  • 61. Data: 2015-08-14 19:41:29
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 19:17:51 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    > inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    Probowac mozna, ale ile by tych akumulatorow musialo byc i jak czesto
    je wymieniac, bo sie zuzyly ?

    J.

  • 62. Data: 2015-08-14 19:55:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 19:14:29 +0200, ACMM-033 napisał(a):

> [...]
    > odpinany problematyczny obszar, lub przepinany do osobnej linii rezerwowej,
    > by nie przeciążać pozostałych odcinków, automatyka rozkminia temat i może
    > np. wystarczy odłączyć sekcję nr jakiś tam, bo np. zaszło zwarcie, lub
    > nadmierny pobór, a resztę obszaru włączyć ponownie do ruchu.
    > Hmmm... łatwiej by mi było narysować i na rysunku objaśnić, o co mi chodzi.
    > W 2 słowach chodzi mi o to, by problematyczne miejsce odcinać od reszty
    > obszarów, by problem nie narósł lawinowo i nie odpięło nagle połowy kraju,
    > czego podobno bloki energetyczne bardzo nie lubią, jak im nagle spada

    To bedzie chyba to
    http://www.pse.pl/uploads/kontener/raport_koncowy_z_
    analizy_awarii_napieciowej_26062006.pdf

    Milej lektury :-)

    J.

  • 63. Data: 2015-08-14 19:57:22
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    We wszystkich swoich przykładach nie wspomniałeś o czasie świadczenia
    usługi.

    Z definicji Wat jest to Dżul w ciągu sekundy.
    Jeżeli mówisz, że kupiłeś 10kW to znaczy, że w ciągu sekundy odbierasz moc
    10kJ.
    Odbierasz ? Magazynujesz ?
    Nie ? To dlaczego płacisz za kW a nie za faktycznie odebraną energię w
    postaci np kWh.
    Owszem płacisz opłaty stałe, przesyłowe, konserwacyjne i różne takie
    wymyślone przez dostawcę.
    Ale za energię rozliczasz się w kWh.

    W całym tym doniesieniu medialnym zabrakło elementu czasu.
    I tyle.
    Wiadomo, że od poniedziałku.
    Może przez jeden albo kilka dni, może miesiąc albo do kolejnej pomarańczowej
    rewolucji.
    Najlepiej gdybyśmy jednorazowo zapłacili za te 200MW i niech nam je
    dostarczają do końca świata i jeden dzień dłużej.

  • 64. Data: 2015-08-14 20:08:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    > inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    Niejaki Elon Musk z Tesla Motors wziął się niedawno za ten pomysł.
    Sprzedaje domowe power packi o pojemności kilku czy kilkunastu kWh.
    Za pieniądze, no powiedzmy że nie całkiem kosmiczne. Ale jednak
    magazynowanie energii, to droga impreza, dużo droższa od wytwarzania.
    Mało we mnie wiary, że szybko stanie się to tanie i powszechne.
    Tyle że w opłacalność fotowoltaiki (bez dotacji) też nie tak dawno
    nie wierzyłem. A jednak.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2015-08-14 20:12:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale za co maja placic ?

    Za wszystko. Im naprawdę potrzeba niemal wszystkiego. Bez zewnętrznej
    pomocy sami na nogi ne staną. Nie chodzi o pomoc dobrym słowem, że
    mają "kraj w ruinie", bo o tym sami wiedzą. A za wszystko inne trzeba
    płacić.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2015-08-14 20:31:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 14, 2015, 7:37:57 PM, you wrote:

    > Ale odciaza nas i od klimatyzatorow i od problemow z produkcja
    > spowodowana upalami.

    Z powodu jednego upalnego lata wszyscy mają płacić za prąd z PV?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2015-08-14 20:32:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Akond ze Skwak pisze:

> [...]
    > Najlepiej gdybyśmy jednorazowo zapłacili za te 200MW i niech nam
    > je dostarczają do końca świata i jeden dzień dłużej.

    Radzę czym prędzej wysłać swoje CV do Polskiego Radia. Rzecz jasna wraz
    z próbka twórczości. Z pewnością będą zachwyceni tym, że jest ktoś, kto
    potrafi nawet skomplikowane sprawy wytłumaczyć w tak prosty i przejrzysty
    sposób. Robiąc to absolutnie bezbłędnie i nie pomijając przy tym żadnego
    istotnego elementu.

    Jarek

    --
    Muszę to panu dokończyć. Czy pan myśli, panie feldfebel, że ten maszynista
    sobie to zapamiętał? Wszystko pomieszał i poplątał, i pomnożył przez trzy,

  • 68. Data: 2015-08-14 21:43:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 02:42:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Przy czym to mi wyglada tak, ze importujemy z Niemiec, Szwecji i
    > Ukrainy, a eksportujemy do Czech i Slowacji.

    Aktualnie to chyba importujemy skąd się da - podawano teraz przy okazji
    wprowadzenia stopni zasilenia, że częściowo wynikało to z powodu awarii
    w elektrowni na południe od naszej granicy (chodziło bodaj o Temelin). A
    wedle tych samych źródeł część niemieckiej energii wędruje z północy na
    południe przez nasz system.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 69. Data: 2015-08-14 21:44:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 17:58:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Prad z wiatru jest zly, bo jak wiatru zabraknie, to i pradu zabraknie.

    Przy aktualnej pogodzie prądu z wiatraków byłoby niewiele bo i nie wieje
    zbyt mocno przy takich upałach.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 70. Data: 2015-08-14 21:52:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 15:03:58 +0200, Mario napisał(a):

    > Bełchatów (pewnie z 850 MW) chyba już ruszył. Wygląda na to że trochę
    > pochopnie zaplanowano dużo remontów bloków w lecie i nie przewidziano
    > wzrostu zużycia energii z powodu klimatyzacji.

    Do blackoutu w północno-wschodniej Polsce doszło latem 2006 roku - jedną
    z jego przyczyn było wyjątkowo duże zapotrzebowanie na moc w związku z
    upalną pogodą. Sytuację wówczas może udałoby się uratować gdyby nie to,
    że akurat EW Żarnowiec była całkowicie w remoncie i w krytycznym
    momencie nie mogła wspomóc systemu.
    GG#2400455 ICQ#320399066