  • 21. Data: 2010-07-27 21:50:32
    Temat: Re: Microchip Microstick
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Andgro przemówił ludzkim głosem:

    > Do programowania flasha masz przycisk na belce komend a pice 18 mają 3
    > pułapki sprzętowe. Nie wiem, może kompilator C jedna z nich sobie
    > zabiera? Ja używam wszystkich 3.

    To nie kompilator, tylko debuger i nie zabiera, tylko używa jednej z
    pułapek do pracy krokowej. Jak postawię trzy pułapki w kodzie, to
    przestaje działać praca krokowa (MPLAB wyświetla ostrzeżenie).

  • 22. Data: 2010-07-28 05:26:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 22:41, zenek wrote:
    > Czas sie zastanowic czy dalej rzezbic w gownie czy skoczyc klase wyzej !

    Zdefiniuj "gówno".

  • 23. Data: 2010-07-28 05:32:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 23:21, Andgro wrote:
    > Już byś dawno wiedział, gdybyś potrzebował. Ale wolisz czekać aż ktoś
    > odrobi lekcje za Ciebie?

    Więc zamknijmy grupe, wymiana doświadczeń nie ma sensu. Ostatni gasi serwer.

    > "zaprojektowane specjalnie
    > dla tworzenia oprogramowania w języku C" widziałem na stronie Mchipa

    Ja też widziałem wiele ciekawych rzeczy na stronach. Pisanych przez
    marketoidów. Realia sa czasem inne. GCC do dzisiaj nie powstal więc
    *może* między wierszami należy czytać "zaprojektowany do C, ale
    spieprzylismy projekt". Tego ze stron nie wyczytam i pytam o praktykę.
    Przeciez nie jestem jedyny ktory gcc na PICach przywitał by z radością.

    > Albo tak proste programy na kilka ekranów, że pisze je jedną
    > ręka mieszając drugą herbatę w szklance.

    No więc ja nie piszę prostych programów. Co gorsza ostatnio stosuje
    często preemptive mutitasking (na ARM7), taka specyfika projektów.
    Dlatego nie dam rady napisać tej jedna ręką, sorry, potrzebuje wsparcie
    w hardware.

  • 24. Data: 2010-07-28 05:35:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-27 22:59, Zbych wrote:
    > Kompilator microchipa C18 łyka tylko C89, o udogodnieniach z C99 można
    > zapomnieć.

    No wlaśnie. To chyba główny powód dla którego trzeba bedzie poczekac na
    port GCC zamiast bawic się natywnymi gównianymi kompilatorkami. Pytanie
    czy się doczekamy.

    > Debuger w zasadzie działa, ale bardzo często przy zmiennych lokalnych w
    > funkcjach pokazywał mi "out of scope" i musiałem tworzyć zmienne
    > globalne.

    Optymalizacja?

    > PIC18 ma tylko 3 sprzętowe pułapki, 1 jest używana do pracy
    > krokowej, więc do użytku zostają tylko dwie - jak na mój gust mało.

    Podobnie jak ARM7. Da się żyć.

    > Spece z microchipa natrzepali za to prezentacji jak zrobić sobie serwer
    > http i własne dynamiczne stronki.

    Marketoidzi tak mają. Pisza rzeczy a czytac trzeba między
    wierszami/slajdami.

  • 25. Data: 2010-07-28 06:15:15
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > No wlaśnie. To chyba główny powód dla którego trzeba bedzie poczekac na
    > port GCC zamiast bawic się natywnymi gównianymi kompilatorkami. Pytanie
    > czy się doczekamy.

    Jest jeszcze IMO zdecydowanie lepszy kompilator Hi-Techa, ale miałem
    problem ze skompilowaniem pod nim stosu microchipa i dałem sobie spokój.
    GCC obsługuje od PIC24 wzwyż.

    > Optymalizacja?

    Jeden z przypadków to był bufor odbiorczy RSa. Jak kompilator potrafił
    to zoptymalizować i wyrzucić, to chylę czoła.

  • 26. Data: 2010-07-28 14:32:52
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Hmmm chyba nie o tym mówie kiedy mam na myśli sprzetowe stosy ;) nie
    > wiem jak to teraz wygląda w PICach, wlasnie chciałbym się dowiedzieć,
    > może warto się przeprosić.

    obecnie PICe to już nie PICe :) Microchip się chyba poddał, zakupili jakiś
    rdzeń a'la cortex i to jest teraz PIC32. Plusem jest darmowy kompilator, w
    każdym razie możesz rozważyć. Niestety nie wiadomo, czy jest to tak samo
    pancerne jak stare PICe.
    O starszych PIC-ach zapomnij, nie dość, że będziesz mocno zdziwiony, to
    cenowo przestaje to już być opłacalne. Architektura PICów16 śniłaby Ci się
    po nocach, choć rozsądnie użyte i oprogramowane w bardzo okrojonym C
    potrafiły dużo zdziałać jak na swoje osiągi. Wszystko pomiędzy PIC16 a
    PIC32, hmm... nie korzystam i była to dokładnie rozważona decyzja :)

    e.

  • 27. Data: 2010-07-28 16:47:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-28 16:32, entroper wrote:
    > obecnie PICe to już nie PICe :) Microchip się chyba poddał, zakupili jakiś
    > rdzeń a'la cortex i to jest teraz PIC32.

    Tzn to jest jakiś ARM czy tylko wydajnościowo podobne? Coś jak AVR32?

    > Niestety nie wiadomo, czy jest to tak samo
    > pancerne jak stare PICe.

    W zasadzie to jedyny powód wyprowadzki z AVR. Jeśli będa podatne na
    zakłucenia to ja dziękuje.

    > O starszych PIC-ach zapomnij, nie dość, że będziesz mocno zdziwiony, to
    > cenowo przestaje to już być opłacalne.

    Mam rozumieć ze stare PICe i nowe PICe mają wspólna tylko nazwę i nic
    więcej?

  • 28. Data: 2010-07-28 17:42:36
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Tzn to jest jakiś ARM czy tylko wydajnościowo podobne? Coś jak AVR32?

    rdzeń M4K jest wydajnościowo mniej więcej na poziomie cortex-M3 OIDP

    > Mam rozumieć ze stare PICe i nowe PICe mają wspólna tylko nazwę i nic
    > więcej?

    jeśli chodzi o serię PIC32 to IMHO tak.

    e.

  • 29. Data: 2010-07-28 20:25:51
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/07/2010 15:32, entroper wrote:
> [...]
    > każdym razie możesz rozważyć. Niestety nie wiadomo, czy jest to tak samo

    A MPLABa przepisali od poczatku? Bo o ile procki maja znosne, to MPLAB
    doprowadza do (jakto Waldek nazywa????) kurwicy jader.
    Dlaczego inne procki maja strawne IDE (czesto Eclipse) a MPLAB jest jaki
    jest od ponad 10 lat?

    --
    Jerry1111

  • 30. Data: 2010-07-28 20:27:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/07/2010 17:47, Sebastian Biały wrote:

    > Tzn to jest jakiś ARM czy tylko wydajnościowo podobne? Coś jak AVR32?

    Nie wiem czy Cortex-M3 nie maja gdzies tam w PIC32.

    > W zasadzie to jedyny powód wyprowadzki z AVR. Jeśli będa podatne na
    > zakłucenia to ja dziękuje.

    Nowa (cienka) technologia, wiec trzeba wiecej uwagi poswiecic.

    --
    Jerry1111