  • 51. Data: 2015-08-14 19:14:29
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:myo4p0kd3c9u$.eml6as9x920k.dlg@40tude.net...

    > Podobny przypadek kiedys tu linkowalem - praca na granicy,
    > zabezpieczenie zadzialalo, i kawalek kraju bez pradu.

    Ja myślę, że często zabezpieczenia źle działają, w tym sensie, że odłączają
    nie to i nie tak, jak trzeba.
    Np. Pewien obszar staje się problematyczny, to buch, zabezpieczenie przepina
    go na inną linię, na której już siedzi coś. Więc doprowadza to do
    przeciążenia kolejnego odcinka, który jest zapinany do kolejnego i jeb,
    czarna dziura. Tymczasem, czy nie powinno byc tak, że w pierwszeństwie jest
    odpinany problematyczny obszar, lub przepinany do osobnej linii rezerwowej,
    by nie przeciążać pozostałych odcinków, automatyka rozkminia temat i może
    np. wystarczy odłączyć sekcję nr jakiś tam, bo np. zaszło zwarcie, lub
    nadmierny pobór, a resztę obszaru włączyć ponownie do ruchu.
    Hmmm... łatwiej by mi było narysować i na rysunku objaśnić, o co mi chodzi.
    W 2 słowach chodzi mi o to, by problematyczne miejsce odcinać od reszty
    obszarów, by problem nie narósł lawinowo i nie odpięło nagle połowy kraju,
    czego podobno bloki energetyczne bardzo nie lubią, jak im nagle spada
    obciążenie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 52. Data: 2015-08-14 19:16:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > I to należy nazwać po imieniu, a przede wszystkim o tym mówić, pamiętać.
    > Moja mama podczas wojny była świadkiem, jak jeden niemiec zrobił coś
    > strasznego, czeo nawet nie powtórzę, bo to zbyt drastyczne.
    > Ukraińcy - też był problem pewien, powiedzmy.
    > Ściślej, tak, o banderówców chodzi. Że zabijali naszych.
    > Nigdy jednak nie posunęła się do nazwania ich hitlersynami, czy
    > bandersynami.
    > Po prostu nie lubi tych nacji, jak każdy z nas ma prawo nie lubić.
    [...]
    > Moja mama jest z Wilna, czyli Kresy. To jest specyficzna społeczność.
    > Honorowa i nie kopie leżącego, ale o swoje upomnieć się potrafi.
    > I na tym na razie poprzestańmy.

    Nie, jeszcze jedno zostało. Proszę mamie przekzać w moim imieniu wyrazy
    szacunku. Takie, jak należą się ludziom wysokiej kultury. Mało ostatnio
    takich. A może po prostu ich nie widać w tym krzyku dookoła.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2015-08-14 19:17:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Brak pradu jeszcze drozszy, a weglowa grzana na okraglo bez potrzeby
    > widac jeszcze drozsza.

    A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 54. Data: 2015-08-14 19:19:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Miałoby sens. Że kupią brakującą moc, a na jak długo to się zobaczy w
    > zależności od pogody. Ale te 200 MW to jest 1 typowy blok w elektrowni
    > węglowej. Łącznie mamy z 30 GW mocy w węglowych i z 6 GW w wiatrowych.
    > Dziwne, że te 200 MW ma nas ratować przed blackloutem, zwłaszcza, że
    > Bełchatów (pewnie z 850 MW) chyba już ruszył. Wygląda na to że trochę
    > pochopnie zaplanowano dużo remontów bloków w lecie i nie przewidziano
    > wzrostu zużycia energii z powodu klimatyzacji.

    Wydaje mi się, że przekaz tej informacji jest taki -- "patrzcie państwo,
    Ukraina też ma dla nas coś wrtościowego do zaoferowania". Bo ludzie wciąż
    gadają, że "my Ukraińcom pomagamy, a te gołudupce nawet pewnie nie mają
    płacić, więc nie zapłacą". No to zapłacą prądem. 200 MW to po giełdowych
    cenach około miliona złotych na dobę. Gdzieś mi się obiło o uszy czy
    o oczy, że mają dostarczyć prądu za miliard. Co by oznaczało, trzy lata.
    Ale 400 MW juz jest, a teraz ma być od poniedziałku pluz 200 MW -- więc
    może chodzi o miliard rocznie.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2015-08-14 19:26:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Przewidywałbyś dwa miesiące temu, że będą takie upały? Bo ja się
    > spodziewałem, że lato może być gorące, ale nie aż tak.

    Wysokich temperatur może się spodziewano, ale że jak ludziom za gorąco,
    to sobie włączą klime -- tego się nikt nie spodzieał. Bo Polska w ruinie,
    a letnie szczyty energetyczne, to tylko w Kalifornii.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2015-08-14 19:26:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 14, 2015, 6:07:32 PM, you wrote:

    > Brak pradu jeszcze drozszy, a weglowa grzana na okraglo bez potrzeby
    > widac jeszcze drozsza.

    PV nie daje żadnej gwarancji i regularności. Konieczne jest
    wynalezienie metody magazynowania energii, która nie doprowadzi do
    szału ekofaszystów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2015-08-14 19:32:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie, jeszcze jedno zostało. Proszę mamie przekzać w moim imieniu wyrazy

    Przekażę.

    > szacunku. Takie, jak należą się ludziom wysokiej kultury. Mało ostatnio
    > takich. A może po prostu ich nie widać w tym krzyku dookoła.

    Obawiam się, że raczej to ta ostatnia opcja. Kiedyś jednemu starszemu panu
    coś prostego pomogłem, błahostka, że bardziej błaha być chyba nie mogła. Od
    razu poznałem po reakcji, że to człowiek przedwojenny, z zasadami i honorem.
    Kiedyś chyba nawet kurwa i złodziej mieli honor i np. nie okradł biednego z
    ostatniego chleba, ... i takie tam. Dziś to jeszcze wpierdol spuści, że za
    mało.
    Kiedyś, najgorszy męt, nie śmiał się wulgarnie odezwać przy kobiecie. Dziś
    same baby potrafią nie gorzej od facetów, co gorsza, nie miarkują sytuacji.
    Ale... młodzi wielu złych zachowań uczą się od nas dorosłych. Dorosły
    przejdzie na czerwonym świetle, to młody myśli, że tak można. Dorosły powie
    do starszej pani "ty stara kurwo", to i młody powtarza. A potem larum, że
    młodzież to, młodzież tamto. Często, o tyle o ile, spotykam młodych, co
    naprawdę, mogli by być wzorem zachowania. Ale niestety, nie wiem, czy nie
    częściej spotykam młodych, gdzie słowa "kurwa" i "pierdolić" są używane
    gęściej, niż przecinek w interpunkcji. Kiedyś pierdnięcie w towarzystwie
    należało do najwyższego wstydu. Dziś zapewne będzie "czemu się
    przypierdalasz?" na zwróconą uwagę, czy choćby spojrzenie.
    Dużo bym mógł napisać, co spotykam, co obserwuję, co widzę wokół... ale to
    już NTG.
    Nie jestem święty, co zresztą widać po tym, co i jak piszę. Ale, na
    wskazanie błędu poprawiam się, jak i jeśli tylko to możliwe. A przynajmniej
    staram się. WYSIWYG...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 58. Data: 2015-08-14 19:37:08
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A nie powinno się prądu z wiatraków napylac do akumulatora, stamtąd
    > inwertery i do sieci? Tak u mnie w byłej robocie zrobiono z GPZ...

    Oj, znaczy się, nie miałem wiatraków, inne było źródło, ale mniej-więcej,
    źródło popylało do akumulatorów, a stamtąd inwertery podawały GPZ na
    obiekt... I prąd byl stale w czerwonych gniazdkach, nawet jak z miasta
    zabrakło. Tytułem próby (inwertery miały po ok. 7kW mocy każdy, ilości sztuk
    nie pamiętam) do gniazdka z GPZ podpinało się czajnik elektryczny i na
    miernikach patrzyło, ile ciągnie. ok. 10A, ładnie stabilnie trzymało.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 59. Data: 2015-08-14 19:37:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 19:26:12 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > PV nie daje żadnej gwarancji i regularności. Konieczne jest
    > wynalezienie metody magazynowania energii, która nie doprowadzi do
    > szału ekofaszystów.

    Ale odciaza nas i od klimatyzatorow i od problemow z produkcja
    spowodowana upalami.

    J.

  • 60. Data: 2015-08-14 19:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 19:19:16 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > gadają, że "my Ukraińcom pomagamy, a te gołudupce nawet pewnie nie mają
    > płacić, więc nie zapłacą". No to zapłacą prądem.

    Ale za co maja placic ?

    J.