eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMartwię sięRe: Martwię się
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.
    stu.neva.ru!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Martwię się
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rn1tvd$k7u$1@news.icm.edu.pl>
    <5f9483f8$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f955441$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f9594d6$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f95c991$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f97018b$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Tue, 27 Oct 2020 07:57:02 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 172
    Message-ID: <5f97c4be$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.248.95
    X-Trace: 1603781823 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 5.173.248.95:41293
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 9158
    X-Received-Body-CRC: 4272752149
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686826
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-10-26 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...
    >
    >>>>>>> Dlatego napisałem ze to nie jest kwestia celów rzadu tylko
    >>>>>>> celow wlascicieli stacji diagnostycznych.
    >>>>>>> Czyzbym nie zaznaczył tego wystarczajaco dokładnie?
    >>>>>>
    >>>>>> Tego akurat nie zauważyłem, założyłem, że to ironia,
    >>>>>> bo oni akurat niewiele zyskają.
    >>>>>> Dostali jeszcze dodatkowe obowiązki typu archiwum foto,
    >>>>>> więc pewnie zamiast zrobić ileś przeglądów, zrobią jakiś
    >>>>>> procent normy.
    >>>>>>
    >>>>> Zartujesz? Przeciez podwojenie opłaty przy spoznieniu to był
    >>>>> własnie jeden z postulatów włascicieli.
    >>>>> Pamietaj, ze to ze ludzie beda przyjezdzac na przeglada
    >>>>> wczesniej po to zeby nie przegapic daty to tez jest dla nich
    >>>>> zysk.
    >>>>
    >>>> Pamiętaj, że mniej więcej tylu przyjedzie wczesniej
    >>>> ilu nie przyjedzie wcale.
    >>>>
    >>> Ze jak? Ktos stwierdzi ze lepiej ryzykowac jezdzac bez przegladu
    >>> niz wydac troche wiecej kasy?
    >>
    >> A co w tym dziwnego?
    >> Teraz pełno jeździ bez badań, to jak trzeba będzie płacić
    >> podwójnie, to będa przyjeżdżać co trzy lata.
    >> Ja tym drugim autem, jak przegapię przegląd, to na pewno
    >> poczekam dwa lata. Mam akurat nowy dowód - starczy mi na 12 lat
    >> :-)
    >>
    > Nigdy nie trafiłem na informację - ile osób jezdzi bez badan.
    > Byc moze zdarzaja sie tacy ale czy jest ich wielu?
    > W koncu kwota niewielka a ewentualne konsekwencje moga byc ogromne.
    > Masz jakies dane na ten temat?

    W tym artykule podano szacowaną liczbę badań.
    Liczbę zarejestrowanych pojazdów możesz odszukać.
    Przyjmij jakiś algorytm uwzględniający, że jakiś procent aut jest nowy
    i nie robi badań co roku i sobie wylicz.
    Ja przyjmuję, że jest takich sporo skoro ja sam jako
    w miarę praworządny obywatel zakładam taka możliwość.


    >>>>>>> Rzadzacy stwierdzili tylko ze skoro jest grupa której zalezy
    >>>>>>> (sprawdzic czy nie wujek ojciec, dziadek) to czemu nie
    >>>>>>> przywalic obywatelom dodatkowej nic nie dajacej spolecznie
    >>>>>>> kary. Bo tak!
    >>>>>>>
    >>>>>>>> Ja np mam takie auto, którym rzadko jeżdżę i zdarzało mi się
    >>>>>>>> przegapić termin badań
    >>>>>>>> nawet o kilka miesięcy. To teraz przekalkuluję, że nie
    >>>>>>>> opłaca się przyjeżdżać
    >>>>>>>> na badania miesiąc po termine, tylko poczekam dwa lata.
    >>>>>>>> Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w
    >>>>>>>> d.... Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.
    >>>>>>>>
    >>>>>>> No mistrzostwo logiki watsonie.
    >>>>>>> Odniosłes swoje nie jezdzace auto do sytuacji wielu osób
    >>>>>>> ktore przyjada tydzien pozniej i zapłaca kare nie wiadomo za
    >>>>>>> co...
    >>>>>>
    >>>>>> No niezupełnie, bo mam inne auto, którego stale uzywam,
    >>>>>> a dodatkowo jeżdże nim po Europie i dbam o to, żeby kwity
    >>>>>> miało aktualne. Uważam, że nie trzeba nawet specjalnie nic
    >>>>>> robić, żeby utrzymać w terminie te badania, więc w przypadku
    >>>>>> tych wielu osób, o których piszesz będzie to jakiś bodziec
    >>>>>> (nie istotne czy to lobby SKP czy głupota posłów), żeby
    >>>>>> ten tydzień wcześniej przyjechać a dla tych, którym badanie
    >>>>>> nie jest potrzebne nic się nie zmieni, tylko SKP na tym
    >>>>>> stracą. Akurat SKP wg mnie stracą,
    >>>>>> bo nawet ci grzeczni obywatele szybko się dowiedzą, jak ominać
    >>>>>> te kary. No chyba że mają AC, to wtedy muszą zadbać..
    >>>>>
    >>>>> Załózmy ze 5% sie spozni.
    >>>>> Załózmy ze reszta przyjedzie srednio tydzien wczesniej zeby nie
    >>>>> przegapic, zeby w razie awarii miec czas na naprawe etc.
    >>>>> To daje ile? 7% dodatkowych zysków?
    >>>>> A jaka pokusa zeby odwalic przeglad pod byle pretekstem jak
    >>>>> gosc przyjezdza 1 dzien przed? Wec moze ten tydzien to
    >>>>> optymistycznie? Sam bedac pewny stanu technicznego swojego auta
    >>>>> pojade pewnie ze 2 tygodnie wczesniej.
    >>>>
    >>>> Sprawdź co przepisy przewidują jak się stawisz na przegląd
    >>>> w terminie a coś tam zostanie zakwestionowane.
    >>>
    >>> A ty nie mozesz powiedziec?
    >>
    >> Nie mogę, bo nie wiem.
    >> Ale spodziewam się prolongaty terminu.
    >>
    >>>> Zauważ też, że bardzo dużo jest SKP gdzie przyjeżdzają
    >>>> stali klienci. Ja jak wjeżdżam, to diagnosta juz pamięta
    >>>> moje auta. Diagnosta wie, że jak bez powodu albo
    >>>> złośliwie uwali przegląd, to klient się wyniesie
    >>>> gdzie indziej. Ostatnio parę lat temu cos tam źle wyszło
    >>>> z amortyzacją z tyłu, to od razu zostawiłem w tym warsztacie
    >>>> obok, żeby zrobili i zarejestrowali. A teoretycznie jakby SKP
    >>>> uwalała co drugie auto to ten warsztat by miał złotą zyłę
    >>>> a jednak nie uwalają (ten sam właściciel)
    >>>>
    >>> Hmm, podoba mi sie ta argumentacja: przeciez nie ma sie co
    >>> przejmowac dodatkowymi kosztami bo te całe przeglady to fikcja,
    >>> znajomkowanie etc.
    >>
    >> Niby skąd taki wniosek?
    >
    > No przeciez sam napisałes powyzej ze diagnosci i tak podbijaja
    > przeglady bo po pierwsze znaja klinetów, po drugie boja sie ich utraty.
    > Zeby nie było - moje odczucia i obserwacje sa jednak inne.
    > Z jednego miejsca gdzie robiłem regularnie przeglady zrezygnowałem
    > własnie dlatego ze irytowało mnie dopierdalanie sie do wszystkiego co
    > sie da, jezdziłem tak srednio 6 autami rocznie a mimo to chyba nie było
    > im zal...
    > Tam gdzie jezdze obecnie atmosfera jest zupełnie inna, bardziej
    > partnerska ale nie liczyłbym na to ze ewidentnie niesprawne auto
    > dostanie pieczatke.

    Ja niczego takiego nie sugerowałem. To Ty pisałeś, że mogą mieć chęć
    uwalić na przeglądzie dzień przed terminem - ja podałem Ci przykład,
    że tak nie będzie nawet jak SKP jest razem z warsztatem.
    Natomiast Twój wniosek, że jak klienta znają,
    to puszczają auto niesprawne jest nieuprawniony.
    Zawsze się znajdzie kilka rzeczy, na które można machnąć ręką
    (np brak żarówki tablicy z tyłu)
    ale jak coś wymaga zrobienia, to jest zrobione i bez tego pieczątki nie ma.


    >>>>> Nie sadze aby własciciele stacji nie uwazali ze to da im
    >>>>> dodatkowa kase skoro o to walczyli... Nie sadze tez aby ktos
    >>>>> inny lepiej policzył ich kase niz oni sami...
    >>>>
    >>>> Może się po prostu przeliczyli, albo
    >>>> czegoś nie doczytali.
    >>>
    >>> CZego nie doczytali? Własnych postulatów?
    >>
    >> Nie doczytali zasad działania rynku przeglądów.
    >
    > Własciciele stacji diagnostycznych? :)

    No o tym mowa.
    Źle skalkulowali.


    >>>> Większość przepisów wymyślają ludzie, którzy nie bardzo wiedzą
    >>>> jak wygląda to w praktyce. Pewnie przewodniczący tej komisji
    >>>> nawet nie ma samochodu.
    >>>> Czołowym przykładem takich idiotyzmów był zamysł ustawodawcy w
    >>>> VAT, żeby coś tam było tańsze, to zrobili zwolnione - nie
    >>>> rozumiejąc kompletnie, że uniemożliwiając transparentne
    >>>> odliczenie podnoszą cenę
    >>>
    >>> Czyli ze własciciele stacji nie chcieli podnoszenia cen i dlatego
    >>> postulowali podniesienie cen? Ja juz nie rozumiem twojej
    >>> argumentacji...
    >>
    >> Właśnie widzę, że nie rozumiesz.
    >> Chodzi o to, że wymyślili niby mechanizm wymuszający przeglądy,
    >> ale nie przewidzieli, że mentalność Polaka jest taka, że jak się
    >> da obejść przepis, to się go obejdzie. Ja przewiduję, że nic
    >> więcej z tytułu tych dodatkowych wpłat nie zyskają.
    >>
    > widze ze masz gorsze zdanie o przecietnym Kowalskim niz ja.
    > Ja nie uwazam ludzi za debili którzy dla oszczedzenia 100zł beda
    > ryzykowali utrate całego majatku...

    Jakiego majątku?
    Auto ma być sprawne i takim jeżdżę.
    Przegląd jest istotny jedynie jak ktoś ma AC.
    Poza tym niczym innym się nie ryzykuje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: