eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMartwię sięRe: Martwię się
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
    ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
    unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Martwię się
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rn1tvd$k7u$1@news.icm.edu.pl>
    <5f9483f8$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f955441$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f9594d6$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 25 Oct 2020 19:53:06 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 87
    Message-ID: <5f95c991$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1603651985 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 80.53.118.49:56607
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5196
    X-Received-Body-CRC: 776733278
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686764
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-10-25 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    >>> Dlatego napisałem ze to nie jest kwestia celów rzadu tylko celow
    >>> wlascicieli stacji diagnostycznych.
    >>> Czyzbym nie zaznaczył tego wystarczajaco dokładnie?
    >>
    >> Tego akurat nie zauważyłem, założyłem, że to ironia,
    >> bo oni akurat niewiele zyskają.
    >> Dostali jeszcze dodatkowe obowiązki typu archiwum foto,
    >> więc pewnie zamiast zrobić ileś przeglądów, zrobią jakiś procent
    >> normy.
    >>
    > Zartujesz? Przeciez podwojenie opłaty przy spoznieniu to był własnie
    > jeden z postulatów włascicieli.
    > Pamietaj, ze to ze ludzie beda przyjezdzac na przeglada wczesniej po to
    > zeby nie przegapic daty to tez jest dla nich zysk.

    Pamiętaj, że mniej więcej tylu przyjedzie wczesniej
    ilu nie przyjedzie wcale.


    >>> Rzadzacy stwierdzili tylko ze skoro jest grupa której zalezy
    >>> (sprawdzic czy nie wujek ojciec, dziadek) to czemu nie przywalic
    >>> obywatelom dodatkowej nic nie dajacej spolecznie kary. Bo tak!
    >>>
    >>>> Ja np mam takie auto, którym rzadko jeżdżę i zdarzało mi się
    >>>> przegapić termin badań
    >>>> nawet o kilka miesięcy. To teraz przekalkuluję, że nie opłaca
    >>>> się przyjeżdżać
    >>>> na badania miesiąc po termine, tylko poczekam dwa lata.
    >>>> Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w d....
    >>>> Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.
    >>>>
    >>> No mistrzostwo logiki watsonie.
    >>> Odniosłes swoje nie jezdzace auto do sytuacji wielu osób ktore
    >>> przyjada tydzien pozniej i zapłaca kare nie wiadomo za co...
    >>
    >> No niezupełnie, bo mam inne auto, którego stale uzywam,
    >> a dodatkowo jeżdże nim po Europie i dbam o to, żeby kwity miało
    >> aktualne. Uważam, że nie trzeba nawet specjalnie nic robić, żeby
    >> utrzymać w terminie te badania, więc w przypadku
    >> tych wielu osób, o których piszesz będzie to jakiś bodziec
    >> (nie istotne czy to lobby SKP czy głupota posłów), żeby
    >> ten tydzień wcześniej przyjechać a dla tych, którym badanie
    >> nie jest potrzebne nic się nie zmieni, tylko SKP na tym stracą.
    >> Akurat SKP wg mnie stracą,
    >> bo nawet ci grzeczni obywatele szybko się dowiedzą, jak ominać te
    >> kary. No chyba że mają AC, to wtedy muszą zadbać..
    >
    > Załózmy ze 5% sie spozni.
    > Załózmy ze reszta przyjedzie srednio tydzien wczesniej zeby nie
    > przegapic, zeby w razie awarii miec czas na naprawe etc.
    > To daje ile? 7% dodatkowych zysków?
    > A jaka pokusa zeby odwalic przeglad pod byle pretekstem jak gosc
    > przyjezdza 1 dzien przed? Wec moze ten tydzien to optymistycznie? Sam
    > bedac pewny stanu technicznego swojego auta pojade pewnie ze 2 tygodnie
    > wczesniej.

    Sprawdź co przepisy przewidują jak się stawisz na przegląd
    w terminie a coś tam zostanie zakwestionowane.
    Zauważ też, że bardzo dużo jest SKP gdzie przyjeżdzają
    stali klienci. Ja jak wjeżdżam, to diagnosta juz pamięta
    moje auta. Diagnosta wie, że jak bez powodu albo
    złośliwie uwali przegląd, to klient się wyniesie
    gdzie indziej. Ostatnio parę lat temu cos tam źle wyszło
    z amortyzacją z tyłu, to od razu zostawiłem w tym warsztacie obok,
    żeby zrobili i zarejestrowali. A teoretycznie jakby SKP
    uwalała co drugie auto to ten warsztat by miał złotą zyłę
    a jednak nie uwalają (ten sam właściciel)


    > Nie sadze aby własciciele stacji nie uwazali ze to da im dodatkowa kase
    > skoro o to walczyli... Nie sadze tez aby ktos inny lepiej policzył ich
    > kase niz oni sami...

    Może się po prostu przeliczyli, albo
    czegoś nie doczytali.
    Większość przepisów wymyślają ludzie, którzy nie bardzo wiedzą jak
    wygląda to w praktyce. Pewnie przewodniczący tej komisji nawet nie ma
    samochodu.
    Czołowym przykładem takich idiotyzmów był zamysł ustawodawcy w VAT, żeby
    coś tam było tańsze, to zrobili zwolnione - nie rozumiejąc kompletnie,
    że uniemożliwiając transparentne odliczenie podnoszą cenę



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: