to tak jak napisałem wczesniej tanie chinskie gowno
    to pływa.
    pierwszy lepszy pdf ze strony intela i wszystko jasne

  • 18. Data: 2012-10-21 09:34:33
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-10-21 08:48, Gomez pisze:

> [...]
    > na peczki a ty widac kolejny z nich tuman pieprzony.
    > Poza tym pytanie bylo o co innego o czym tez zreszta nie masz pojecia.

    Dziecioku to ty sie troche doucz bo narazie to w dupie byles i gowno
    widziales. W gownianym radio nie ma GHZ a kilkadziesiat MHz.

  • 19. Data: 2012-10-21 09:37:52
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-10-21 08:46, Gomez pisze:

> [...]
    > tam gdzie powinien. Podepne jak sie uda wyjcie generatora do analizatora
    > widma i zobaczymy co tak naprawde z niego wychodzi.

    Wyjscie do analizatora widma debilu ty sobie do analizatora glowe
    podlacz. Przy GHz zmiana o kilka Hz to norma przy tanim sprzecie .

    Zamiast pierdolic trzy po trezy i wqrwiac normalnych ludzi zerknij do
    pdf ze strony intela z opisem dzielnikow i sposobie generacji impulsow
    zegarowych.

  • 20. Data: 2012-10-21 18:42:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-10-21 03:31 Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Podejrzewam, że częstotliwość procka jest wyliczana z licznika
    > wydajności (QueryPerformanceFrequency/QueryPerformanceCounter) a potem
    > FSB na podstawie dzielnika.

    Poczytaj sobie o instrukcji RDTSC. Jest używana w takich celach od kiedy
    się pojawiła w procesorach x86, w połączeniu z powyższymi funkcjami (do
    wyznaczania stałego odcinka czasu).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/