  • 1. Data: 2014-09-03 08:47:33
    Temat: Media center na komputerku jednopłytkowym?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wiem, że ludzie budują takie konstrukcja nawet na Raspberry Pi, ale
    jakoś nie jestem co do tego przekonany... W końcu wiadomo - procesor
    tego urządzenia do najwydajniejszych nie należy, a współczesne kodeki AV
    wymagają sporo mocy obliczeniowej.

    Obecnie korzystam z przystawki androidowej do TV (Minix Neo X5).
    Sprawdza się to nawet przyzwoicie. Mogę odtwarzać multimedia z dysków
    sieciowych SMB, mogę odpalić emulatory starszych kosnolek i komputerów,
    grając w klasyczne tytuły za pomocą pada. Są jednak i pewne wady -
    przede wszystkim kwestia stabilności nie wygląda do końca idealnie -
    podobnie jak w przypadku chińskich tabletów, urządzenie potrafi zawiesić
    się nagle w połowie oglądania filmu. Sytuacje co prawda rzadkie, jednak
    niezwykle frustrujące.

    Zastanawiam się teraz, czy nie można byłoby tego zrobić trochę lepiej i
    zamiast chińskiego androidowca zastosować jakąś linuksową maszynkę z XBMC.

    Zastanawiają mnie następujące kwestie:

    1. Jaką mocą muszę dysponować, żeby taki zestaw pracował sprawnie,
    dysponując jeszcze rozsądnym zapasem zasobów?
    2. Czy da się w wygodny sposób zintegrować XBMC z jakimiś emulatorami,
    otrzymując w ten sposób małą konsolkę do retrogamingu, oczywiście
    obsługiwaną za pomocą bezprzewodowego pada na USB?
    3. Istnieją jakieś rozszerzenia do XMBC, które umożliwiłyby podpięcie do
    pinów GPIO wyświetlacza, sprzętowych przycisków i odbiornika
    podczerwieni? Czy może raczej trzeba by to wszystko oprogramować
    samodzielnie?

    A może raczej powinienem sobie odpuścić wszystkie ARM-owe płytki i
    zastosować coś standardowego, pecetowego, na x86?

  • 2. Data: 2014-09-03 09:51:02
    Temat: Re: Media center na komputerku jednopłytkowym?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    hej

    1. Jaką mocą muszę dysponować, żeby taki zestaw pracował sprawnie,
    dysponując jeszcze rozsądnym zapasem zasobów?

    Do sprawnego dzialania wystarczy core duo z 2.2Ghz, a dla poprawnego i
    bezproblemowego i5:)

[...]

    XBMC ma mozliwosc sterowania wyswieltaczami, jest ich kilka.

  • 3. Data: 2014-09-03 13:29:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 03 Sep 2014 08:47:33 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > jakoś nie jestem co do tego przekonany... W końcu wiadomo - procesor
    > tego urządzenia do najwydajniejszych nie należy, a współczesne

    Kolega kiedyś kupił Pi w tym celu, po jakimś czasie marudził, że
    jednak wolny korbi itp. Odrwarzanie filmu niby jest płynne ale ogolna
    responsywność intefejsu xbmc.

    > Obecnie korzystam z przystawki androidowej do TV (Minix Neo X5).

    Chromcasta testowałeś? Podobno fajna zabawka.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-03 18:05:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 03.09.2014 13:29, Marek wrote:

    >Kolega kiedyś kupił Pi w tym celu, po jakimś czasie marudził, że
    >jednak wolny korbi itp. Odrwarzanie filmu niby jest płynne ale ogolna
    >responsywność intefejsu xbmc.

    Właśnie jakoś mi się nie widzi używanie RPi w tej roli. Mam ten komputerek i
    o ile jest całkiem fajny w roli małego "serwerka" (coś, co chodzi cały czas
    wykonując pewne zautomatyzowane czynnosci) to próba odpalenia GUI nie
    przyniosła zbyt dobrych efektów. Podejrzewam, że podobnie będzie ze
    specjalizowanym interfejsem graficznym media center.

    >Chromcasta testowałeś? Podobno fajna zabawka.

    Mam. Niestety wsparcie słabe. Netflixa w PL oficjalnie nie mamy, nie można
    też w prosty sposób przekierować na to urządzenie np. filmu odtwarzanego
    przez VLC na pececie. Można puścić film w zakładce Chrome'a, ale ten nie
    obsługuje tez wszystkich formatów.
    Jak na razie rozwiązanie dobre do YouTube'a, podcastów (BeyondPod) i paru
    innych serwisów. Porządnego media center albo SmartTV jak dla mnie nie jest
    w stanie zastąpić.

  • 5. Data: 2014-09-03 22:42:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > odpalenia GUI nie przyniosła zbyt dobrych efektów. Podejrzewam, że
    > podobnie będzie ze specjalizowanym interfejsem graficznym media center.

    Bo CPU ma po prostu wolne. Film potrafi odtworzyć, bo ma GPU i da się je
    użyć do akcelerowania dekodowania filmów. Nie wszystko jednak można
    akcelerować w ten sposób.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2014-09-04 08:28:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-09-03 09:51, wchpikus pisze:

    > XBMC ma mozliwosc sterowania wyswieltaczami, jest ich kilka.

    O jakich wyświetlaczach mówimy? Chodzi o jakieś dedykowane moduły na
    USB/RS232, czy istnieje możliwość obsługiwania wyświetlacza podpiętego
    bezpośrednio do pinów GPIO w RaspberryPi, Cubieboard itp.?

  • 7. Data: 2014-09-04 08:52:11
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 04.09.2014 o 08:28, Atlantis pisze:

    > O jakich wyświetlaczach mówimy? Chodzi o jakieś dedykowane moduły na
    > USB/RS232, czy istnieje możliwość obsługiwania wyświetlacza podpiętego
    > bezpośrednio do pinów GPIO w RaspberryPi, Cubieboard itp.?

    Czemu sam nie poszukasz? Jeden z pierwszych linków z google:
    http://andypi.co.uk/?p=302

  • 8. Data: 2014-09-08 10:26:43
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.09.2014 um 22:42 schrieb Grzegorz Niemirowski:

    > Bo CPU ma po prostu wolne. Film potrafi odtworzyć, bo ma GPU i da się je
    > użyć do akcelerowania dekodowania filmów. Nie wszystko jednak można
    > akcelerować w ten sposób.

    Kolega bawi się akurat w Raspberry PI+ i jest, jak na razie, bardzo
    zadowolony. Szef chce przejść z ST-ARMa na Raspberry i dlatego ta
    zabawa. Jak na razie uruchomił nasz program sterujący (multithreading
    obsługa sensorów (dotyk, temperatura, bariery świetlne, wilgotność,
    waga) i aktorów (inteligentne silniki krokowe) oraz komunikacja z hostem
    per TCP-IP. GUI na X chodziło bezproblemowo. Dla jaj uruchomił X-a na
    Windowsie i per remote control steruje tym całym owocem z hosta. Teraz
    chce przerobić nasz program, by współpracował z RT-kernelem. Czyli się da.

    Waldek

  • 9. Data: 2014-09-10 11:54:08
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-09-03 08:47, Atlantis pisze:
> [...]
    > wymagają sporo mocy obliczeniowej.
    >
    > Obecnie korzystam z przystawki androidowej do TV (Minix Neo X5).
    Ja z kolei mam Minixa Neo X8-H i potrezbuję małej pomocy w kilku
    kwestiach. Najchętniej na priva.