  • 211. Data: 2012-05-08 23:01:06
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > A ktos inny ci powie ze jego zdaniem limit na prekraczenie predkosci
    > powinien wynosic zero.

    Jego też mam gdzieś.

    > A jak gardlowales to oczywiscie miales na mysli ze "moj nie jest zlom i
    > nie moze byc poki go drogo nie sprzedam" :-)

    Ten co go jeszcze nie kupiłem?

    > Ale samochodow jest na drogach za duzo i nalezy ograniczyc ich ilosc,
    > nieprawdaz ?

    Oczywiście.
    Jak sobie przypomnę przełom lat 80-tych i 90-tych to aż się łezka w oku
    kręci.

  • 212. Data: 2012-05-08 23:03:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wg danych katalogowych ten silnik ze skrzynią manualną w jeździe miejskiej
    > pali więcej niż z automatem. Pewnie dlatego, że normalny driver nie wrzuci
    > szóstki przy 1200 obr/min, automat ma w dupie obiegowe opinie i robi co mu
    > kazali. Silnik ma 163KM i chyba z 350Nm więc nie dostaje drgawek od
    > takiego stylu jazdy.

    Mój jest mocniejszy i choć też drgawek nie dostaje, to nie nazwałbym jazdą
    kulania się 50 km/h na V biegu (więcej nie mam).
    Robi to o niebo lepiej niż diesel, ale nie śmiałbym staruszka katować takimi
    obrotami, o ile mi się biegi nie pomylą. ;-)

  • 213. Data: 2012-05-08 23:33:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Jego też mam gdzieś.

    No a my mamy gdzies twoje "zero promili", i tak nas nie zakrzyczysz
    :-P

    >Ten co go jeszcze nie kupiłem?

    Nie, tego co go posiadales :-)

    >Oczywiście.
    >Jak sobie przypomnę przełom lat 80-tych i 90-tych to aż się łezka w
    >oku kręci.

    Aby to osiagnac sa dwie sprawdzone metody:
    a) socjalistyczna: auta na talony, a talony losowane. Tylko ze bez
    mozliwosci odsprzedazy, zeby nie bylo wypaczen
    b) kapitalistyczno/singapurska: auta na talony, talony na przetargu.

    Ktora wybierasz ?
    A co sobie bedziemy oszczedzac, ograniczymy ilosc talonow do pol
    miliona, bedzie lepiej niz za komuny :-)

    J.

  • 214. Data: 2012-05-08 23:43:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No a my mamy gdzies twoje "zero promili"

    A ja mam gdzieś Was.

    > Nie, tego co go posiadales :-)

    Właśnie dlatego, że mnie kilkoma złomami wówczas uraczono, wyrobiłem w sobie
    przekonanie, że tama dla złomów ma sens.

    > Aby to osiagnac sa dwie sprawdzone metody:

    Jest znacznie więcej.

  • 215. Data: 2012-05-09 01:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 23:43:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Właśnie dlatego, że mnie kilkoma złomami wówczas uraczono, wyrobiłem w sobie
    > przekonanie, że tama dla złomów ma sens.

    A co sie stalo ze takie zdanie sobie wyrobiles ?

    > Jest znacznie więcej.

    Ale oczywiskie przy kazdzej z nich zakladasz ze innych sie wyeliminuje a ty
    bedziesz sobie jezdzil po pustej drodze.

    A jak bedzie odwrotnie ? :-)

    J.

  • 216. Data: 2012-05-09 09:01:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > A co sie stalo ze takie zdanie sobie wyrobiles ?

    Po prostu były złomami i nie spełniały założeń w miarę bezawaryjnych
    samochodów.

    > Ale oczywiskie przy kazdzej z nich zakladasz ze innych sie wyeliminuje a
    > ty
    > bedziesz sobie jezdzil po pustej drodze.

    Nie, są jeszcze opcje, że państwo dobuduje dróg w takim samym tempie, jak
    zezwoliło na import złomów.

  • 217. Data: 2012-05-09 09:23:24
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-05-08 17:36, Cavallino pisze:

    > Koszty remontów silnika też wliczyłeś?

    Nie zauważyłem, żeby kultura pracy silnika na tym ucierpiała, nic nie
    szarpie, nie buczy, odgłos silnika nie jest nienormalnie niski. Obroty,
    jak pisałem, też blisko zalecanej normy 2000-3000.

    Znam też takiego, co w mieście nie wrzuca więcej od 3ki. A ma silnik
    zaledwie 1.1 (albo 1.2). Niestety spalania nie porównam, bo on ma
    odwrotne proporcje miasto-trasa niż ja.

    W poprzednim samochodzie nie miałem obrotomierza i biegi przy spokojnej
    jeździe wrzucałem tak:
    30km/h - trójka
    50km/h - czwórka
    80km/h - piątka
    i to się zawsze sprawdzało. Obecnie w nowym aucie nie potrafię ustalić
    takich wartości (no i w sumie nie bardzo potrzebuję, bo mam obrotomierz)
    - mam wrażenie, że prędkość nie jest zawsze tak samo zależna od obrotów
    i przełożenia. Być może komputer wprowadza dodatkowe czynniki do
    równania zmieniając dynamicznie parametry silnika. A jeśli tak, to może
    i potrafi "kulturalnie" jeździć 55km/h na piątce :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 218. Data: 2012-05-09 09:32:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie zauważyłem, żeby kultura pracy silnika na tym ucierpiała,

    Nie mówimy o kulturze, tylko o zużyciu.

    >nic nie szarpie, nie buczy, odgłos silnika nie jest nienormalnie niski.
    >Obroty, jak pisałem, też blisko zalecanej normy 2000-3000.

    Albo bzdury wypisujesz, albo Twój samochód wyciąga 150.
    Gdybyś przy 60 km/h miał 3000 obrotów, to przy 120 km/h miałbyś 6000 (a
    silnik wyłby jak potępieniec), a przy 150 km/h 7500 obrotów, a to jest maks
    dla większości silników benzynowych.
    No chyba że masz 5 biegową Syrenkę. ;-)

> [...]
    > proporcje miasto-trasa niż ja.
    >
    > W poprzednim samochodzie nie miałem obrotomierza i biegi przy spokojnej

    Może być, ja wrzucam (najniżej) trójkę przy 40, czwórkę przy 60, a piątkę
    przy 80.
    Ale to daleko nie to samo co piątka przy 50.

  • 219. Data: 2012-05-09 16:05:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 May 2012 18:38:32 +0200 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jobh6l$18$...@i...gazeta.pl...

    > Tylko już stan pozwalającego nie masz.

    > Nałogowym alkoholikom nie powinno się w ogóle prawka dawać.

    mylisz pijaka z alkoholikiem.
    W sumie wolę na drogdze gościa po 1piwie niż młodego gniewnego co
    zapieprza żeby się popisać

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 220. Data: 2012-05-09 23:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 09:01:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Po prostu były złomami i nie spełniały założeń w miarę bezawaryjnych
    > samochodów.

    I dlatego ze sam sie nie znasz na samochodach, to uwazasz ze innym trzeba
    posiadania staroci zabronic ?

    > Nie, są jeszcze opcje, że państwo dobuduje dróg w takim samym tempie, jak
    > zezwoliło na import złomów.

    O ile pamietam to jednak gardlowales zeby "ograniczyc ilosc zlomow" a nie
    zeby "zbudowac nowe drogi", ale widzac od posiadania ostatniego zlomu
    zmienil ci sie punkt siedzenia :-)

    J.