  • 1. Data: 2017-02-28 08:13:13
    Temat: Masakra w silniku
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Czytalem niedawno artykul jakiegos goscia ktory remontowal silnik po tym jak
    w jednym cylindrze zawory mu się zderzyly z tlokiem. Oczywiscie totalna
    rozpierdziucha, przedziurawiony tlok itd. Ale najdziwniejsze ze powodem
    wcale nie byl zerwany rozrząd. Pisal cos ze stalo sie to przy wyprzedzaniu
    gdy silnik wszedl na bardzo wysokie obroty. No i pytanie, jak to jest w
    ogole mozliwe? Fakty są niezaprzeczalne, na zdjeciach widac zmasakrowany
    silnik i caly pasek rozrzadu.

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-02-28 08:48:49
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2017 08:13:13 +0100, miumiu napisał(a):
> [...]
    > gdy silnik wszedl na bardzo wysokie obroty. No i pytanie, jak to jest w
    > ogole mozliwe? Fakty są niezaprzeczalne, na zdjeciach widac zmasakrowany

    A zeby na tym pasku widac ?
    Przeskok paska, awaria napinacza - zamiast gdybac lepiej byloby silnik
    obejrzec po awarii.

    No coz, zawor wciska krzywka, a podnosi sprezyna.
    Moze nie zdazyla przy szybkich obrotach.
    Ale to by jakies minimalne dotkniecie bylo.

    Po ktorym moze trzonek sie skrzywic, albo zawor od trzonka odpasc.

    ciekawostke widzialem w TDI - od szklanki hydraulicznego kasownika
    luzow odpadlo denko.

    J.

  • 3. Data: 2017-02-28 08:54:38
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > Po ktorym moze trzonek sie skrzywic, albo zawor od trzonka odpasc.
    >
    > ciekawostke widzialem w TDI - od szklanki hydraulicznego kasownika

    Oki, znalazlem znowu ten artykul :
    http://www.spalacz.pl/spotkanie-tloka-z-zaworami-w-s
    ilniku-hondy-civic-relacja-remontowa-ipartspl

  • 4. Data: 2017-02-28 09:19:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2017 08:54:38 +0100, miumiu napisał(a):
    > Oki, znalazlem znowu ten artykul :
    > http://www.spalacz.pl/spotkanie-tloka-z-zaworami-w-s
    ilniku-hondy-civic-relacja-remontowa-ipartspl

    IMO - strasznie zmasakrowany ten tlok ... ale co sie dziwic, talerzyk
    zaworu odpadl, a nawet dwa, i potem dlugo walil.

    Przydalby sie spec od metali - podejrzewam, ze dopatrzylby sie
    zmeczeniowego pekniecia na trzonku.

    Czy ze starosci, czy tak jak poodejrzewa - za slaba sprezyna, za mocny
    tuning :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-02-28 10:31:40
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > zmeczeniowego pekniecia na trzonku.
    >
    > Czy ze starosci, czy tak jak poodejrzewa - za slaba sprezyna, za mocny

    Ciekawe jak wygląda taka awaria w czasie jazdy. Pewnie huk pod maską i co
    dalej? Silnik się blokuje? Da się doturlać w ogóle na pobocze?

  • 6. Data: 2017-02-28 10:50:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Ciekawe jak wygląda taka awaria w czasie jazdy. Pewnie huk pod maską
    >i co dalej? Silnik się blokuje? Da się doturlać w ogóle na pobocze?

    Patrzac na ten tlok, to mam wrazenie, ze silnik sie pewien czas
    krecil.
    I moze nawet moglby dlugo, tylko czy komputer nie zwariuje :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-02-28 11:29:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lutego 2017 10:31:51 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:

    > Ciekawe jak wygląda taka awaria w czasie jazdy. Pewnie huk pod maską i co
    > dalej? Silnik się blokuje? Da się doturlać w ogóle na pobocze?
    Kilka lat temu pasek podczas jazdy mi się zerwał w Audi80 B2 diesel.
    Zazgrzytało, auto zgasło i siła rozpędu doturlałem się na podwórko przed domem.
    Miałem na tyle szczęścia że stało się to dosłownie 50metrów od domu, prędkości już
    też żadnej dużej nie miałem
    Nie bawiłem się wtedy w naprawę tego tylko kupiłem inny silnik

  • 8. Data: 2017-02-28 11:32:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-28 o 08:13, miumiu pisze:
> [...]
    > gdy silnik wszedl na bardzo wysokie obroty. No i pytanie, jak to jest w
    > ogole mozliwe? Fakty są niezaprzeczalne, na zdjeciach widac zmasakrowany

    Miałem to zdarzenie w e30. (6 cylindrów)

    Silnik wygladał jak po ostrzelaniu z kałacha. Dziury "w poszyciu"
    połamany korbowód itp czyli jeszcze gorzej jak w Twoim artykule.
    Oczywiście zawór się rozleciał i zmieliło wszystko. Silnik do wymiany bo
    nie opłacało się naprawiać. Sugestia była taka, że kiedyś zerwał się
    pasek rozrządu, u poprzedniego własciciela ale mechanik nie wymienił
    zaworów ogarniając tylko to co widział.

    Jaki efekt? Zgrzyt, ostre stuki, biały dym (para wodna z dziurawego
    płaszcza) i silnik gaśnie. Wcisnąłem wtedy sprzęgło i dokulałem się do
    jakiegoś zjazdu. Zdarzenie miało miejsce na 3 biegu przy 6500 obr/min i
    prędkości ~130km/h ...szedłem do odcięcia.

    --
    LordBluzg(R)

  • 9. Data: 2017-02-28 11:45:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Feb 2017 09:19:30 +0100, J.F.

    > IMO - strasznie zmasakrowany ten tlok ... ale co sie dziwic, talerzyk
    > zaworu odpadl, a nawet dwa, i potem dlugo walil.

    Etam, ludziom korby bokiem wyłażą, to jest dopiero masakra.
    Tak to jest, jak się trupy kupuje, albo nie dba. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-02-28 11:57:05
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > jakiegoś zjazdu. Zdarzenie miało miejsce na 3 biegu przy 6500 obr/min i
    > prędkości ~130km/h ...szedłem do odcięcia.

    Hmmm, to wynikaloby z tego ze do takich masakr dochodzi w czasie jazdy na
    granicy maksymalnych obrotow. Moze rzeczywiscie dochodzi wtedy do czegos
    takiego jak J.F. napisal, ze zawor nie wyrabia się z powrotem na swoje
    miejsce, moze lekko się zacina przy niedostatecznym smarowaniu, i wtedy tłok
    w niego wali z pełną prędkoscią.