  • 41. Data: 2012-09-05 14:42:32
    Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:

    >Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
    >dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
    >że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.

    Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
    wymagac.
    Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie
    znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P

    >Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
    >nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od

    A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?

    >Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej
    >synchronizacji po wymianie baterii - czyli kluczyk coś
    >przechowuje i jest to podtrzymywane przez baterię.
    >Nie ma za to słowa o tym, że powtórna synchronizacja jest
    >wymagana np. po wymianie akumulatora (a ta jest opisywana).
    >W sumie sam możesz sprawdzić organoleptycznie :)

    A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz
    bezpodstawnie ?

    P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania
    http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Op
    el-Insignia.pdf
    "doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego
    włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje
    wówczas na krótko odłączone),"

    J.

  • 42. Data: 2012-09-05 15:20:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-09-05 14:42, J.F pisze:

    > Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
    > wymagac.

    Kombinujesz już jak koń pod górę.

    > Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie
    > znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P

    Pisałem o tym jak są takie systemu konstruowane, a Ty dajesz jakiś
    przykład w którym nie ma słowa o zasilaniu.

    > A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?

    Rozmowa zeszła na kwestie techniczne komunikacji pilot-centralka,
    a Waldek to nawet nie może zamków fizycznie otworzyć.

    > A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz
    > bezpodstawnie ?

    Widzę, że argumenty się kończą, skoro tak próbujesz - tak,
    sprawdziłem w instrukcji.

> [...]
    > "doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego
    > włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje

    A jaki to ma związek z kwestią komunikacji centralka-pilot? Zasilanie
    centralnego zamka zostaje odłączone (czytaj siłowników), a nie
    zasilanie centralki. Nie wspomnę o tym, że kolejna Twoja kombinacja ma
    niewiele wspólnego z tym co Waldek napisał - samochód stał 4 tygodnie
    i nie reaguje na piloty. Prawdopodobnie prąd się skończył. No, ale żeby
    to potwierdzić to trzeba wejść do samochodu, a to się nie udało nawet
    kluczykiem 'analogowym'.

  • 43. Data: 2012-09-05 16:20:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:

    > Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
    > dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
    > że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
    Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci:
    a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji
    b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas

    b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np
    na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej

    Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest
    złożony) działanie jest następujące:
    a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako
    prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota
    pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod.
    Możliwe błędy:
    - utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy
    - użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie
    licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary
    b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach,
    centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z
    odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota
    Możliwe błędy:
    - reset zegara w pilocie/centralce
    - zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie
    równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o
    ponad +-K to przestaje działać

    Michoo

  • 44. Data: 2012-09-05 19:36:21
    Od: <1...@1...invalid>

    J.F w <news:504748b9$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
    > wymagac.

    Tak, zapewne to poniżej napisał Twój sobowtór w odpowiedzi na Waldkowe
    dywagacje o padniętym akumulatorze:

    "Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
    Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    'Tom N'

  • 45. Data: 2012-09-07 08:20:16
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-09-04 12:21, Waldemar Krzok pisze:
    > Hej,
    >
    > nie, głupkiem nie jestem i wiem, że do tego służy klamka ;-).
    > Sprawa wygląda tak ło: kobita wróciła właśnie po dłuższej nieobecności
    > (4 tygodnie) i chce startować do pracy. Pilot nie otwiera drzwi, drugi
    > też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie. Obrócić
    > klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
    > się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało?
    > Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i
> [...]

    I jak udało się otworzyć auto??

  • 46. Data: 2012-09-07 15:26:29
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 07 Sep 2012 08:20:16 +0200, Kamil 'Model'
    <k...@g...pl> wrote:

    >I jak udało się otworzyć auto??

    Pewnie tak. Tylko teraz siedzi w środku i nie może wyjśc ;P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280