eGospodarka.plGrupypl.internet.polipMasz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj › Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
  • Data: 2009-12-08 07:45:07
    Temat: Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik mlopaci napisał:

    > Myślę, że nie znajdziesz uzasadnienia do logowania połączeń TCP. Słowo
    > "połączenie" zostało zdefiniowane w ustawie w art 2.24a i nie obejmuje
    > ono tego, co w teleinformatyce jest nazywane "połączeniem TCP/IP". W
    > internecie w ogóle nie istnieje coś, co art 2.24a definiuje jako
    > "połączenie". Przypadkowa zbieżność słów, ale zupełnie inne znaczenie.
    > Masz obowiązek przechowywać tylko te dane, które normalnie posiadasz.
    > Nic ponad to.
    > Daleko nie szukając w uzasadnieniu projektu rozporządzenia napisano:
> [...]

    Ale uzasadnienie nie trafi do Dziennika Ustaw. Uzasadnienie odejdzie w
    niepamięć a przepisy pozostaną i w końcu ktoś zacznie je traktować
    literalnie.
    Zresztą nawet jeśli zapiszą to wprost, to w takim wypadku całe
    rozporządzenie traci sens, bo zamiast doprecyzować kwestie logowania
    znowu zostawia duże pole do interpretacji i w zasadzie nic nie
    reguluje. Bo prawie każdy jego zapis można poddać w wątpliwość twierdząc
    że te dane nie były dostępne.