  • Data: 2009-12-13 10:29:59
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Kmicic pisze:
    > No i sąsiedzi mnie teraz męczą abym coś wymyślił aby podłączać im to co
    > przywieźli. Oczywiscie trafa i autotrafa. Na pierwszy ogień suszarka i
    > pralka. Zauwazyłem ze suszarka jest chyba zasilana z miedzyfazowego
    > napiecia czyli 240V wiec może sposobem da sie podłaczyc do naszyego 1
    > fazowego.
    >
    > Czy ktoś się orientuje czy połączenie między fazowe w USA to 240V i
    > można zasilić wówczas takie urządzenie przystosowane do miedzy fazowego
    > USA do naszego 1 fazowego ?.
    >
    > W instrukcji suszarki do podłączenia jest listwa z 3 zaciskami 1,2,3
> [...]

    Melduję posłusznie ze oba urządzenia (pralka,suszarka) pracują.
    Wymagało to zakupu transformatora. Okazyjnie trafiłem na allegro
    transformator warsztatowy o obciazeniu ciągłym 3.5 KW. Szczytowe
    obciażenie 6-7 KW.
    Naprawdę okazyjnie ponieważ za ok 300 zł z dostawą. Cena nowego to cena
    ponad 1000 zł. Pralka była na zasilanie 110 więc tu tylko przez
    transformator. Układ suszarki to grzałka zasilana z miedzyfazowego 220V
    a reszta a więc silnik i sterowanie z 110.

    Schemat urządzenia znalazłem podklejony w panelu sterowania (więc trochę
    myślą czasami na tym zgniłym zachodzie :-)). Schemat potwierdził moje
    przypuszczenia z tym ze trafo musi byc wiekszej mocy ponieważ silnik ok
    1KW jest zasilany też z 110 (lewa połówka miedzyfazowego).

    Grzałkę podłaczyłem wprost do naszej sieci(neutralny na
    międzyfazowy-czarny a faza na drugi miedzyfazowy - czerwony) a pomiedzy
    przewód neutralny USA(biały) i lewy miedzyfazowy USA (czarny)
    podłaczyłem wyjscie trafo 110V .
    Uziemienie miedzyfazowego odłaczyłem od obudowy i na obudowę
    podłaczyłem uziemenie naszej sieci(TO WAŻNE nalezy pamiętać o
    uziemieniu obudowy).

    Dysponując autotransformatorem zdolnym zasilić silnik ok 1KW mozna
    pokusic sie o rozwiazanie zamykając trafo w obudowie suszarki. Jest tam
    kupa miejsca. Podłaczając trafo na miedzyfazowe (czarny,czerwony) a
    odczep 110V na (neutralny USA - biały). Wówczas jedynym podłaczeniem
    suszarki jest trzyzyłowy kabel naszej sieci.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi :-).
    pozdrawiam
    AK