  • Data: 2012-02-29 18:08:38
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    WW wrote:

    > Dokładnie tak.

    ROTFL!

    > Bo jak skończy pracę, to też będzie chciał, aby
    > sprzedawczyni w sklepie obsłużyła go natychmiast, zamiast gadać z
    > koleżanką przez telefon.

    Ale jak nikogo nie ma w sklepie to guzik mnie to martwi czy gada czy nie.

    > W końcu za to właśnie bierze pensje a nie za surfowanie po sieci.

    Bierze za to, że jest zatrudniony na konkretnym stanowisku. Bycie zatrudnionym
    wiąże się z należytym wykonywaniem określonych obowiązków, zgodnych z prawem i z
    zawartą z nim umową o pracę i zwykle przydzielonych mu przez nadrzędnego
    pracownika. Pracownik ma prawo do przerw, itd (prawo określa minima i, o zgrozo,
    w czasie 8h a nie poza nim!). Po pierwsse może mieć przerwę. A po drugie może
    nie mieć w danej chwili przydzielonej pracy, może oczekiwać aż ktoś inny swoją
    pracę zakończy by mógł kontynuować swoją, albo zakończy się jakiś proces (i w
    między czasie nie ma nic do roboty). Ba, wyobraź sobie że są takie prace, gdzie
    jest lepiej gdy pracownik od czasu do czasu się "obija" by potem przez pewien
    czas instensywnie pracować niż gdy cały czas siedzi i mało efektywnie stuka. W
    ten pierwszy sposób przynosi pracodawcy dużo, ale to dużo większe korzyści. Ba,
    są pracodawcy którzy już to zauważyli i na terenie swoich biur zapewniają swoim
    drogo opłacanym pracownikom miejesce gdzie się np. mogą regularnie kimnąć. W
    ramach tych 8h. Ja wiem, że to się nie mieści w głowie polskiego biznesmena nie
    odróżniającego pracownika od łopaty, ale cóż tamci to robią i sądząc po efektach
    idzie im nieźle.

    \SK