eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMasakra w silnikuRe: Masakra w silniku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Masakra w silniku
    Date: Thu, 2 Mar 2017 21:27:13 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 48
    Message-ID: <o99v74$mf0$1@node1.news.atman.pl>
    References: <o937us$m0g$1@node1.news.atman.pl>
    <l...@4...net>
    <mTda91paIlk6Nv8%gof@news.chmurka.net> <o96lht$rff$1@news.chmurka.net>
    <o96vrm$kb0$1@node1.news.atman.pl> <o970fc$qpu$1@node2.news.atman.pl>
    <58b7fa0d$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <o99fr3$8lk$1@node2.news.atman.pl>
    <58b848ed$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.53.155.175
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1488486436 23008 185.53.155.175 (2 Mar 2017 20:27:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Mar 2017 20:27:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.7.1
    In-Reply-To: <58b848ed$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 170302-1, 2017-03-02), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2600933
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-02 o 17:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:o99fr3$8lk$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2017-03-02 o 11:55, J.F. pisze:
    >>>> Kawałek stali ląduje w nagrzewnicy indukcyjnej potem robot podaje go
    >>>> do dwóch pras gdzie czterema udeżeniami na różnych formach jest
    >>>> uformowany cały zawór, potem jest prostowany, szlifowany, hartowany i
    >>>> mierzony.
    >>
    >>> ale mozna tez zobaczyc to
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=uLLeEJAE5LU
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=a6jG4Bt8GWs
    >> Nie to zupełnie coś innego, ten proces który widziałem wyglądał
    >> zupełnie inaczej.
    >
    > Tu zauwaz ze dolaczaja pret do zaworu z krotkim/srednim trzonkiem.
    > Czyli jakos trzeba zrobic ten zawor z trzonkiem - zapewne tak jak piszesz.
    > (na to sa inne filmy).

    Wygląda to tak że stoją obok siebie dwie praski można rzec, bo mają
    wysokość około 2-2,5 czyli malutkie :)
    do 1 do formy wpada bryłka 3x4 cm około, rozgrzana do białości,
    uderzenie, robocik przenosi do drugiej formy talerzyk z pręcikiem
    uformowanym tak na oko na 3-4cm który po każdym uderzeniu jest coraz
    dłuższy, potem wypada na taśmę. Sam byłem zaskoczony że tak prosto można
    uformować dość długi trzpień tego zaworu, docelowo chyba miał z 6cm.
    >
    > Na moj gust to mozna by ta metoda przymocowac wprost do talerzyka, ale
    > jakos nie chca tego pokazac. Moze sie nie stosuje.

    Też mi się tak wydaje że teraz to zbyt ryzykowne, kiedyś widocznie tak
    było prościej i jak drób pisał robili z 2 części.
    Teraz te zawory przenoszą znacznie większe obciążenia i mechaniczne a
    także cieplne i ten styk byłby zbyt narażony na rozerwanie.

    >
    > A po co im taki dlugi trzonek to dla mnie osobna zagadka.
    > Moze to po prostu jakis "demonstrator technologii", aby wzbudzic
    > zainteresowanie.

    Całkiem możliwe bo też nie widzę sensu takiego przedłużania pręta.


    --

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: