  • Data: 2010-01-08 00:04:52
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 07 Jan 2010 22:57:16 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >Swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego USA tak mają, że
    >technologicznie są zawsze cofnięte od reszty świata, np.:
    >
    >prąd:
    >110V oznacza 4x większe straty niż 230V

    pare razy mniejsze - u nich kazdy ma wlasny transformator na
    najblizszym slupie.

    >telewizja analogowa:
    >525 linii vs. 625 linii w Europie

    Taki im sie standart wyrobil a potem trudno bylo zmienic.

    Tylko ze to raczej efekt tego ze sa z przodu a nie z tylu - sa
    pierwsi, osiagaja co mozna, inni sie spozniaja ale moga ulepszac.

    A czemu my mamy nedzne 625 linii, zamiast np 819 jak we Francji
    probowano.

    >poza tym nie mieli teletekstu, kiedy w Europie ta technologia była popularna

    Moze nie mieli potrzeby. Ja juz nawet nie pamietam kiedy ogladalem TT

    >telewizja cyfrowa:
    >ATSC jest technologicznie gorszy od DVB-T

    Ale oni ATSC juz maja, a my nawet nie wiemy kiedy bedziemy mieli.
    Zreszta tych ATSC to jest sporo standardow.

    >telekomunikacja:
    >ramka T ma 7 bitów, w Europie ramka E ma 8

    A ta ramka to odnosnie czego ?

    Dla ASCII 7 bitow starcza calkowicie, w europie 8 za malo :-)

    >Ktoś ma pomysł, dlaczego tak jest, że Amerykanie muszą mieć gorzej niż
    >Europa czy reszta świata?

    Aby na pewno gorzej ? porownaj ich samochody i nasze w latach 50-tych,
    ich telewizory i nasze wtedy itd ..

    J.