  • 71. Data: 2010-09-30 13:03:06
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin waperr

    > Jednak s? i trzeba je respektowaae a jak kto? nie chce
    > niech nie p?acze ?e dosta? mandat. O to mi chodzi.

    I to jest właśnie patologia. Służby za nasze pieniądze pod pozorem dbania
    o bezpieczeństwo dbają głównie o własny budżet, a Ty nic złego w tym nie
    widzisz. W miejscach naprawdę niebezpiecznych jakoś ich nie widać, bo tam
    prawie każdy zwalnia i złapaliby ze 3 idiotów przez cały dzień, a to im
    się nie opłaca.

    --
    ignorance is bliss

  • 72. Data: 2010-09-30 13:04:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Heraklit

    > jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

    Jak uchwalą, że masz chodzić na rękach, tyłem albo zygzakiem to też
    będziesz to robił i się z tego cieszył?

    --
    ignorance is bliss

  • 73. Data: 2010-09-30 13:26:10
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:

    > Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
    > górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

    Zgadza się - skąd więc wątpliwość, że wynik FR nie zawiera stosownej
    kompensaty tolerancji pomiaru?

    > Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
    > pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

    Zapomniałeś o sytuacji, że ktoś może mieć opony niezgodne z homologacją
    (a co, w Polsce wszystko wolno) i w konkretnym przypadku licznik
    mu faktycznie zaniży prędkość faktyczną :)

    Co do stwierdzenia "i nie można się bronić" - tkwisz w mylnym błędzie ;)
    Większość twierdzi, ze to niemożliwe itd.

  • 74. Data: 2010-09-30 13:51:54
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 12:40, Robert Rędziak pisze:
    (...)
    > Do kolegi z pracy przyszła fotka, na której zmierzona prędkość
    > wynosiła 0km/h (słownie zero -- a dokładnie trzy kreski w
    > miejscu prędkości, ale obrabiający zdjęcie dalej wpisał zero).
    > Do fotki był załączony papier, na którym napisano (i jakiś
    > strażnik się pod tym podpisał) że za wykroczenie polegające na
    > jeździe 0km/h na ograniczeniu do 50 należy się 50PLN.

    Dobre, dobre. Kolega próbował to jakoś wyjaśniać? Jeśli tak,
    to jakich argumentów użyto?

    > Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
    > powszechną wesołość :)

    Nie wątpię :)

  • 75. Data: 2010-09-30 14:04:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-30 11:52, Heraklit pisze:

    > jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

    W konkretnie uzasadnionych przypadkach prawa jako patologii, bezprawie
    będzie rozsądnym, logicznym zachowaniem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 76. Data: 2010-09-30 14:33:51
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 10:17, waperr pisze:
    > Użytkownik "Heraklit"<w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie i nie kwestionuje że są miejsca w których znaki są ustawione
    > w sposób idiotyczny. Jednak są i trzeba je respektować a jak ktoś nie chce
    > niech nie płacze że dostał mandat. O to mi chodzi.

    Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich
    znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu. W efekcie statystyki
    wypadków są jakie są.

  • 77. Data: 2010-09-30 14:34:19
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 30 Sep 2010 13:51:54 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    > Dobre, dobre. Kolega próbował to jakoś wyjaśniać? Jeśli tak,
    > to jakich argumentów użyto?

    Zadzownił, pan się czym prędzej pokajał i poprosił o podarcie
    papieru, a on po prostu wyrzuci dokumentację po swojej stronie.
    Kolega na to, że nie idzie na taki układ: skoro oni mu grożą
    sankcjami (niewskazanie sprawcy w terminie ... grozi ... itd.),
    to on prosi o informację, jak załatwić sprawę w pełni
    oficjalnie. Po czym skontaktował się z prawnikiem i wysłał do
    tamtejszej SM pismo z prośbą o wyjaśnienie całego zamieszania i
    anulowanie niepoprawnie sporządzonego wezwania do zapłaty.

    r.
    _____________

  • 78. Data: 2010-09-30 14:36:33
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <f...@p...com> wrote:

> [...]

    tamtejszej SM pismo z prośbą o wyjaśnienie całego zamieszania i
    anulowanie niepoprawnie sporządzonego wezwania do zapłaty.

    Oficjalnie to pewnie pomyłka. A nieoficjalnie, to wcale bym się
    nie zdziwił, jakby słali wszystko jak leci: a nuż ktoś nie
    będzie czytał, przestraszy się pisemka i dokona wpłaty.

    r.
    _____________

  • 79. Data: 2010-09-30 14:37:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek (G)

    > Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich
    > znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu. W efekcie statystyki
    > wypadków są jakie są.

    Moim zdaniem większość jest ustawiona głupio. Jest ich za dużo, każdy na
    innej wysokości, jeden na drzewie, inny na krzewie, a tam gdzie by się
    przydały (np. niebezpieczny, zacieśniający się zakręt, a za nim jeszcze
    skrzyżowanie) to często w ogóle ich nie ma.

    --
    ignorance is bliss

  • 80. Data: 2010-09-30 14:46:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-30 11:50, Massai pisze:
    > Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
    > górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

    A jesteś pewien, że radar nie ma na odwrót - może tylko zaniżać?
    Ja tam nie wiem, ale takie rozwiązanie byłoby logiczne i ułatwiało (u)życie.