  • 111. Data: 2012-05-06 22:24:24
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-06 19:27, Cavallino pisze:

    > No ba, przecież mógł nie jechać.
    Kwestia dyskusyjna. Milicjant mógł sobie napisać ale tak naprawdę gdyby
    doszło to do sądu to mogła być inna przyczyna. Zarządca drogi odpowiada
    za to co tam się dzieje.

    > Nigdzie nie ma napisane, że za stan drogi odpowiadają drogowcy.
    > Kierowców łatwiej gnębić.

    Właściciel drogi odpowiada za jej stan. Kilka lat temu na drodze
    wojewódzkiej Grójec-Piaseczno dachował Ikarus MZA. Na szczęście było to
    nad ranem i jechał tylko kierowca wiec nikt nie zginął. Przyczyną
    wypadku był oblodzenie drogi i zaniedbanie ze strony zarządcy drogi.
    Odszkodowanie wypłacił ubezpieczyciel drogi. Śledziłem ten wypadek bo
    jadąc później około 8 widziałem ten autobus nadal leżący na dachu.

    > I dopóki tak właśnie będzie, to w żadne niedostosowanie w statystykach
    > nie ma zamiaru wierzyć.

    Mi się wydaje że to kwestia determinacji poszkodowanego. W swojej
    kilkunastoletniej "karierze" kierowcy dwukrotnie, raz podczas kolizji a
    raz w trakcie wypadku policja orzekała na miejscu moją winę która
    później w sądzie okazywała się winą "tamtego".

    Rafał

  • 112. Data: 2012-05-06 22:26:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    et...

    .net...

    > Policz sobie ile razy w ciągu roku wsiadasz za kierownicę, a ile razy
    > jesteś kontrolowany na trzeźwość.
    > Potem podziel te 200 tys przez liczbę która Ci wyszła i będzie to
    > szacunkowa ilość kursów zrobionych w ciągu roku po alkoholu...

    Jestem dziwnie spokojny, że mają lepsze metody na trafienie z kontrolą niż
    się Tobie wydaje.
    Ja nie chleję jak jadę, więc siłą rzeczy malo razy mnie trafiają.
    Ale mojemu kuzynowi, który nagminnie to robi, to prawko zabierali rok w rok.

  • 113. Data: 2012-05-06 22:28:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > doszło to do sądu to mogła być inna przyczyna. Zarządca drogi odpowiada za

    A nic Cię w tyłek nie ugryzło?

> [...]
    >zarządcy drogi. Odszkodowanie wypłacił ubezpieczyciel drogi. Śledziłem ten
    >wypadek bo jadąc później około 8 widziałem ten autobus nadal leżący na

    I jeszcze powiedz, że zdaniem policji też od razu winny był zarządca
    drogi...

    > Mi się wydaje że to kwestia determinacji poszkodowanego.

    Oczywiście.
    Ale nie każdy ma na to czas za mandat wart kilkaset zł.

  • 114. Data: 2012-05-06 22:49:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 6 May 2012 22:26:25 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    .net...

    > Jestem dziwnie spokojny, że mają lepsze metody na trafienie z kontrolą niż

    Z drugiej strony taki co wie że jedzie na bani, może też ma lepsze metody
    na unikanie takiej kontroli?
    Policjant mówił że jak wyrywkowo lecą to jeden na kilkunastu sprawdzonych
    wpadnie zawsze.

  • 115. Data: 2012-05-06 22:55:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Z drugiej strony taki co wie że jedzie na bani, może też ma lepsze metody
    > na unikanie takiej kontroli?

    Część pewnie tak, ale większość jest za głupia na to, żeby zrozumieć iż
    lepiej nie chlać, a co dopiero, na myślenie o unikaniu.

  • 116. Data: 2012-05-06 23:15:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-06 20:26, Artur Maśląg wrote:

    > Niech się chlastają - jeżeli chodzi o drogówkę to podejrzewam, że
    > będzie zadowolona z racjonalnych przepisów.

    Taa... A statystyki?

    Shrek.

  • 117. Data: 2012-05-06 23:54:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 May 2012 22:24:24 +0200, The_EaGle napisał(a):

> [...]
    > Odszkodowanie wypłacił ubezpieczyciel drogi. Śledziłem ten wypadek bo
    > jadąc później około 8 widziałem ten autobus nadal leżący na dachu.

    A to ciekawe. Bo to chyba pierwszy przypadek gdy za zime poniosl
    odpowiedzialnosc zarzadca drogi. Ktory chyba wcale nie ma obowiazku
    odsniezania (kto uwaza inaczej niech przepis poda).
    A sady z przyjemnoscia twierdza ze kierowca "niedostosowal"

    Czyzby aby urzedy sie nie dogadaly ze tak dla miasta bedzie najtaniej ?

    J.

  • 118. Data: 2012-05-07 00:12:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 22:18:44 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jeśli 100 na trzypasmowej bezkolizyjnej drodze Cię przeraża, to sam się
    > kwalifikujesz do takiego zbioru.
    > Prędzej niż ktoś kto uważa, że 100 tam to jest cholernie wolno.

    Mnie tam moj stan po jednym, dwoch czy nawet 4 piwach nie przeraza :-P

    Niestety Cavalino - poraz kolejny demonstrujesz klapki na oczach powiazana
    z mentalnoscia Kalego i niedostrzeganie analogii miedzy analogiami :-)

    Chcesz szybko jezdzic i wszystko napiszesz zeby ci to umozliwic.
    Jednoczesnie, podobnie jak wielu innych ludzi w kraju, najwyrazniej jakos
    dales sobie wpoic "pijani kierowcy niosa smierc". A iluz to pijanych
    kierowcow ktorzy ci wyraznie zagrazali spotkales w zyciu ?

    Nikt tu tez nie pisal o trzypasmowej (pasmowej - co to niby ma znaczyc)
    bezkolizyjnej drodze, mowa byla "sto po miescie".

    > Zdarzało się.
    > Ale wypadków na własne oczy nie widziałem zbyt wielu, poza tymi w których
    > brałem udział.

    wypadek to jest moment i zobaczyc go "na wlasne oczy" to jest rzadkosc
    statystyczna.
    Niedawno tu liczylem i mi wyszlo co pare lat - ale tam zakladalem ze
    policja bedzie uprzatala ciala dwie godziny, a nie "moment wypadku".

    > W sensie że nie wolno jechać mniej, czy że nie można niższego limitu
    > postawić? ;-)

    Nie mozna nizszego limitu ... choc z tym jechaniem mozna by sie zastanowic
    ... np zakaz wjazdu pojazdami niezdolnymi do rozwiniecia takiej predkosci
    :-)

    > No i się ukarałem sam, auto będę musiał naprawiać.

    > Nie musi.

    Ejze, cofnij sie w watku do wlasnej wypowiedzi.
    "też uważam, że powinno być karane i to surowo"

    To jak surowa ma byc ta kara ? 10% zwyzki na skladce ubezpieczenia ? :-)
    Czy taka zeby sie niektorym odechcialo jezdzic za szybko ? :-)

    J.

  • 119. Data: 2012-05-07 00:15:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 20:21:42 +0200, Axel napisał(a):

    > rozmowa mniej wiecej brzmiala tak:
    >
    > K(ierowca): jak to niedostosowanie? przeciez ja jechalem ponizej 20km.h?
    > P(olicjant): to trzeba bylo jechac 10km/h
    > K: a jakbym jechal 10km/h i wpadl do rowu?
    > P: to wtedy powiedzialbym, ze trzeba bylo jechac 5km/h.

    No ale powiedz szczerze - z jaka predkoscia nalezalo jechac ?
    Policjant mial racje.

    I tylko warunki jak w "ale urwal" usprawiedliwiaja kierowce :-)

    J.

  • 120. Data: 2012-05-07 00:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 22:13:06 +0200, Akarm napisał(a):

    > Kiedy łajza wjedzie na czołowe zderzenie podczas wyprzedzania to też wpisać
    > można:

    Ale wtedy sie wpisuje "nieprawidlowe wyprzedzanie"

    > Właśnie o tym pisałem. Nie ma wypadków spowodowanych przez niedostosowanie
    > prędkości. Wypadki powodują debile bez wyobraźni. Taki niedorozwój uważa, że
    > skoro zawsze mu uciekają z czołówki, to nadal może wyprzedzać na trzeciego.

    A jesli wylecial z zakretu to co zawiodlo ?

    > Skoro nie miał wypadku podczas pisania sms, to nie widzi podstaw, żeby nie
    > używać telefonu podczas jazdy. Skoro setki razy wyprzedzał pod górę na
    > podwójnej ciagłej i nikt z przeciwka nie jechał, to po co zawracać sobie
    > głowę takimi duperelami. Itd... :(

    No, tak prawde mowiac to miedzy "wyprzedzal pod gore na podwojnej ciaglej",
    a miejscem niebezpiecznym jest pewna roznica.

    > Do tego kretyni uważają, że skoro "władza" oświadcza, że wypadki powoduje
    > "nadmierna prędkość", to należy w to wierzyć i te brednie powtarzać. A
    > policja czai się z radarami, bo najłatwiej.

    No ale widzisz, w odroznieniu od zbiorowej madrosci PMS, czy wrazeniu po
    obejrzeniu paru wywiadow z policjantami w raporcie jest wyszczegolnionych
    wiecej przyczyn. Np.

    "Główne przyczyny wypadków _na_prostych_odcinkach_ to:
    - niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 4 919 wypadków,
    - nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu - 2 483 wypadki,
    - nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego - 2 319 wypadkó
    - nieprawidłowe wyprzedzanie - 1445 wypadkow
    - nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami - 1 474 wypadki"

    I to mi wyglada dosc wiarygodnie. Choc oczywiscie moga byc nieprawidlowe
    klasyfikacje. Np wyprzedzam zima, wpadam w poslizg, krece pirueta i robie
    dzwonka, to co to jest ? A wiem, kiepska wyobraznia :-)

    J.