  • 21. Data: 2023-08-26 19:37:35
    Temat: Re: Mechanizm zegara
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Czesto przyjezdza w zwojach.

    Często widzisz arkusze w formie zwojów?

  • 22. Data: 2023-08-26 19:42:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 26 August 2023 at 16:58:04 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    płaskości. To jest po to żeby po stu latach dana blacha nadal była płaska (bo w skali
    stulecia to niskotemperaturowe pełzanie jest bardzo silne), przez nadanie jej
    naprężeń na obu powierzchniach, znacznie przekraczających ewentualne (i z natury
    niesymetryczne) naprężenia resztkowe po zimnym walcowaniu w hucie czy
    walco-prostowaniu podczas cięcia zwoju taśmy na akrusze.
    > W starych mechanizmach magnetofonów kasetowych taki zabieg też widać. To
    > może głównie prostowanie po prasie niż troska o płaskość w następnym wieku.

    Tam bywają łożyska ślizgowe wtłoczone w blachę (PEM), które nie lubią odchyłek. Nie
    mierzyłem tego, ale bym się raczej spodziewał powtarzalnej geometrii detali z
    wykrojnika. Chociaż jak wiadomo wykrojniki się tępią, może po jakimś czasie wychodzi
    krzywo, bo tępy wykrojnik wygina blachę.

  • 23. Data: 2023-08-26 21:49:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 10:37:35 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Często widzisz arkusze w formie zwojów?

    A czesto widzisz zwoje w arkuszach?

    Zenek nam moze napisze, czy Poltik robił z arkuszy, czy ze zwojów.

    J.

  • 24. Data: 2023-08-26 22:05:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    sobota, 26 sierpnia 2023 o 21:49:30 UTC+2 J.F napisał(a):

    > A czesto widzisz zwoje w arkuszach?
    >
    > Zenek nam moze napisze, czy Poltik robił z arkuszy, czy ze zwojów.
    >
    > J.

    Na liniach do tłoczenia małych elementów, blacha w taśmie jest wygodniejsza od
    arkusza.
    https://youtu.be/1QY9lUDU9G8?si=Yaqgtj-ds-G4SO0L
    Przy małej produkcji można się bawić w cięcie arkusza na paski.

    WM

  • 25. Data: 2023-08-26 22:09:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 21:49, J.F pisze:
    > Zenek nam moze napisze, czy Poltik robił z arkuszy, czy ze zwojów.

    Prędzej zabierze do grobu, niż się podzieli z innymi wiedzą.

    Robert

  • 26. Data: 2023-08-26 22:19:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 26 August 2023 at 21:49:30 UTC+2, J.F wrote:

    > A czesto widzisz zwoje w arkuszach?

    Na ogół widzę to co zamówiłem. Jak mi przywiozą nie to co zamówiłem to odsyłam do
    dostawcy.

  • 27. Data: 2023-08-26 22:23:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 26 August 2023 at 22:05:18 UTC+2, WM wrote:

> [...]
    > https://youtu.be/1QY9lUDU9G8?si=Yaqgtj-ds-G4SO0L
    > Przy małej produkcji można się bawić w cięcie arkusza na paski.

    Przy seryjnej produkcji tak. Wtedy trudniej jest o porządne prostowanie, a jeszcze
    trudniej o kontrolę tego prostowania. Wtedy pewnie prościej jest dołożyć te dzyndzle
    w tłoczniku, żeby odcisnęły wzorek niż kombinować czy mamy porządnie wyprostowaną
    taśmę.

  • 28. Data: 2023-08-27 02:10:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 13:19:18 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Na ogół widzę to co zamówiłem. Jak mi przywiozą nie to co zamówiłem to odsyłam do
    dostawcy.

    A zajmujesz sie seryjną produkcją zegarków?

    mechanizmow magnetofonów, CD, puszek do piwa, czesci samochodowych,
    łyzek, złaczy USB, ...

    J.

  • 29. Data: 2023-08-27 02:15:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 13:05:16 -0700 (PDT), WM wrote:
> [...]
    > https://youtu.be/1QY9lUDU9G8?si=Yaqgtj-ds-G4SO0L
    > Przy małej produkcji można się bawić w cięcie arkusza na paski.

    Tak nawiasem pytając ... kto im te taśmę robi?
    Huta/walcownia sie nie chyba nie bawi w taka o 81mm szerokosci, bo
    klientowi akurat pasuje ?

    J.

  • 30. Data: 2023-08-27 08:26:54
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 02:15, J.F pisze:

    > Tak nawiasem pytając ... kto im te taśmę robi?
    > Huta/walcownia sie nie chyba nie bawi w taka o 81mm szerokosci, bo
    > klientowi akurat pasuje ?

    Huta bardzo chętnie bawi się w takie detale, pod warunkiem że klient
    poważny.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza