  • 61. Data: 2010-09-30 11:06:29
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "waperr" <w...@i...pl>
    > od kiedy przestrzeganie prawa jest patologia ??

    Od 1933, a pewnie i od wczesniej :-P

    J.

  • 62. Data: 2010-09-30 11:23:26
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-09-29 22:15, wharton pisze:
    > Mój 3.mandat karny za przekroczenie prędkości. Pierwszy był o 14 km/h

    Polecam to:
    http://www.youtube.com/watch?v=WNFfs8g4uyk

    WARTO

  • 63. Data: 2010-09-30 11:50:10
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Juz mnie to wku
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    > W dniu 2010-09-30 09:46, Massai pisze:
    > (...)

    > Gdyby było tak jak sugerujesz, to każde przekroczenie
    > w granicach błędu należałoby podważyć - liczniki samochodów
    > też mają stosowną tolerancję itd.

    Niezupełnie. Licznik samochodu ma stosowną tolerancję, ale tylko w
    górę, tzn. może zawyżać wskazywaną prędkość, ale nie wolno mu zaniżać.

    Dlatego prawie wszystkie zawyżają ;-) i nie można się bronić - licznik
    pokazywał mi 50, więc nie wiedziałem że jechałem 60...

    Kiedyś widziałem jakiś test i bodajże tylko Cytryna C4 wskazywała
    dokładnie co do 1 km.
    Reszta zawyża i to wyraźnie, przy prędkościach powyżej 100 km/h normą
    jest różnica 5-10 km/h, czasem bywa nawet 20 km/h.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 64. Data: 2010-09-30 11:52:21
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 30 wrzesień (czwartek), gdy o godzinie 10:21
    *Lewis* naskrobał(a):

    > Inaczej, nasze prawo w wielu przypadkach to patologia...

    jeżeli prawo nazywasz patologią, to jak nazwiesz bezprawie?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-09-30 11:50:36

  • 65. Data: 2010-09-30 12:14:05
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 30 Sep 2010 07:46:48 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl>
    wrote:

    > Hm, wątpię.
    > Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

    Do kolegi z pracy przyszła fotka, na której zmierzona prędkość
    wynosiła 0km/h (słownie zero). Do fotki był załączony papier, na
    którym napisano (i jakiś strażnik się pod tym podpisał) że za
    wykroczenie polegające na jeździe 0km/h na ograniczeniu do 50
    należy się 50PLN.

    Liścik wisiał sobie u nas na gazetce ściennej i wzbudzał
    powszechną wesołość :)

    r.
    _____________

  • 66. Data: 2010-09-30 12:18:39
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 30-09-2010 11:05, J.F. pisze:

    > No i obwiniony to przyjmuje lub ewentualnie kwestionuje wysokosc kary
    > jesli ma podstawy, doplaca koszta, ale SM nie ma z tego nic.
    >
    > Jakby wszyscy tak robili, to byl SM z torbami poszly, wiec myslcie :-P

    Działają na wyrwę.
    Aktualnie nazwijmy to pomagam w sprawie wniosku o ukaranie SM jednej z
    miejscowości na drodze do Koszalina.
    Całe ich postępowanie to jedna wielka kpina, omijają k.p.o.w szerokim
    łukiem. Działają trochę jak firma windykacyjna w myśl zasady, że było
    zdjęcie, powstało zobowiązanie, trzeba je ściągnąć. Nękają
    korespondencją, przywołują jedne przepisy, a celowo pomijają inne (np.
    nie byli uprzejmi pouczyć właściciela pojazdu o przysługującym mu prawie
    do odmowy przyjęcia mandatu karnego, a mają taki obowiązek). Wmawiają,
    że mandat został nałożony i trzeba go zapłacić. Większość ludzi to łyka,
    bo nie zna prawa.
    W końcu zdecydowali się wysłać wniosek o ukaranie, sąd w trybie
    nakazowym wymierzył karę 600 złotych (zamiast 300PLN, które proponowała
    SM). Kolejna kpina, bo sąd uznał, że wina sprawcy nie budzi wątpliwości
    - a budzi, co wykazałem w odwołaniu. Zobaczymy co będzie dalej...tak czy
    inaczej kasa miasta nie zobaczy z tego nawet złotówki.
    Tak przy okazji SM w ogóle nie może kierować wniosku o ukaranie
    właściciela auta, a jedynie kierowcy (brak podstaw prawnych) - w czerwcu
    było orzeczenie Sądu Najwyższego w tej sprawie.

    M.

  • 67. Data: 2010-09-30 12:36:29
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2010-09-30 12:18, MariuszM pisze:

    > Aktualnie nazwijmy to pomagam w sprawie wniosku o ukaranie SM jednej z
    > miejscowości na drodze do Koszalina.

    z ciekawości: jakiej?

    > Całe ich postępowanie to jedna wielka kpina, omijają k.p.o.w szerokim
    > łukiem.

    co zrobić, jeśli SM przyśle mandat, wystawiony po 30 dniach od dnia
    "wykroczenia"?

    --
    notveryoldman

  • 68. Data: 2010-09-30 12:40:28
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    wrote:

    > Hm, wątpię.
    > Aparatura robi fotkę, i predkość zmierzoną i tyle...

    Do kolegi z pracy przyszła fotka, na której zmierzona prędkość
    wynosiła 0km/h (słownie zero -- a dokładnie trzy kreski w
    miejscu prędkości, ale obrabiający zdjęcie dalej wpisał zero).

  • 69. Data: 2010-09-30 12:47:39
    Od: "..Aldi..Romek.." <r...@p...fm>

    ?> co ci szkodi jezdzic przepisowo?
    > zaoszczedzisz na nerwach :)

    zdaje się, że stosunkowo niedużo jeździsz, prawda?
    aktualnie mam pracę głównie stacjonarną i też się mogę pochwalić przepisowym
    jeżdżeniem, ale do niedawna pracowałęm wysoce mobilnie i wszędzie zawsze
    byłem spóźniony - uroki pracy z rozproszonymi klientami o różnych
    wymaganiach

    na szczęście w ciągu dwóch lat miałęm tylko dwa mandaty, ale jednak...

    punkt widzenia jak zwykle zależy od punktu siedzenia

  • 70. Data: 2010-09-30 12:58:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Heraklit

    > to prawda, że są miejsca, gdzie znaki postawiono z głupoty lub z
    > chciwości, ale jest też ogrom miejsc gdzie są postawione z sensem. I
    > takie miejsca miał pewnie na myśli waperr.

    Tylko że FR straszaków są stawiane przede wszystkim w tych najgłupszych,
    bo tak im się opłaca. To jest właśnie patologia. Powinni wnioskować o
    zmianę tych ograniczeń, a nie stawiać na nich FR.

    --
    ignorance is bliss