  • 101. Data: 2015-08-21 21:31:04
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    On 2015-08-14 17:14, J.F. wrote:

    >To to akurat jest zajebista zajebistość, pan Zenek - producent
    >brykietu stanowiącego później wsad eko do elektrowni węglowej dosusza
    >go paląc węglem ;p

    Co sie dziwic, wegiel tani, brykiet drogi :-)

    Ale co - tych 11% to trociny w elektrowniach ?

    J.

  • 102. Data: 2015-08-22 00:54:05
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup

    > Mi przyszło na myśl coś takiego (oby nikomu więcej).
    > Jeżeli teraz z okazji suszy rolnicy ponoszą wymierne straty, które da się
    > precyzyjnie wyliczyć w PLN,
    > to odwracając sytuację - gdy nie ma suszy - dzięki opadom - rolnicy mają
    > dodatkową korzyść materialną daną z ... niebios za free.
    > Wartość tej korzyści można dokładnie wyliczyć . Jest to darowizna o
    > znacznej wartości.
    > Dalej nie będę kontynuował bo jeszcze się ktoś domyśli o co mi chodzi.

    I bez tego wszyscy wiedza o co chodzi... ale i tak na jedno wychodzi.
    Gdy jest susza, nie ma potrzeby wprowadzania skupu interwencyjnego.

  • 103. Data: 2015-08-22 01:31:18
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > A czemu miałbyś się bać? One zawierają tę zdrową rtęć, a nie
    > tę śmiercionośną z termometrów.

    Ja się nie boję żadnej. Tak, jak prądu, nawet tego o bardzo wysokim
    napięciu. Znów, to jak narzędzie, jak się je potraktuje z szacunkiem, to
    pomoże, jak się zlekceważy, to kopnie w dupę, aż gnaty połamie.
    Ale aluzję rozumiem, niestety, zbyt często spotykam się z postawą, że co
    kuma w maglu mówili, to prawda święta i objawiona i "rzadne tam nałukofce
    nie bendom mie połóczać" w temacie. Dogmat można zrozumiec w religii, boć
    ona na tym się opiera... ale tu nie p.s.religia, więc tu urwę.
    Zresztą, gdyby rtęć z termometrów miała mi zaszkodzić (nie mówię, że się nie
    stało, ale nie pasują objawy), to już dawno miałbym chyba jedynkę w ZUSie i
    wysoką rentę (tak, wiem, trochę żartuję, bo kto cokolwiek korzystnego dostał
    od ZUS, to już wygrał, czyli niektórzy czasekm wygrywają), a... dobra, sami
    wiecie, co by mogło być dalej.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 104. Data: 2015-08-22 10:04:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-08-21 21:31, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co sie dziwic, wegiel tani, brykiet drogi :-)
    >
    > Ale co - tych 11% to trociny w elektrowniach ?

    "Nie chce mi sie" szukać odpowiednich przepisów, ale ZTCP mają obowiązek
    tym palić.
    Widać ekstremalną głupotę (p. przykład dot. produjcji brykietów)
    ekouregulowań.
    No chyba, że to nie głupota a działania rozmyślne...

    Włodek

  • 105. Data: 2015-08-22 10:43:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > "Nie chce mi sie" szukać odpowiednich przepisów, ale ZTCP mają
    > obowiązek tym palić.

    Obowiązek jak obowiązek. Określony procent prądu wytwarzanego
    w ramach przedsiębiorstwa energetycznego ma pochodzić z zasobów
    odnawialnych. Jeśli firma nie ma wiatraków czy innych takich,
    a tylko elektrownie cieplne, to musi dodawać do węgla czegoś
    roślinnego. Brykietów, ale może to być też tarcica -- łatwiej
    kupić, a cena nie jest aż tak istotna. Takie przypadki też się
    zdarzały. Albo biomasy sprowadzonej gdzieś z Indonezji. Jeśli
    tego nie zrobi, ma jeszcze dwa inne wyjścia: kupić zielony
    certyfikat na giełdzie towarowej od kogoś, kto jest bardziej
    zielony niz ustawa przewiduje, albo wnieść "opłatę zastępczą".

    Po pierwszych doświadczeniach okazało się, że palenie mieszanką
    węgla z drewnem w elektrowni powoduje przyspieszone zużycie
    kotłów, a ich remont kosztuje więcej, niż wszystko inne, łącznie
    z opłatą zastępczą.

    > Widać ekstremalną głupotę (p. przykład dot. produjcji brykietów)
    > ekouregulowań.

    Nie co innego widać w obligatoryjnej domieszce bio-czegoś do paliw
    płynnych. Nie tylko kierowcy się burzyli (od tego mię się auto spsuje),
    ale i producenci samochodów (cofniemy gwarancję, jeśli ktoś będzie to
    lał do baku). Zamiast komunizmu w paliwach (każdemu wlejemy po równo),
    mądrzej było zaproponować jakieś korzyści (np. podatkowe) tym, którzy
    zdecydują się na adaptacje silników do stuprocentowego biopaliwa. Jest
    dostatecznie dużo firm, które mają spore floty, swoje dystrybutory,
    i którym by się to opłacało.

    > No chyba, że to nie głupota a działania rozmyślne...

    Tego też nie mogę wykluczyć.

    Jarek

    PS
    Prywatnie uważam, że tzw. biopaliwa do samochodów, to zbrodnia przeciwko
    ludzkości, pomysłodawcy zasługują na osądzenie w trybunale podobnym do
    norymberskiego i, daj Boże, kiedyś tak się stanie.

    --
    Dookoła krążą sobie różne prądy,
    Na te prądy różne różnych są poglądy,

  • 106. Data: 2015-08-22 12:08:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > I bez tego wszyscy wiedza o co chodzi... ale i tak na jedno wychodzi.
    > Gdy jest susza, nie ma potrzeby wprowadzania skupu interwencyjnego.

    I znów, na znak łaski, wprowadzą (kolejny) podatek od prostych pleców...
    Nawet komuna to wyśmiewała...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 107. Data: 2015-08-22 12:27:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tego też nie mogę wykluczyć.

    A ja jestem tego więcej, niż pewien. To już chyba lepiej naszczać do baku,
    może silnik nie rozpadnie się od razu. Tylko, żeby znów jakiś kutafon jebany
    nie dopieprzył mi podatku od "ulepszonego" paliwa... To ja mu po cichu do
    jego samochodu... Już cukrem, czy pyłem piroklastycznym nie będę go
    uszczęśliwiać, uryna wystarczy. Poza tym, co samochód winien... a tak, wodę
    przekicha i pojedzie dalej.

> [...]
    > ludzkości, pomysłodawcy zasługują na osądzenie w trybunale podobnym do
    > norymberskiego i, daj Boże, kiedyś tak się stanie.

    Przede wszystkim, to ja mam życzenie, żebym to ja decydował, w jaki sposób
    zniszczę swoje zdrowie (w sensownych granicach, bez przegięcia), w jaki
    sposób popsuje się mój samochód, jakim paliwem rozwalę silnik w traktorze...
    (stary diesel, co to prawie na wszystkim pociągnie), żeby mi jakiś chuj ze
    skarbówki (1), gdy poczuje ode mnie zapach placków ziemniaczanych, nie
    zechciał mi pojazdu rozbierać, "bo leję bez akcyzy". A jeśli ja lubię placki
    ziemniaczane i wiozę w traktorze cały kilogram, bo mi np. żonka kochana moja
    nasmażyła? A jak ona nasmaży, to aromat taki, że mam chęć oddać jej całą
    swoją miłość :))

    (1) Kto chuj, ten chuj, jak w każdej społeczności, tu też są ludzie i
    taborety. Uszanujmy ludzi, taborety połammy, spalmy (w sensie przenośnym
    oczywiście). Państwo musi egzekwować podatki, inaczej by nawet na papier do
    kibla nie miało. Chodzi mi o to, by robiło to w cywilizowany sposób, a nie,
    jakby egzekucją miał zajmować się ostatni chuj. Że w skarbówce pracują też
    cywilizowani ludzie, to sam się przekonałem, raz się dzień spóźniłem z
    podatkiem, tym, co się z miesiąca płaci. Wyraziłem gotowość, ze uiszczę
    odsetki, mniejsza o sumę, była niewielka (a wiem, że potrafią o 2 grosze
    jebnąć). Nic nie musiałem płacić, wystarczył sam należny podatek. Innym
    razem, pani szczegółowo mi wyjaśniła, czy dobrze wypełniłem formularz i coś
    jeszcze, tak, że wiedzialem, że będzie dobrze. Nie miałem kłopotów z tą
    instytucją. Ale, jak czytuję, co izba ta potrafi przepraszam za mój
    francuski, odpierdolić, to uszy więdną i chuj opada.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 108. Data: 2015-08-22 19:54:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > sposób popsuje się mój samochód, jakim paliwem rozwalę silnik w traktorze...

    O co innego w tym chodzi. Współczesnemu samochodowi jest już wszystko
    jedno, czy ma biododatki w paliwie czy nie. Mnie też jest wszystko jedno,
    jeśli chodzi o moje zdrowie -- tak samo to paliwo jest (nie)szkodliwe.
    Nawet dla urzędu skarbowego nie ma różnicy, bo nalicza te same podatki.
    Ale jacyś bandyci umyślili sobie, że tymi dodatkami będą ratować Planetę.
    Że niby odnawialne, więc te kilka procent będzie zbilansowane w rachunku
    CO2 i inne takie dyrdymały. Ja w ten zbawienny efekt nie wierzę, choć
    zakładam, że mogę się mylić, bo tu nic pewnego nie ma. Natomiast jest
    całkowicie pewne, że uprawy roślin przeznaczonych na dodatki do paliw
    rugują uprawy żywności i powodują, że żywność drożeje i staje się trudniej
    dostępna. Nie, nie u nas, nie w Europie -- to się dzieje w miescach, gdzie
    dla ludzi problemem nie jest wybór smartfona, tylko to, co jutro dać
    dzieciom do jedzenia. Po prostu wstyd mi za to, że w moim kręgu kulturowym
    ktoś ma takie zbrodnicze pomysły i w imię ideologii sprowadza ból i łzy
    na ludzi, którzy mieli mniej szczęścia i urodzili się w "gorszym" miejscu
    na Ziemi. To, że Planety tym nie uratują, bo pod te uprawy rżnie się lasy
    deszczowe, które bardziej są nam potrzebne od durnowatych ustaw
    "ekologicznych" -- to już inna sprawa, choć również ważna.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2015-08-22 20:53:14
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w wiadomości

    > I znów, na znak łaski, wprowadzą (kolejny) podatek od prostych pleców...
    > Nawet komuna to wyśmiewała...

    Ale 'punkty za pochodzenie' byly...
    Moze teraz w ramach sprawiadliwosci spolecznej*, trzeba 'dodatek za brak
    plecow'?

    --

    * ) - sprawiedliwosc spoleczna ma sie tak do sprawiedliwosci, jak krzeslo,
    do krzesla elektrycznego.

  • 110. Data: 2015-08-22 21:03:44
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    (...)
> [...]
    > ktoś ma takie zbrodnicze pomysły i w imię ideologii sprowadza ból i łzy
    > na ludzi, którzy mieli mniej szczęścia i urodzili się w "gorszym" miejscu
    (...)

    Z trudem, ale zdaje sie znalezli chwilowe rozwiazanie
    http://tinyurl.com/qhodz78