  • 1. Data: 2011-07-25 20:49:10
    Temat: Matowka do GX20 / K20 ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Jak wyglada sprawy wymiany matowki w GX20 / K20, na np "kratownicowa" ?

    Bo oryginalnych chyba nie bylo ?

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2011-07-26 15:37:57
    Temat: Re: Matowka do GX20 / K20 ?
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 25 Jul 2011 22:49:10 +0200
    is the real date, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Jak wyglada sprawy wymiany matowki w GX20 / K20, na np "kratownicowa" ?
    >
    >Bo oryginalnych chyba nie bylo ?

    Są do kupienia niefirmowe, na temat jakości wypowiedzieć się nie mogę,
    bo nie używałem. Można deż spróbować dostrugać sobie coś z np. starej
    Minolty (słynęły z dobrych matówek).

    Pamiętaj jednak, że wymieniając matówkę w K10D/K20D możesz niechcący
    otworzyć wrota piekieł. Serio.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 3. Data: 2011-07-26 16:03:22
    Od: <MW>

    Użytkownik "Tomasz Holdowanski" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5fnt27hcuu2e6gstlfh2fa0gdhrs5n24mc@4ax.com...
    > Pamiętaj jednak, że wymieniając matówkę w K10D/K20D możesz niechcący
    > otworzyć wrota piekieł. Serio.

    Ja wymieniłem na taką z klinem, nieoryginalną i obeszło się bez bram
    piekielnych, ba mam ją nadal od paru lat i jest lepsza (przy ręcznym
    ustawianiu ostrości) od oryginału o całe wieki świetlne.

    --
    MW

  • 4. Data: 2011-07-26 16:06:18
    Od: JD <j...@g...com>

    On 25 Lip, 22:49, "Adam Szewczak" <h...@u...poczta.onet.pl> wrote:
    > Jak wyglada sprawy wymiany matowki w GX20 / K20, na np "kratownicowa" ?
    >
    > Bo oryginalnych chyba nie bylo ?
    >
    > PZDr
    > Adam

    Szukaj akcesoriów do K10D i K20D, były trzy matówki, pasowały do
    samsungów.

    JD

  • 5. Data: 2011-07-26 23:08:59
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 26 Jul 2011 18:03:22 +0200
    is the real date, <MW> has written something quite wise. But (s)he
    wasn`t the one.

    >Ja wymieniłem na taką z klinem, nieoryginalną i obeszło się bez bram
    >piekielnych, ba mam ją nadal od paru lat i jest lepsza (przy ręcznym
    >ustawianiu ostrości) od oryginału o całe wieki świetlne.

    I udało ci się nie przekosić obrazu w wizjerze? Miałeś fart :)
    Z tymi wrotami piekieł to oczywiście żart, ale Pentaxy K10D i K20D
    cierpią na iście piekielnie irytującą przypadłość: obraz w wizjerze
    niektórych egzemplarzy jest obrócony względem obrazu powstającego na
    matrycy nawet o 2-3 stopnie (dokładniej - krawędzie matówki nie są
    równoległe z krawędziami matrycy). Jest to spowodowane przede
    wszystkim (bo ponoć są też inne przyczyny) luzami w zawiasach
    "szufladki" na matówkę.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 6. Data: 2011-07-27 08:25:26
    Od: <MW>

    Użytkownik "Tomasz Holdowanski" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:9hhu2798fi4bd9rjuapcv92tpvo8ha9d03@4ax.com...

> [...]
    > równoległe z krawędziami matrycy). Jest to spowodowane przede
    > wszystkim (bo ponoć są też inne przyczyny) luzami w zawiasach

    Wiesz co... Nie wiem. Nawet jeżeli się przekosiło, to na tyle nieznacznie,
    że nie zwróciłem uwagi. w kazdym razie, cała wymiana trwała ok. 20 sek, tj,
    wypięcie oryginalne, wpięcie nowej, upewnienie się, że pod matówkę nie
    dostały sie pyłki itp. Co do przekosu - nawet jeśli jest, to taki
    niewidoczny czy też bez wpływu na zdjęcia (ale profesjonalistą nie jestem).

    --
    MW