  • 31. Data: 2012-07-22 16:41:46
    Temat: Re: Mandat z wideorejestratora w sytuacji ewidentnego łamania przepisów przez policjantów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 17:52:11 +0200, Jasio napisał(a):

    > Czyli, że jak policjant dostanie polecenie służbowe, żeby Cię
    > zastrzelić, to może to zrobić i nie będzie ponosił odpowiedzialności, w
    > końcu polecenie służbowe jest ważniejsze od ustaw:D

    Po piewsze - tylko w jednej ustawie polecenie policjanta jest wazniejsze
    niz przepisy ustawy.

    Po drugie - jak mu przez radio przekaza ze jedzie uzbrojony bandyta i kaza
    strzelac - to cie zastrzeli. No chyba ze nie trafi.

    > Dozwolona prędkość na autostradzie to 140, zazwyczaj za +10 nie
    > zatrzymują, więc ktoś musi jechać 150+, jeśli tyle jedzie to pewnie
    > lewym pasem. I teraz jakiś debil na poboczu chce, żeby on wyhamował ze
    > 150 i jeszcze przejechał przez pas, na którym tiry jadą 90.
    > Taki debil to powinien z miejsca iść do pierdla na kilka lat i dostać
    > dożywotni zakaz pracy w służbach mundurowych.

    Zalezy od sytuacji - prawy pas moze byc pusty, bo jakos przeciez musza
    zmierzyc, i lepiej zeby sami nie biegali z lizakiem przed tirami.
    Ustawic sie mozna 200m przed zjazdem na parking, gdzie bedzie stal drugi
    patrol i zaganial i wypisywal.

    Tym niemniej - takich delikwentow to jednak fotoradarem lub pojazdem sie
    zatrzymuje ..

    J.

  • 32. Data: 2012-07-23 00:11:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 20.07.2012 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał/a:

    > Nie jebnie, bo to są okoliczności konieczne do pełnienia obowiązków,

    Nie są. Zwróć uwagę, że nie mówimy o pościgu za jadącym nieprzepisowo
    kierowcą tylko o zapitalaniu z prędkością ograniczenie +100km/h przez
    wiele kilometrów.

    > tak samo jak zatrzymanie sie na autostradzie, gdzie jak wiadomo zatrzymywać sie
    > nie wolno.

    Ot tak zatrzymać się na papierosa/siku też im nie wolno.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 33. Data: 2012-07-23 00:12:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 20.07.2012 Jasio <n...@o...pl> napisał/a:

    > ale masz jakieś podstawy prawne tych twierdzeń, czy tak sobie bełkoczesz?
    >
    > Stania z suszarką na autostradzie nie skomentuje, bo nawet psy nie są aż
    > tak głupie, żeby wpaść na taki pomysł.

    Są. Na A4 raz spotkałem DE-BI-LI z drogówki, którzy ustawili się w 1/3
    rozbiegówki przy którymś MOPie. Tak, TIRy włączające się do ruchu
    musiały ich omijać...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2012-07-23 14:40:41
    Temat: Re: Mandat z wideorejestratora w sytuacji ewi
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Sytuacja realna z wczoraj. Jadę A2 - na pierwszych 2 km ograniczenia
    > na "poboczu" stoi pacjent i wideorejestrator - na mur beton dostał
    > mandacik za nieprzestrzeganie wzmiankowanej 70 ... jadę dalej ... po
    > chwili jazdy kolumnę w której jadę (kryłem się w środku
    > peletonu z wiadomych przyczyn) dolatuje wideo i ściąga kolesia dwa
    > auta za nami (mieliśmy 140/70) ...

    Wiesz, znajomek mi opowiadał że w taki sposób dostał mandat, tzn.
    kryjąc się w kolumnie.
    Tajniacy (kobitka i facet, dobrze się maskowali), po prostu dojechali
    do kolumny, nagrali, za koleją wyprzedzali po jednym, nagrywali i sru,
    całą kolumnę 5 aut zatrzymali ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 35. Data: 2012-07-23 16:27:03
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Wiadomo - wykroczenie ewidentne. Przyjmujemy mandat. Ale co dalej ?
    > Kierujemy "i vice versa" wniosek do sądu o ukaranie policjantów którzy
    > nas zatrzymali ?

    Rozumiem o co chodzi, mijałeś ich, więc mieli do nadrobienia sporo i
    żeby dojechać musieli nie widząc potencjalnego sprawcy nieźle
    podpierdalać. Tylko obawiam się, że w tym chorym kraju nic im nie
    zrobią. Zgłosiłem przejazd nieoznakowanego radiowozu ewidentnie n a
    czerwonym, zaniosłem nagranie video i co? I policjant mandatu nie
    przyjął, tylko sprawa trafi do sądu, który to - mogę się założyć -
    sprawce wykroczenia uniewinni. Nagranie pokazuje, że spieszyło się im do
    maca na tortille, ale zapewne konieczność regularnego odżywiania się
    funkcjonariuszy będzie wystarczającym uzasadnieniem, aby policjanta
    kierowcę uniewinnić.

  • 36. Data: 2012-07-23 19:32:46
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-07-20 22:08, Jasio pisze:

    > Stania z suszarką na autostradzie nie skomentuje, bo nawet psy nie są aż
    > tak głupie, żeby wpaść na taki pomysł.

    to przejedź się A4 od Katowic w stronę Krakowa - zwężka zaraz za zjazdem
    na S1, ograniczenie do 70 i regularnie misie z suszarką

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 37. Data: 2012-07-23 21:24:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-07-23 16:27, anacron pisze:

    > zrobią. Zgłosiłem przejazd nieoznakowanego radiowozu ewidentnie n a

    Bezpośrednio komendantowi ?