  • 71. Data: 2015-08-14 22:20:29
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm pisze:

    > Przy aktualnej pogodzie prądu z wiatraków byłoby niewiele bo i nie
    > wieje zbyt mocno przy takich upałach.

    W Hiszpanii już nieraz tak mieli, że podż prądy z wiatraków przewyższała
    aktualne zapotrzebowanie na energię w kraju. I to nie tak, że chwilkę
    powiało. Ten stan utrzymywał się przez długie godziny. Don Kichot z Manchy
    chyba musiał się wtedy w grobie przewracać, że na nic jego walka. Ale fakt,
    że energia wiatraczna słabo koreluje się z jakimś dobrze zdefiniowanym
    odborcą. Za to słoneczna wiadomo z czym -- z klimatyzacją. Z tym, że to
    można bilansować lokalnie, bez wchodzenia w sieć przesyłową.

    Jarek

    --
    Ech, zagrać by znów jedną z tych scen,
    Jak dawniej kopie kruszyć.

  • 72. Data: 2015-08-14 22:31:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 21:43:39 +0200, badworm napisał(a):

    > Aktualnie to chyba importujemy skąd się da - podawano teraz przy okazji
    > wprowadzenia stopni zasilenia, że częściowo wynikało to z powodu awarii
    > w elektrowni na południe od naszej granicy (chodziło bodaj o Temelin). A

    Link podawalem - ciagle eksportujemy do Czech i Slowacji i importujemy
    z Niemiec. Tyle ze ostatnio stale importujemy ze Szwecji, a lacze z
    Ukraina stoi.

    > wedle tych samych źródeł część niemieckiej energii wędruje z północy na
    > południe przez nasz system.

    No chyba, ze na tym wlasnie polega ten eksport do Czech.
    Ale do Slowacji ?

    J.

  • 73. Data: 2015-08-14 22:40:23
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    --
    >Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    >GG#2400455 ICQ#320399066

    A jakieś konkretne wyliczenia ?
    jakie to urządzenia pobierały tę moc w związku z upalną pogodą ?
    Jaki miały udział w stosunku do pozostałych odbiorców (przemysłowych i
    indywidualnych) ?

    Coś czuję, że to strachy na lachy.
    A przyczyna była gdzie indziej.

  • 74. Data: 2015-08-15 10:02:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 22:40:23 +0200, Akond ze Skwak napisał(a):

    > A jakieś konkretne wyliczenia ?
    > jakie to urządzenia pobierały tę moc w związku z upalną pogodą ?
    > Jaki miały udział w stosunku do pozostałych odbiorców (przemysłowych i
    > indywidualnych) ?

    Szczegóły znajdziesz w raporcie z tej awarii, link podał J.F.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 75. Data: 2015-08-16 02:30:09
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości
    > Media podały że Polska kupi od Ukrainy 200 megawatów energii.
    > Co by to miało nie znaczyć ...
    > Nie kłują was w uszy takie "wiadomości " ?

    Juz nie, przyzwyczailem sie, ale nadal zastanawiam sie,
    kto tym razem wezmie prowizje...?
    http://100najbogatszychpolakow.forbes.pl/

  • 76. Data: 2015-08-16 21:59:33
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    Bo co? Poprawność polityczna nie pozwala?

> [...]
    > -- wzięli go sobie, a dotychczasowych mieszkańców wyrzucili na ulicę.
    > Drugim dziadkom dom spalili Ukraińcy -- i chyba niewiele im z tego
    > przyszło. To draństwo, co zrobili, jedni i drudzy. Konkretni ludzie.
    > Ale żeby odnosić to do ich synów i wnuków?! Czy nie czyta się już
    > teraz o "hitlersynach" tylko dlatego, że można od nich całkiem tanio
    > czasem kupić merola mało śmiganego, nówkę sztuke prawie? I dlatego, że
    > są bogaci, czasem dadzą u siebie trochę popracować? Tym drugim zaś nie
    > poszczęściło się, sami rozpaczliwie potrzebuja pomocy.

    Niemcy pokajali się, wyparli się ideologii nazistowskiej i nazywanie ich
    hitlersynami było by nie tylko nadużyciem ale szaleństwem z mojej strony.
    Natomiast nazwanie panów którzy obecnie rządzą w Kijowie bandersynami
    powinno być dla nich komplementem skoro uważają Banderę za bohatera
    narodowego.

    Reasumując, w Niemczech nie uświadczysz pomników Hitlera, Goebbelsa,
    Goringa...itp. nie ma ulic nazwanych na ich cześć, nawet symbole nazizmu
    są zakazane.
    Na Ukrainie Banderze i Szuchewyczowi władze stawiają pomniki, nazywają
    ich imieniem szkoły i ulice, symbolika OUN, UPA jest obecna w życiu
    publicznym, banderowcy są rehabilitowani i otrzymują status kombatantów!!!

    Czy różnica nie jest oczywista? Dlaczego się zatem oburzacie?

  • 77. Data: 2015-08-16 22:57:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Bo co? Poprawność polityczna nie pozwala?

    Nie. Skurwysynów nazywam skurwysynami. Skurwysynów, nie wszystkich. A ty
    pamietaj, że nie jesteś anonimowy, jak i ja. Obrażam przywarym głupotę, nie
    obrażam ludzi. Więc albo używaj normalnego słownictwa, albo zamilcz.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 78. Data: 2015-08-16 23:21:16
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-16 o 22:57, ACMM-033 pisze:
    > Nie. Skurwysynów nazywam skurwysynami. Skurwysynów, nie wszystkich. A ty
    > pamietaj, że nie jesteś anonimowy, jak i ja.

    Uuuu, straszysz?

    Obrażam przywarym głupotę,
    > nie obrażam ludzi. Więc albo używaj normalnego słownictwa, albo zamilcz.

    Czytałeś to co napisałem? Czy różnica nie jest oczywista? Dlaczego się
    oburzasz?

  • 79. Data: 2015-08-17 00:50:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Uuuu, straszysz?

    Ostrzegam.
    Ciekawe, co UPC na to.

    > Czytałeś to co napisałem? Czy różnica nie jest oczywista? Dlaczego się
    > oburzasz?

    Nie. Tu nie pl.soc.polityka.
    A ty jesteś bez zdolności honorowej, bo kopiesz leżącego. Dla mnie nie
    jesteś partnerem do rozmowy. Nie mógłbyś nawet stanąć do pojedynku, bo to
    mogą tylko osoby z honorem. Brzydzę się waćpanem.

    Do grupy pytanie - która ze stron ma rację?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 80. Data: 2015-08-17 10:39:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bartolomeo,

    Sunday, August 16, 2015, 9:59:33 PM, you wrote:

    [...]

    > Bo co? Poprawność polityczna nie pozwala?

    Bo to jest grupa o elektronice a nie o polityce historycznej. Sio!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan