  • 31. Data: 2017-03-02 10:45:34
    Temat: Re: Marketing & sciema ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-02 o 10:06, J.F. pisze:

    > Jak jednak zawiedzie - takie pudelko moze sie przydac.
    > I spelnia role powerbanku do telefonu.

    Otóż to - to jest taki gadżet na wypadek "W"
    A wychodząc rano z domu przy sporym mrozie
    i mając taki cieplutki naładowany akumulatorek w teczce
    jest znacznie większa pewność że jednak się odjedzie do/z pracy
    nie rozglądając się za kimś życzliwym - zwłaszcza po 2-giej zmianie;)

  • 32. Data: 2017-03-02 10:55:08
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.03.2017 o 08:09, k...@w...pl pisze:

    > Kup zapasowy mały akumulator, żelowy, wstaw do bagażnika, masz kable to
    > sobie odpali.
    > Weź w miarę lekki i wygodny.
    > Niekiedy w Li..., itp można dokupić urządzenia rozruchowe. Od wielkiego
    > dzwonu wystarczy na sporadyczne uruchomienie. Po użyciu doładować w domu.

    Chyba lepiej nie trzymać w bagażniku na mrozie, ale w domu.

  • 33. Data: 2017-03-02 17:28:30
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-03-01 o 15:55, Waldek pisze:
    > Wspomniany "wynalazek" wymieniony w pierwszym poście który stanowił
    > zaczątek dyskusji : - czy to faktycznie może miec baterie 8 Ah :)

    Waga 400g, odliczając kable, obudowę może da z 300g akumulatora co może
    się przełożyć na jakieś 40Wh.
    Ponieważ to ma działać do 15.1V to jest to raczej konfiguracja 4S czyli
    wychodzi poniżej 3Ah na ogniwo, wygląda więc na to, że podawana (w
    sposób marketingowy) pojemność może być prawdziwa, choć technicznie
    należało by to opisać jako akumulator 14,8V/2,5Ah.

    --
    AWa.

  • 34. Data: 2017-03-02 21:50:37
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-02 o 17:28, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > sposób marketingowy) pojemność może być prawdziwa, choć technicznie
    > należało by to opisać jako akumulator 14,8V/2,5Ah.

    To pociagne temat dalej ;)

    W serwisie gadzetomania.pl znalazłem art. na temat tego konkretnego
    wynalazku, i tam autor pisze ze zastosowano akumulator litowo-kobaltowy
    Hmm ... LiMNC ??
    - no ale skoro tak napisał, to pewnie uzyskał takowe info od producenta

    Jak dla mnie to trochę "egzotyczny" ten akumulator
    nie spotkałem się z takowymi dotąd i nie znam
    - prędzej bym się spodziewał wewnątrz LiFePO4

    Łoj ...straszny misz-masz jest teraz z tymi ogniwami litowymi :))
    http://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulatory_litowe.h
    tml

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2017-03-02 22:44:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-02 o 21:50, Waldek pisze:

    > To pociagne temat dalej ;)
    >
    > W serwisie gadzetomania.pl znalazłem art. na temat tego konkretnego
    > wynalazku, i tam autor pisze ze zastosowano akumulator litowo-kobaltowy
    > Hmm ... LiMNC ??

    Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
    aku, litu jest tam co kot napłakał. Ostatnio czytałem artykuł jak to
    został wykupiony dość pokazny zapas rudy kobaltu z okazji otwarcia przez
    teslę fabryki akumulatorów w USA, spekulanci (tfu inwestorzy :) liczą na
    poważny skok ceny rudy.
    A tu artykuł
    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/ft-ruszyl-wys
    cig-o-zabezpieczenie-dostaw-kobaltu-wykorzystywanego
    -w-bateriach/8k88mz

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-03-03 00:51:30
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:
> [...]
    > A tu artykuł
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/ft-ruszyl-wys
    cig-o-zabezpieczenie-dostaw-kobaltu-wykorzystywanego

    Kongo ma kobalt, a Boliwia najwieksze zloza litu
    śmiem jednak przypuszczać że te stosunkowo biedne kraje
    niezbyt wiele z tego mają dla siebie ;)

    Tesla zabiega tez intensywnie o pozysk litu
    czytalem o jakimś sporym kontrakcie z Kanadyjska firmą.
    Lit wystepuje w wielu miejscach ale problem jest jego niska koncentracja
    a proces pozyskiwania dość upierdliwy i niezbyt tani

  • 37. Data: 2017-03-03 01:22:07
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-02 o 22:44, Janusz pisze:

    > Kobaltowe to one są wszystkie, bo to jeden z głównych skłądników tych
    > aku, litu jest tam co kot napłakał.

    A przy okazji ... skorygowałem swoją wiedzę
    ze w rozmiarze 18650 to już nie max 3400mAh a 4000mAh
    - co wczesniej traktowalem jako typowy fejk ;)

    (Dokonał tego Panasonic - Anoda ze stopu krzemu)

    Positive alectrode - Nickel base High-density
    Negative electrode - Silicon base
    Capacity - 4.0 Ah
    Energy - 13,6 Wh
    Energy density - 800wh/L
    Mass 54g

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2017-03-03 09:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 01:22:07 +0100, Waldek napisał(a):

> [...]
    > - co wczesniej traktowalem jako typowy fejk ;)
    >
    > (Dokonał tego Panasonic - Anoda ze stopu krzemu)
    > Positive alectrode - Nickel base High-density

    W sprzedazy czy w laboratorium ?

    Bo w sprzedazy wsrod markowych ogniw 18650, to raczej 3Ah max ..
    jeszcze w z rok temu.

    J.

  • 39. Data: 2017-03-03 11:40:50
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2017-03-03 o 09:34, J.F. pisze:

    > Bo w sprzedazy wsrod markowych ogniw 18650, to raczej 3Ah max ..
    > jeszcze w z rok temu.

    3400 mAh Panasonica z serii 18650 są dość powszechnie dostepne

    A info jest z grudnia 2009 r. W handlu takowych nie spotkałem
    zapowiedzi były na rok 2013, więc pewnie są jakieś powody
    że na razie nie ma tego na rynku

    źródło :
    http://news.panasonic.com/global/press/data/en091225
    -3/en091225-3.html

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2017-03-06 23:11:32
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał:

    > Otóż to - to jest taki gadżet na wypadek "W"
    > A wychodząc rano z domu przy sporym mrozie
    > i mając taki cieplutki naładowany akumulatorek w teczce
    > jest znacznie większa pewność że jednak się odjedzie do/z pracy

    Zakładając, że to urządzenie rzeczywiście działa jak w opisie, choć ten jest
    bełkotliwy i niepełny. W co wątpię. Dla mnie jest to grubymi nićmi szyta
    ściema. Cos jak perpetum mobile. Nawet zużyty akumulator samochodowy będzie
    miał większą pojrmność niz jakieś "cudo" wielkosci pudełka papierosów. A co
    do faktów. Miałem 15 letniego Opla diesla i akumulator 5 letni. Nawet przy
    20 st mrozu odpalał bez pudła. Sprawny silni, rozrusznik i akumulator
    wystarczą. Kto chce byc jeleniem dla oszusta to jego problem.

    Co jakis czas pokazują sie reklamy/opisy cudowności a to do oszczędzania
    prądu, a to gazu a to czegoś tam. Nie bądźmy naiwniakami.

    Pzdr