  • 11. Data: 2010-01-17 10:48:39
    Temat: Re: Metz 48 czy SB 600 ?
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    > Nie irytuj sie bo Ci zylka peknie.

    Spokojna twoja rozczochrania nie pęknie....

    > Gdybys jednak zmienil zalozenia to rozwiazaniem jest odbicie blysku np
    > od sufitu bo nie wyobrazam sobie jak mozna za dzieciakiem nadazyc ze
    > stojakiem na lampe z parasolka ;)

    Założenia odbicia błysku od sufitu i ściany to są bo będą na początku.....
    jesli chodzi o parasolke to za jakis czas ale kupujac lampe chciałbym
    o tym wiedziec wczesniej a nie ja juz kupie że sie nie da tak zrobic.

    pzdr
    Dars

  • 12. Data: 2010-01-17 10:49:11
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    j a Ty jaką masz lampe ?
    kurcze metz48 i sb600 to prawie ta sama cena.......

    pzdr
    Dars

  • 13. Data: 2010-01-18 08:21:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dars napisał(a):

    > Założenia odbicia błysku od sufitu i ściany to są bo będą na początku.....
    > jesli chodzi o parasolke to za jakis czas ale kupujac lampe chciałbym
    > o tym wiedziec wczesniej a nie ja juz kupie że sie nie da tak zrobic.

    No to krotko: nie da sie sterowac lampa wbudowana innej lampy bez blysku
    tej pierwszej bo lampy komunikuja sie blyskiem. Wydaje mi sie, ze do
    tego lepsza bedzie SB600 niz METZ.

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 14. Data: 2010-01-18 08:21:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sawi napisał(a):

    [...]

    > Są już takie, przy których nie trafia.

    Np?

    j.

  • 15. Data: 2010-01-18 09:13:26
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    januszek pisze:

    > No to krotko: nie da sie sterowac lampa wbudowana innej lampy bez blysku
    > tej pierwszej bo lampy komunikuja sie blyskiem.
    Przedbłyskiem (dokładnie to wieloma przedbłyskami, są na sieci analizy
    reverse engineering tych sekwencji). Błysk głowny (dający ekspozycję)
    może byc b.słaby lub może go w zasadzie nie być (czyli --).

    Skoro dedykowany sterownik robi to chyba w podczerwieni, to pewnie się
    da przez filtr IR. Jak ktoś chce filterek, może próbować, są ku temu
    nadzieje.

    > Wydaje mi sie, ze do
    > tego lepsza bedzie SB600 niz METZ.

    Eeee .... dlaczego? Na pewno Metz ma uczciwiej podaną LP ;) (źródło:
    test chyba niemiecki review).

  • 16. Data: 2010-01-18 13:21:31
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Dars pisze:

    > Jednego jeszcze nie rozumiem.
    > Chciałbym robic zdjecie dziecku za pomoca lapmy Metza z statywu z parasolką
    > za pomocą CLS
    > i żeby nie błyskała lampa wbudowana czy tak można?

    Ja, co prawda pentaxem, robie tak że zasłaniam ręką, bądź na prędce
    skleconym zasłaniaczem lampę wbudowaną, ale tylko na tyle żeby metz na
    statywie "widział" błysk. Dodatkowo w menu aparatu ustawiam, żeby
    wbudowana lampa nie brała udziału w naświetlaniu a tylko sterowała
    zewnętrzną.

    --
    Ziemo