eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMichelin CrossClimate SUV się zguzowałyRe: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
  • Data: 2022-01-20 19:13:55
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F

    > A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
    > -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
    > i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
    > kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
    > I co wtedy zrobisz?
    > Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?

    Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
    wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
    należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
    czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
    zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
    samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
    autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
    silnikiem.

    > To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)

    Rzetelna != subiektywna.

    > Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
    > stale gapic?

    Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
    to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
    wami na podobnym poziomie.

    > No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)

    Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
    prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
    gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.

    > A twoja analiza rzetelniejsza?
    > Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
    > bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
    > gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)

    Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
    tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
    leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.

    > Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
    > srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
    > to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)

    W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
    silnika. To samo z rozmową.

    > Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
    >
    > Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
    > Duzo ciszej sie robilo?

    Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!

    > P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(

    Starzejesz się panie.

    > I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.

    Który ma się nijak do tematu silnik-buda.

    > Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.

    Bzdura.

    > No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)

    Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
    Zdecyduj się.

    > No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
    > Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
    > na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...

    Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
    samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
    stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
    jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
    Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
    wyjątków robiąc z nich regułę.

    > Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
    > Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?

    Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
    się znajdzie w każdej klasie.

    > Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
    > halasuje. I wlacza sie co chwila :-)

    Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
    Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.

    > No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
    > po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.

    No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
    prądzie przejechać 30-40km.

    > Bo to reklama.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    > Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.

    Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
    W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.

    > Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
    > przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
    > I komfort rosnie. Halas tez :-)

    Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    > A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
    > laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
    > baterii.

    Toyota nie ma PHEVów.

    > Tylko Cavallino pisze, ze hybrydy lubia sobie zimą uruchomic silnik,
    > aby go podgrzac :-)

    Nie lubią, tylko muszą, bo baterii mają AFAIR 1,5kWh.

    > Jakie znow wyparcie (epitet), ile razy mam ci pisac, ze nie bede
    > wierzyl nagraniom, ktore maja automatyczną regulacje poziomu
    > a na filmie to moze jeszcze automatyczna redukcja szumow - czy to
    > celowo, czy w kompresji.
    > Byc moze. Czyli w ogole nie mozna temu wierzyc.

    ROTFL Nie wierzysz, bo uparcie twierdzisz że rzekomo nagranie działa na
    korzyść EV, choć w rzeczywistości działa na korzysć ICE.

    > A te szumy otoczenia to naprawde z otoczenia, czy wiatr szumi na
    > karoserii od predkosci?

    Jakie masz niby szumy od prędkości przy ruszaniu od 0?

    > Dlatego u mnie leciala muzyczka z CD, aby byl jakis poziom
    > odniesienia.

    I co, dB z radia przekraczały poziom dB generowanych przez silnik? Bo jak
    nie, to na szczaw była ta muzyczka potrzebna do normalizacji poziomu
    dźwięku.

    > No gdzie, przeciez pisze, ze jest za glosny ... przy duzych
    > predkosciach.
    > Ale poniewaz to nie tylko silnik halasuje, wiec skad mam wiedziec czy
    > jakis elektryczny samochod nie bedzie tak samo halasowal?
    >
    > Od ciebie sie nie dowiem, bo ty 80km/h nie przekraczasz :-)

    Nie no, ręce opadają. Naucz się czytać ze zrozumieniem, a potem wróć do
    dyskusji. EOT po raz kolejny, bo nie mam czasu się kopać z koniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: