    From: "Desoft" <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mechaniczne naciskanie przycisku...
    Date: Thu, 16 Apr 2009 10:14:13 +0200

    > Jest sobie maszynka za grubą kasę, bo za jakiś 1mln pln, która jest na
    > gwarancji -- dlatego nie można jej rozdłubać.
    > Do tego inna firma zrobiła przystawkę, w której gdy wypadnie/złamie
    > się narzędzie włącza alarm dźwiękowy + świeci się kontrolka.
    > Chcę, żeby wtedy "coś" nacisnęło przycisk awaryjnego zatrzymania
    > maszyny -- takie są dwa. Jeden wielki, masywny, którego można naciskać
    > z buta ;) i drugi mały, z 15mm x 30mm.
    > Wymyśliłem, żeby przy kontrolce dać fotodiodę/fotocokolwiek a nad
    > przyciskiem zainstalować jakoś sprytnie jakiś elektromagnes czy cuś co
> [...]

    Z reguły w urządzeniach przemysłowych jest możliwość wpięcia dodatkowego
    przycisku awaryjnego. Taki standard to wyprowadzone przewody w szafie
    sterowniczej i założona zwora.
    Proponuję zacząć od zapytania producenta maszyny.

    Takie zamocowanie "naciskacza" musiałoby być baaardzo sprytne, bo akurat
    dostęp do przycisków awaryjnych musi być nawijmy to "nieograniczony" Łatwo
    tutaj narobić sobie problemów w przypadku jakiegoś wypadku.

    --
    Desoft