-
41. Data: 2012-09-05 14:42:32
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
>> Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka
>> centralnego -
>> jedna z przyczyn:
>> /nadajnika często i wielokrotnie
>> używano poza zasięgiem odbioru
>> (wymagana będzie ponowna synchronizacja),/
>Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
>dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
>że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
wymagac.
Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie
znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P
>> Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować
>> rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta
>> [...]
>Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
>nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od
A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?
>Insigni jest jasno napisane, że kluczyk potrzebuje powtórnej
>synchronizacji po wymianie baterii - czyli kluczyk coś
>przechowuje i jest to podtrzymywane przez baterię.
>Nie ma za to słowa o tym, że powtórna synchronizacja jest
>wymagana np. po wymianie akumulatora (a ta jest opisywana).
>W sumie sam możesz sprawdzić organoleptycznie :)
A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz
bezpodstawnie ?
P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania
http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Op
el-Insignia.pdf
"doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego
włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje
wówczas na krótko odłączone),"
J.
-
42. Data: 2012-09-05 15:20:36
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2012-09-05 14:42, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
> W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
>>> Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
>>> jedna z przyczyn:
>>> /nadajnika często i wielokrotnie
>>> używano poza zasięgiem odbioru
>>> (wymagana będzie ponowna synchronizacja),/
>
>> Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
>> dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
>> że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
>
> Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
> wymagac.
Kombinujesz już jak koń pod górę.
> Ja nie znam szczegolow konstrukcji nowego mercedesa, ale ty tez nie
> znasz, a klocisz sie jak ... Maśląg :-P
Pisałem o tym jak są takie systemu konstruowane, a Ty dajesz jakiś
przykład w którym nie ma słowa o zasilaniu.
>>> Brak zasilania centralki jak najbardziej może spowodować
>>> rozsynchronizowanie jej z pilotem - synchronizacja jest prosta [...]
>
>> Powyższe mówi o używaniu kluczyka bez kontaktu z centralką (jak
>> nie ma zasilania to nie ma komunikacji). Za to w instrukcji od
>
> A skad wiesz ze Waldka to nie spotkalo ?
Rozmowa zeszła na kwestie techniczne komunikacji pilot-centralka,
a Waldek to nawet nie może zamków fizycznie otworzyć.
> A ty sprawdziles ? Masz w reku instrukcje, czy znow sie klocisz
> bezpodstawnie ?
Widzę, że argumenty się kończą, skoro tak próbujesz - tak,
sprawdziłem w instrukcji.
> P.S. Ja tez nie wiem, ale inny powod niedzialania
> http://opel.dixi-car.pl/doc/instrukcje/Instrukcja-Op
el-Insignia.pdf
> "doszło do przeciążenia centralnego zamka w wyniku jego wielokrotnego
> włączania i wyłączania w krótkich odstępach czasu (zasilanie zostaje
> wówczas na krótko odłączone),"
A jaki to ma związek z kwestią komunikacji centralka-pilot? Zasilanie
centralnego zamka zostaje odłączone (czytaj siłowników), a nie
zasilanie centralki. Nie wspomnę o tym, że kolejna Twoja kombinacja ma
niewiele wspólnego z tym co Waldek napisał - samochód stał 4 tygodnie
i nie reaguje na piloty. Prawdopodobnie prąd się skończył. No, ale żeby
to potwierdzić to trzeba wejść do samochodu, a to się nie udało nawet
kluczykiem 'analogowym'.
-
43. Data: 2012-09-05 16:20:05
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 05.09.2012 14:15, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-09-05 11:57, Mirek Ptak pisze:
>> Dnia 2012-09-04 23:01, *1...@2...invalid* napisał, a mnie coś
>> podkusiło, żeby odpisać:
>>> Ale tu nie ma słowa o potrzebie ciągłego zasilania centrali/pilota...
>>
>> Fragment z instrukcji od Insigni w dziale awarie zamka centralnego -
>> jedna z przyczyn:
>> /nadajnika często i wielokrotnie
>> używano poza zasięgiem odbioru
>> (wymagana będzie ponowna
>> synchronizacja),/
>
> Widzisz, ale to potwierdza fakt, że centralka przechowuje pewne
> dane, które pozwalają na to co pisałem. Nadal nic nie ma o tym,
> że potrzebuje do tego zasilania poza czasem komunikacji.
Ztcw stosowane rozwiązania są dwóch postaci:
a) generowanie kolejnych kodów w długiej sekwencji
b) generowanie kodu w oparciu o aktualny czas
b) wymaga ciągłego zasilania przynajmniej RTC, ale jest niewrażliwe np
na dziecko bawiące się pilotem, a) - potrzebuje tylko pamięci nieulotnej
Abstrahując od tego jak generowane są kody (dość popularny KeeLoq jest
złożony) działanie jest następujące:
a) centralka generuje kolejne kody od ostatnio zapisanego jako
prawidłowy, generuje ich K (np 100) i sprawdza czy odebrany od pilota
pasuje, jeżeli tak to otwiera/zamyka i zapisuje ten kod.
Możliwe błędy:
- utrata zasilania podczas zapisu - błędny kod początkowy
- użycie pilota ponad K razy poza zasięgiem odbiornika - "nabicie
licznika" w pilocie podczas gdy w centralce jest stary
b) centralka i pilot mają zegary o mocna zbliżonych wskazaniach,
centralka generuje kody z ostatnich +-K okresów czasu i porównuje z
odebranym, po odebraniu zapisuje sobie korektę czasu w stosunku do pilota
Możliwe błędy:
- reset zegara w pilocie/centralce
- zbyt długie nie używanie pilota - zegary nie pracują nigdy idealnie
równo, wpływa na ich pracę choćby zmiana temperatury, jak się rozjadą o
ponad +-K to przestaje działać
--
Pozdrawiam
Michoo
-
44. Data: 2012-09-05 19:36:21
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: <1...@1...invalid>
J.F w <news:504748b9$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>:
> Ja tez nie pisalem ze wymaga, tylko zeby zwrocic na to uwage, bo moze
> wymagac.
Tak, zapewne to poniżej napisał Twój sobowtór w odpowiedzi na Waldkowe
dywagacje o padniętym akumulatorze:
"Te piloty ze zmiennym kodem - to trzeba synchronizowac.
Chyba ze nie calkiem zasilanie padlo"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
--
'Tom N'
-
45. Data: 2012-09-07 08:20:16
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-09-04 12:21, Waldemar Krzok pisze:
> Hej,
>
> nie, głupkiem nie jestem i wiem, że do tego służy klamka ;-).
> Sprawa wygląda tak ło: kobita wróciła właśnie po dłuższej nieobecności
> (4 tygodnie) i chce startować do pracy. Pilot nie otwiera drzwi, drugi
> też nie. OK, wyciągnęliśmy klucz "analogowy" i... tyż nie idzie. Obrócić
> klucz się da, ale zamek nie otwiera. Czy ktoś z szanownych grupowiczów
> się zna na tym wynalazku, bo tak na szybko się otworzyć nie udało?
> Dalszy ciąg otwierania po pracy, ale fajnie by było się dowiedzieć do i
> jak. Śrubokrętem jakoś nie chcę dłubać.
>
> Waldek
I jak udało się otworzyć auto??
-
46. Data: 2012-09-07 15:26:29
Temat: Re: Mercedes B, jak otworzyć drzwi
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 07 Sep 2012 08:20:16 +0200, Kamil 'Model'
<k...@g...pl> wrote:
>I jak udało się otworzyć auto??
Pewnie tak. Tylko teraz siedzi w środku i nie może wyjśc ;P
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145