  • 91. Data: 2010-09-30 17:32:20
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur***
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 14:33, Arek (G) pisze:

    > Ale te ustawione w sposób idiotyczny wyrabiają opinie o wszystkich
    > znakach, stąd takie podejście kierowców do tematu.

    Wiesz, takimi argumentami posługują się ludzie, którzy z założenia do
    znaków itd. się nie stosują, bądź robią to tylko wtedy, kiedy im
    wygodnie. Znaków postawionych idiotycznie jest stosunkowo niewiele
    i walczyć należy właśnie z tymi idiotyzmami, a nie aproksymować
    sobie (w sposób nieuzasadniony) na całokształt oznakowań.

    > W efekcie statystyki wypadków są jakie są.

    Statystyki są takie z wielu przyczyn - jedną z nich jest dowolność,
    brak rozsądku oraz potencjalna bezkarność na drodze.

  • 92. Data: 2010-09-30 17:33:17
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > Niekoniecznie.
    > SM potrafi karać również tych przestrzegających przepisów.
    > A to dlatego, że sama ich nie zna za dobrze.

    Policji też się to zdarza...

  • 93. Data: 2010-09-30 17:40:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 15:42, Lewis pisze:

    > Moje i setek tysięcy/milionów innych obywateli, którzy podobnie będą do
    > typowo debilnych przepisów podchodzić.

    Obawiam się, że mowa była o uzasadnieniu Twojego "widzimisie", a nie
    grupie wsparcia, która niekoniecznie ma zdanie zgodne z Twoim, niemniej
    się nią podpierasz.

    > Ale rozumiem że dla Ciebie wszystko co uchwalą nasi pOsłowie jest
    > święte i nie wolno z tym dyskutować...

    Widzę, że dalsza dyskusja sensu nie ma - Heraklin niczego takiego
    nie napisał....

  • 94. Data: 2010-09-30 17:53:22
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 17:32, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > i walczyć należy właśnie z tymi idiotyzmami, a nie aproksymować
    > sobie (w sposób nieuzasadniony) na całokształt oznakowań.

    Ale jakimi argumentami? Co jest nieprawdziwego w tym co napisałem?
    Widzisz jak jeżdżą ludzie po drogach? Twierdzisz, że wszyscy to kretyni
    i oszołomi?

    Zrób test pojedź do wspomnianej w tym wątki Skandynawii, przejedz
    2tysiące kilometrów, po czym zrób dokładnie to samo w Polsce. Potem wróć
    i podziel się spostrzeżeniami.

    > Statystyki są takie z wielu przyczyn - jedną z nich jest dowolność,
    > brak rozsądku oraz potencjalna bezkarność na drodze.

    Oczywiście, że z wielu. A czymże jest wspomniany przez Ciebie brak
    rozsądku? Przecież są przepisy, które jasno mówią jak się zachować.

    To tak samo jak z dziećmi, jedne się słuchają rodziców inne nie. Z czego
    to wynika?

    A.

  • 95. Data: 2010-09-30 17:56:42
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 15:28, Heraklit pisze:

    > to się zdecyduj, czy mówisz o konkretnych przepisach tego prawa, czy o
    > prawie jako całości?

    Czekamy na Twoją odpowiedź....

  • 96. Data: 2010-09-30 17:58:51
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 17:40, Artur Maśląg pisze:

    > Obawiam się, że mowa była o uzasadnieniu Twojego "widzimisie", a nie
    > grupie wsparcia, która niekoniecznie ma zdanie zgodne z Twoim, niemniej
    > się nią podpierasz.

    Gdyby nasze prawo pozwalało ukamienować niewierną kobietę (nie jest to
    taki absurd bowiem są takie kraje) to uważałbyś, że jest to dobre i nie
    należy tego zmieniać?

    A.

  • 97. Data: 2010-09-30 18:11:46
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Ju? mnie to wkur*** [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i82c3r$6be$2@inews.gazeta.pl Arek (G) <a...@b...pl>
    pisze:

    > Gdyby nasze prawo pozwalało ukamienować niewierną kobietę (nie jest to
    > taki absurd bowiem są takie kraje) to uważałbyś, że jest to dobre i nie
    > należy tego zmieniać?
    Istnienie takich krajów nie jest żadnym usprawiedliwieniem.
    To jest bestialstwo, fanatyzm i dzicz.
    Niewierna powinna być oczywiście ukarana z całą surowością, ale z pewnością
    nie śmiercią.
    Wieloletnie więzienie, pozbawienie praw publicznych, karne ciężkie roboty to
    i owszem - kara musi być wszak adekwatna do winy.

    --
    Jotte

  • 98. Data: 2010-09-30 18:15:36
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-30 17:58, Arek (G) pisze:

    > Gdyby nasze prawo pozwalało ukamienować niewierną kobietę (nie jest to
    > taki absurd bowiem są takie kraje) to uważałbyś, że jest to dobre i nie
    > należy tego zmieniać?

    Więc jednak?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 99. Data: 2010-09-30 18:18:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 17:53, Arek (G) pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ale jakimi argumentami? Co jest nieprawdziwego w tym co napisałem?

    Podkreśliłem, byś nie miał wątpliwości.

    > Widzisz jak jeżdżą ludzie po drogach? Twierdzisz, że wszyscy to kretyni
    > i oszołomi?

    Ja? Nie, to Twoje pomysły. Większość jeździ normalnie i rozsądnie.

    > Zrób test pojedź do wspomnianej w tym wątki Skandynawii, przejedz
    > 2tysiące kilometrów, po czym zrób dokładnie to samo w Polsce. Potem wróć
    > i podziel się spostrzeżeniami.

    Byłem - nie tylko tam. Różnica zazwyczaj jest taka, że tam ludzie
    albo traktują te przepisy jako swoje i dobre dla nich, albo boją
    się ich przekraczać z racji konsekwencji.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Oczywiście, że z wielu. A czymże jest wspomniany przez Ciebie brak
    > rozsądku? Przecież są przepisy, które jasno mówią jak się zachować.

    Masz podkreślone, skoro nieuważnie czytasz.

    > To tak samo jak z dziećmi, jedne się słuchają rodziców inne nie.

    Nie, to nie tak samo jak z dziećmi. Psychika dziecka jest inna niż
    psychika dorosłego człowieka.

    > Z czego to wynika?

    Co wynika, skoro teza była błędna w samym założeniu?

  • 100. Data: 2010-09-30 18:20:54
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 30-09-2010 12:36, notveryoldman pisze:

    > z ciekawości: jakiej?
    Biały Bór.

    > co zrobić, jeśli SM przyśle mandat, wystawiony po 30 dniach od dnia
    > "wykroczenia"?

    K..p.o.w. mówi o 30 dniach, ale nawet prawnicy nie są do końca zgodni
    jak to liczyć. SM w Człuchowie opiera się na stanowisku, że 30 dni
    liczone jest od dnia ujawnienia wykroczenia a nie jego popełnienia -
    jeżeli przekroczyłeś prędkość np. 1 stycznia, a ujawnili (obrobili
    zdjęcie w kompie, ustalili dane właściciela pojazdu itp.) 15 stycznia,
    to 30 dni będą liczyli od 15 stycznia, a nie od 1 stycznia. Kto ma
    rację....to w gruncie rzeczy nie ma chyba znaczenia, bo podstawową
    przesłanką zastosowania postępowania mandatowego nie jest chciejstwo SM,
    a Twoja zgoda na zastosowanie takiego trybu poprzez przyjęcie mandatu
    (tj.postępowania szczególnego)
    Możesz zatem:
    - powiedzieć, że mandat wystawiono za późno i go odesłać,
    - powiedzieć, że nie przyjmujesz "bo nie".
    - nie robić nic.
    Skutek dla Ciebie będzie ten sam - sąd. Dla nich skutkiem będzie zero
    złotych do budżetu gminy.

    Większość osób nie wie czym w gruncie rzeczy czym jest mandat. To nie
    jest oblig, lecz pewna droga na skróty zaproponowana przez ustawodawcę
    dla wykroczeń błachych, takich, które nie muszą być rozstrzygane przez
    sąd, a przez uprawnionego funkcjonariusze który ujawni wykroczenie i
    zaproponuje mandat (w przypadku, gdy np. ktoś sika w miejscu publicznym,
    da się złapać i czuje się winny - mandat załatwia sprawę. Wobec
    sprzeciwu - sąd).

    M.