  • Data: 2017-11-15 12:07:28
    Temat: Re: Metoda fotochemiczna - wywolywacz
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> wrote:

    > W moim przypadku to efekt nieprecyzyjnego naniesienia lakieru lub kurzu.
    > Jak napisano dłuższe naświetlanie może pomóc.

    U mnie lakier jest póki co fabryczny.

    > Mnie się udawało Positiva używać. Nałożenie to był cyrk, największym
    > wrogiem kurz (zabierał z okolic lakier) lub źle oczyszczona płytka.

    Kładłeś i czekałeś, aż wyschnie, czy przyspieszałeś wyschnięcie np. w
    piecu?

    > Wywołanie NaOH w granulkach ok 7g/litr. Były problemy z odmierzaniem
    > małych ilości ale opanowane. Kretem też się dało ale więcej sypałem.

    Ja na razie mam kreta ale widzę, że NaOH jest przeraźliwie tanie, można
    kupić na próbę.

    > Dwustronne bez metalizacji: należało idealnie zgrać krawędzi płytki z
    > krawędzią na wydruku lub wierciłem przy rogach po przekątnej dwa otwory
    > i te służyły za celowniki do pozycjonowania folii. Najpierw naświetlanie
    > z jednej, potem z drugiej strony i do wywołania.

    Na razie robię jednostronne, ale po opanowaniu metody planuję też
    dwustronne.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]