  • 1. Data: 2013-03-06 13:26:42
    Temat: Max wielkosc dysku w lapie z 2009?
    Od: k...@g...com

    Witam,
    prosze podpowiedziec, czy sa ograniczenia wielkosci dysku w nieco juz starszym
    sprzecie?

    Chcialabym wymienic dysk w AUSUSie eee PC 901
    oryginalny dysk c: to 4GiB.

    Teraz zastanawiam sie nad zakupem dysku 32 lub 64 GiB.
    Czy jest jakies ograniczenie sprzetowe, jakas maksymalna wielkosc dysku jaki mozna
    zamontowac w tym netbooku?
    Moze moje pytanie jest banalne, ale bierze sie stad, ze oryginalny dysk ssd byl taki
    maly (4GiB), i dlatego zastanawiam sie, czy playta tego netbooka lub jakis inny uklad
    nie wprowadza ograniczenia wielkosci dla nowego wiekszego ssd?

    Majka

  • 2. Data: 2013-03-06 15:18:55
    Temat: Re: Max wielkosc dysku w lapie z 2009?
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

    W dniu 2013-03-06 13:26, k...@g...com pisze:
> [...]
    uklad nie wprowadza ograniczenia wielkosci dla nowego wiekszego ssd?

    Myślę, że ograniczeń nie ma. A że w tym netbooku był dysk SSD 4 GiB to
    nic dziwnego - po prostu takie były wielkości dysków SSD na rynku.

    Piotr S.

  • 3. Data: 2013-03-06 17:04:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-03-06 15:18, Piotr S. wrote:

    > Myślę, że ograniczeń nie ma. A że w tym netbooku był dysk SSD 4 GiB to
    > nic dziwnego - po prostu takie były wielkości dysków SSD na rynku.

    Tyle, ze to nie jest (nie sa - bo tam sa dwa dyski) normalne SSD.

    Eee PC 901 posiada bodajze minipci-e sata SSD, i to jeszcze
    specyficzny. W efekcie, mozna wlozyc tylko kilka modeli. Do tego mozna
    wymienic jedynie ten drugi, wolniejszy dysk (dostepny oryginalnie w
    opcjach bodajze 12 albo 16GB).

    Z tego co pamietam, podstawowego 4GB nie da sie wymienic, przynajmniej
    bez jakiejs powazniejszej rzezby.

    Natomiast ten drugi mozna wymienic na 32 albo 64GB. Runcore produkuje
    takie modele.

    --

    memento lorem ipsum