  • 21. Data: 2010-02-10 22:33:42
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru z Austrii
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w
    wiadomości news:hkv6ma$9le$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Chętnie bym się pobawił w korespondencję, oczywi?cie prowadzon? w jęz.
    > polskim, z k.u.k. fotoradar'amtem. Na pocz?tek miłe podziękowania za pismo
    > i informacja, że nie prowadziłem wtedy a wtedy auta na terenie Austrii
    > oraz miłe pytanie sk?d maj? moje dane osobowe. Potem je?li byłby dalszy
    > ci?g to już hulaj dusza ;)

    Dane osobowe mogą być zgodnie z prawem przetwarzane pod warunkiem spełnienia
    jednej z trzech przesłanek: administrator danych ma zgodę osoby, ma zapis w
    ustawie pozwalający jej na to, ma umowę z innym administratorem (a on ma
    zgodę lub zapis). W tym wypadku prawdopodobnie ichni urząd zwrócił się do
    naszego (cepiku?policji?) a ponieważ - być może - mają umowę, to mogli im
    przekazać, zgodnie z prawem. Ale można to sprawdzić odpisując im i zadając
    pytanie skąd mają dane. Nie wiem jak austriackie, ale nasze mają obowiązek
    udzielić odpowiedzi, skąd mają nasze dane.
    Poniewaz różne służby współpracują ze sobą w zakresie, o jakim nawet nie
    mamy pojęcia, to bardzo prawdopodobne, że dane zostały przekazane na wniosek
    austriackiej strony (co zresztą potwierdza w tym wypadku logika). W
    niektórych wypadkach przy przekazywaniu danych funkcjonuje tak zwana
    instytucja łącznikowa, to znaczy dany urząd zwraca się do swojego
    odpowiednika w danym kraju, on uzyskuje dane od właściwego administratora i
    przekazuje dalej - jeżeli tylko jest uprawniony, to administrator nie może
    mu odmówić. W ustawie o ochronie danych osobowych jest take zapis mówiący o
    możliwości przetwarzania danych, jeżeli z takiej operacji wynika, wiąże się
    z nią "dobro" osoby której dane dotyczą - jest to pole do popisu dla nadużyć
    i dość poważna dziura, wystarczy że jakiś idiota urzędnik uzna, ze w naszym
    interesie jest zapłacenie mandatu w Austrii i dane udostępni - nawet jeśli
    nia ma umowy, zapisu w ustawie ani naszej zgody.
    --
    Yogi(n)

  • 22. Data: 2010-02-10 22:47:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 20:04:29 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Na podstawie przepisów kraju w którym przebywał w momencie popełniania
    > wykroczenia.

    Wybacz, ale policja wzywa go TERAZ, a nei wtedy, kiedy przebywał. Teraz on
    jest pod jurysdykcja prawa Polski.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 23. Data: 2010-02-11 08:49:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-10, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Wybacz, ale policja wzywa go TERAZ, a nei wtedy, kiedy przebywał. Teraz on
    > jest pod jurysdykcja prawa Polski.

    I teraz nic więcej policja nie zrobi. A jak delikwent znowu odwiedzi tamten
    kraj to już mu kwestie jurysdykcji wyjaśnią.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2010-02-11 10:32:30
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Adam Kostorz <a...@n...pl> napisał(a)

    > Tak niestety, dziś przyszedł list. Ustrzelili mnie w sierpniu 2009 na
    > A23 (obwodnica Wiednia) - w nocy ok 01:00 miałem 111km/h na 80tce - kara
    > 80E :( List wygląda mniej więcej tak:
    >
    > - przychodzi za potwierdzeniem odbioru
    > - pierwsza cześć jest po niemiecku, a później jest tłumaczenie na język
    > polski, trochę z błędami
    > - nie ma fotki
    > - standardowe informacje o możliwości odwołania, do tego numer konta i
    > najciekawsze: w przypadku niezapłacenia starsza przekazaniem sprawy
    > polskiej policji :)

    Czy ten list wysłał Ci jakiś austriacki urząd (Policja, czy kto tam się
    zajmuje ściąganiem mandatów), czy jakaś firma windykacyjna, która kupiła
    hurtem niezapłacone mandaty. Jeśli to drugie, to wywal to do śmieci i
    zapomnij.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-02-11 10:34:54
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-10 09:16, Adam Kostorz pisze:

    > W to ostatnie akurat nie wierze (chyba nie ma jeszcze dyrektywy UE), ale
    > ryzyko zatrzymania za kilka lat przez patrol i przywalenie kary z
    > odsetkami i cholera wie czym motywuje do uregulowania należności ;)

    Kodeks wykroczeń mówi:
    Art. 3. § 1. Na zasadach określonych w niniejszej ustawie odpowiada ten,
    kto popełnił wykroczenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak
    również na polskim statku wodnym lub powietrznym.
    § 2. Odpowiedzialność za wykroczenie popełnione za granicą zachodzi
    tylko wtedy, gdy przepis szczególny taką odpowiedzialność przewiduje.

    § 2. Owszem mówi o wykroczeniu popełnionym za granicą, ale chodzi tu o
    wykroczenia określone w Rozdziale XIV k.w. - Wykroczenia przeciwko
    mieniu. Zatem wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w
    komunikacji się tu nie łapią.
    --
    M.

  • 26. Data: 2010-02-11 12:54:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Adam Kostorz" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Sugerujesz, że w paszporcie masz adres, czy że posiadają numer paszportu?

    Nazwiska w paszporcie tez nie masz?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 27. Data: 2010-02-11 12:57:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 11:54:56 -0000, kamil wrote:

    >Nazwiska w paszporcie tez nie masz?

    Jakby chcieli wszystkich o tym samym nazwisku lapac, to by im sie
    szybko skonczylo..

    J.

  • 28. Data: 2010-02-11 13:17:30
    Od: Adam Kostorz <a...@n...pl>

    \
> [...]
    > zajmuje ściąganiem mandatów), czy jakaś firma windykacyjna, która kupiła
    > hurtem niezapłacone mandaty. Jeśli to drugie, to wywal to do śmieci i

    Nadawcą jest komisariat policji. W nagłówku jest tak:

    Bundespolizeidirektion Wien, Polizeikommissariat
    Favoriten
    Wien 10, Van der Null G. 11
    numer pokoju
    telefony itp