    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Date: Wed, 9 Dec 2009 19:50:10 +0000 (UTC)

    Pan Pawel O'Pajak napisał:

    > Przejscie z secam na pal, albo z oirt na ccir odbylo sie z dnia na dzien.

    Jedno i drugie nieprawda. Trudno nadawać jeden program na raz w SECAM i PAL
    (z jednego nadajnika), ale i tak przejście nie odbyło się z dnia na dzień.
    Najpierw zmieniono emisję w jednym z dwóch nadawanych przez TVP programów,
    później w drugim. Polskie Radio nadawało programy w starym pasmie OIRT
    jeszcze kilka lat po pokryciu całego kraju siecią nadajników CCIR.

    > MPEG 2 na 4 w DVB-T tez odbylo sie z dnia na dzien i w d* mialy nasze
    > wladze, ze troche ludzi juz kupilo dekodery z MPEG 2.

    Zdaje się, że oficjalnie DVB-T wciąż jest w Polsce w fazie emisji
    testowych. Zastąpiono w trakcie testów MPEG-2, który nie ma przyszłości,
    emisją MPEG-4, co pod każdym względem jest rozsądną decyzją. Jeśli ktoś
    przy tym miał kogoś w dupie, to sprzedawcy telewizorów swoich klientów.
    Sprzedawali (i podobno nawet wciąż sprzedają) stare graty mówiąć,
    że to "nowoczesny telewizor do odbioru programów cyfrowych".

    > Znajac pomysly i sluzalczosc naszych marionetkowych wladz, moga
    > wprowadzic co chca z dnia na dzien i bez zadnych dyskusji, nawet
    > ruch lewostronny.

    Zaraz, zaraz... to ruch lewostronny też należy wprowadzać stopniowo,
    z długim okresem przejściowym?

    --
    Jarek