  • 101. Data: 2009-09-10 07:55:06
    Temat: Re: Maszt w G?binie, zasilanie żarówki
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:rscga5lkaf6kv2dssksp6eo3n6q074mg5h@4ax.com...

    > Ale moje pytanie jest w sumie inne - jakie napiecie da sie wygenerowac
    > na najlepszej antenie odbiorczej w poblizu nadajacej komorki.
    > 1V, 10V, 100V ?
    >
    > Bo jak 100V .. to juz moze zaczac iskrzyc.

    W EMC domowe urządzenia bada się na odporność na pole 3V/m.
    Gdzieś czytałem, że komórka daje takie natężenie w odległości 0.6m. (Pewien
    nie jestem. Może było, że 3V/m to 1.5m, a 0.6m to 10V/m)

    Miałem kiedyś przez 1.5 roku problem z samochodem, że czasem nie chciał
    zapalać, ale po wykonaniu telefonu po taryfę (z komórki z pozycji kierowcy)
    od razu odpalał. Doszło do tego, że czasem odbierałem od żony telefon:
    "Cześć, dzwonię tylko aby odpalić samochód. Cześć."
    W końcu znalazłem winowajcę - immobilizer, ale jestem pewien, że on (jego
    elektronika) działał sprawnie - było słychać, że przełącza przekaźnik.
    Przypuszczam, że styki przekaźnika nie kontaktowały, a pole z komórki było
    wystarczające aby przebić jakąś warstewkę tlenku. Czy takie coś może
    wytworzyć iskierkę zdolną zapalić opary benzyny (w końcu są chyba jakieś
    racjonalne powody tych wszystkich wymagań dla urządzeń pracujących w
    środowisku wybuchowym).
    P.G.

  • 102. Data: 2009-09-10 09:40:38
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Ale moje pytanie jest w sumie inne - jakie napiecie da sie wygenerowac
    > na najlepszej antenie odbiorczej w poblizu nadajacej komorki.
    > 1V, 10V, 100V ?
    >
    > Bo jak 100V .. to juz moze zaczac iskrzyc.

    Aby uzyskać 100V musiałbyś wyprostować prąd o częstotliwości
    ok. 1GHz co jest niewykonalne. Uzyskanie 100V o częstotliwości 1GHz
    również niewykonalne. Komórki po prostu nie mogą być przyczyną zapalenia
    się benzyny.

    JanuszR

  • 103. Data: 2009-09-10 15:19:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 11:40:38 +0200, JanuszR wrote:

> [...]
    >ok. 1GHz co jest niewykonalne. Uzyskanie 100V o częstotliwości 1GHz
    >również niewykonalne. Komórki po prostu nie mogą być przyczyną zapalenia

    Wsadz plyte CD do mikrofalowej kuchenki.
    2.4GHz jak najbardziej okazuje sie wykonalne ..

    J.

  • 104. Data: 2009-09-10 19:44:16
    Temat: Re: Maszt w Gąbinie, zasilanie żarówki
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    Atlantis wrote:

    > Z tym też może być problem. Te które się nie przewróciły teraz w
    > większości robią za konstrukcję nośną dla dipoli nadawczych UKF, BTSów,
    > tudzież anten operatorów sieci radiowych. Tak skończył RON Malczewskiego
    > w Krakowie. Tak samo wygląda sytuacja z masztem w Olsztynie - obecnie
    > najwyższy w Polsce, robi naprawdę spore wrażenie. ;)
    >
    > Chyba jedyna szansa to Raszyn. ;)

    a jeszcze lepsza to Solec Kujawski tez wali 1MW
    do poczytania o Solcu tutaj
    http://www.elportal.pl/pdf/k03/47_16.pdf
    moze by tam ta wycieczke zxorganizowac tyko ochotnika
    trzeba znalezc jakiegos odwaznego :D

    --
    NoRek

  • 105. Data: 2009-09-11 10:04:44
    Temat: Re: Maszt w Gšbinie, zasilanie żarówki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Thursday, September 10, 2009, 1:10:41 AM, you wrote:

> [...]

    > mast structure at half the total height. This technique works by
    > applying a DC ground at a point of minimum radiofrequency voltage,
    > conducting static charge to ground without diminishing the radio
    > energy. Static electrical charge can build up to high values, even at
    > times of no thunderstorm activity, when such tall structures are
    > insulated from ground. Use of this technique provides a better
    > lightning protection than using just a spark gap at the mast feed,
    > which is standard at most mast radiators insulated against ground.

    Widzisz na zdjęciach stalową rurę w środku? Natomiast pod zdjęciem
    masz jak wół: "Mast radiator insulated against ground"

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 106. Data: 2009-09-11 11:25:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Thursday, September 10, 2009, 5:19:17 PM, you wrote:

    > Wsadz plyte CD do mikrofalowej kuchenki.
    > 2.4GHz jak najbardziej okazuje sie wykonalne ..

    Jarku, nie pieprz bez sensu, proszę. Odróżniasz chyba 800W mocy
    ciągłej od max 2W w krótkich impulsach... I nawet te 800W mocy ciągłej
    potrzebuje 2-3 sekund, żeby zaczęło iskrzyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 107. Data: 2009-09-11 11:36:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Jarku, nie pieprz bez sensu, proszę. Odróżniasz chyba 800W mocy
    > ciągłej od max 2W w krótkich impulsach... I nawet te 800W mocy
    > ciągłej potrzebuje 2-3 sekund, żeby zaczęło iskrzyć.

    Czy faktycznie te 800W potrzebuje 2-3 sekund, czy tyle właśnie
    upływa od uruchomienia kuchenki do włączenia magnetronu? Z tego
    co wiem, regulacja mocy kuchenki polega na puszczaniu krótkich
    bądź dłuższych impulsów mikrofal, a nie na zmianie mocy ciągłej.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2009-09-11 11:51:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, September 11, 2009, 1:36:14 PM, you wrote:

> [...]
    > co wiem, regulacja mocy kuchenki polega na puszczaniu krótkich
    > bądź dłuższych impulsów mikrofal, a nie na zmianie mocy ciągłej.

    Jasne. Ale 800W to praca ciągła. Pracę przerywaną przy mniejszej mocy
    widać po przygasaniu żarówki i słychać w dźwięku pracy - jest to
    kilkusekundowy cykl.

    Nadal ma się to nijak do telefonu komórkowego. Zakazy są idiotyzmem,
    bo pierwszym zakazem powinny być objęte same pojazdy silnikowe -
    powinny być zatrzymywane daleko od stacji, mieć odłączane akumulatory,
    studzone a potem chyba stalowymi linami być wholowywane na stację,
    żeby choć zbliżyć się do poziomu bezpieczeństwa włączonej komórki.

    Samochód, to rozgrzane elementy wydechu, w tym strasznie gorący
    katalizator. Iskrzący z samej zasady układ zapłonowy służący czemu?
    Wywoływaniu wybuchów mieszanki benzyna-powietrze właśnie - ZAKAZAĆ!
    A te przekaźniki bez gasików? One wcale nie są hermentyczne. Ty wiesz
    jak potrafi zaiskrzyć stacyjka przy wyłączaniu silnika?

    A my się tu, kwa nać!, nad głupawą komórką zastanawiamy. Rozsądku
    odrobinę, na litość!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 109. Data: 2009-09-11 12:30:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Jasne. Ale 800W to praca ciągła. Pracę przerywaną przy mniejszej mocy
    > widać po przygasaniu żarówki i słychać w dźwięku pracy - jest to
    > kilkusekundowy cykl.

    U mnie żarówka chyba przygaza 1-2 sekundy po włączeniu. Pytałem o to,
    czy płyta nie zaczyna iskrzyć dokładnie w tym samym momencie.

    > Nadal ma się to nijak do telefonu komórkowego. Zakazy są idiotyzmem,

    Z tym się w pełni zgadzam. Słyszałem jeszcze takie tłumaczenie,
    że zakaz jest po to, by telefon nie zakłócił pracy elektronicznego
    licznika paliwa w dystrybutorze. Ale skoro on taki wrażliwy, to nie
    powninien w ogóle dostać legalizacji.

    > A my się tu, kwa nać!, nad głupawą komórką zastanawiamy. Rozsądku
    > odrobinę, na litość!

    A tak apropos rozsądku, wiadomo już do kiedy legalnie można instalować
    żarówki w kuchenkach mikrofalowych?

    --
    Jarek

  • 110. Data: 2009-09-11 12:53:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Friday, September 11, 2009, 2:30:22 PM, you wrote:

    [...]

    > A tak apropos rozsądku, wiadomo już do kiedy legalnie można instalować
    > żarówki w kuchenkach mikrofalowych?

    Do zawsze - to zastosowanie specjalne a nie oświetlanie pomieszczeń.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl