  • 11. Data: 2018-06-28 11:21:43
    Temat: Re: Max moc z cewki zapłonowej
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > To nie jest transformator bo strumienie z obu cewek nie są sprzężone.

    Fakt... ciekawe jak by się to zachowało.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 12. Data: 2018-06-28 11:23:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko w cewkach chyba nie sa dostepne oba konce wtornego - wewnetrznie
    > gdzies z pierwotnym polaczone.
    > Z wyjatkiem tych podwojnych cewek do malucha i paru innych samochodow,
    > jak to RoMan dobrze radzi.

    Dlatego pisałem o wasted spark :) To sposób podłączenia, w którym jedna
    cewka zasila dwie świece. Jest masa -- świeca -- cewka -- świeca -- masa.

    http://www.stealth316.com/images/spt-wastedspark.jpg

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2018-06-28 14:53:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2018 09:21:43 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Fakt... ciekawe jak by się to zachowało.

    Dokładnie jak dwa oddzielne transformatory. Analizować mi się nie chce.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2018-06-30 10:21:39
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Dlatego pisałem o wasted spark :) To sposób podłączenia, w którym jedna
    > cewka zasila dwie świece. Jest masa -- świeca -- cewka -- świeca -- masa.
    >
    > http://www.stealth316.com/images/spt-wastedspark.jpg

    Kusi mnie użyć, jako zapalarki do gazu (albo do kuli plazmowej, czy
    muchołapki), przez kluczowanie pierwotnego przebiegiem być może
    prostokątnym, przemiennym.
    Może przy okazji coś wyślę w kosmos? Obiecuję, że będę uważać, by nie zrobić
    sobie "ała".

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.