  • 81. Data: 2009-12-10 21:37:37
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bogdan napisał:

    >> do auta to mysle analogowe starcza
    >
    > tez. mi wystarcza...

    Nie chodzi o to czy wystarcza, tylko czy nie wyłączą (oryginalny
    "Subject", lekko tylko skaszaniony, jeszcze się zachował).

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2009-12-10 22:06:01
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Nie chodzi o to czy wystarcza, tylko czy nie wyłączą

    nie wyłączą, bo nam wystarcza :-)

    --
    Bogdan
    53.659956 N, 17.347842 E

  • 83. Data: 2009-12-10 22:11:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 23:06:01 +0100, BoDro <b...@l...pl> said:

    > nie wyłączą, bo nam wystarcza :-)

    A jak wyłączą, to też będzie wystarczać ;)

    --
    DJ

  • 84. Data: 2009-12-10 22:14:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bogdan napisał:

    > nie wyłączą, bo nam wystarcza :-)

    A jak rzeczywiście dwóch panów spotka się na cmentarzu, przyjedzie
    czarna wołga albo w ogóle wszystko ogarnie spisek żydomasoński?

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2009-12-10 22:36:12
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 19:12:05 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Telepatycznie połączy się z bazą i stwierdzi, że 18f49e009d7239a83f32,
    > to Artur Stachura?

    Miałem na myśli, że jeśli założymy możliwość dostępu do danych
    obywatela wszędzie tam, gdzie może to być potrzebne, to pojawi się
    także ryzyko dostępu nieautoryzowanego.

    > Wcale nie trzeba się godzić. Trzeba eliminować sytuacje, w których
    > takie panawaldkowe grzebanie może coś dać. Obojętnie czy pan Waldek
    > grzebie w chipach, czy za pomocą jajka przenosi pieczątki do zielonej
    > książeczki.

    Godzić się, to nie oznacza nie próbować poprawić tego co jest.

    Rozwiązania, z których korzystamy teraz nie są przecież stuprocentowo
    niezawodne, ale są wystarczająco użyteczne, zwłaszcza, jeśli mamy
    świadomość ich ograniczeń i potencjalnych niebezpieczeństw. Wtedy
    możemy je udoskonalać.

    > Dowód tożsamości ma służyć wyłącznie do tego, by dało się
    > stwierdzić, że ja to ja.

    Tak, jak sama jego nazwa na to wskazuje.

    --
    Artur Stachura

  • 86. Data: 2009-12-10 22:51:54
    Temat: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.12.2009 r...@m...com <r...@m...com> napisał/a:

    > Na pewno w samochodzie nie będziesz słuchał radia internetowgo.

    A co stoi na przeszkodzie? Np na abonamentach bez limitów w hdspa? Albo na
    jakiś wimaxach i tym podobnych, imo szybciej to się pojawi niż dab czy inne
    radia satelitarne (w polskich autach). Bo w domu radio internetowe to już
    jest norma.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 87. Data: 2009-12-10 22:52:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Miałem na myśli, że jeśli założymy możliwość dostępu do danych
    > obywatela wszędzie tam, gdzie może to być potrzebne, to pojawi się
    > także ryzyko dostępu nieautoryzowanego.

    Kiedyś takie praktyki były nagminne. Milicjant z drogówki brał dowód
    osobisty, pierwsze co robił to zaglądał do rubryki zatrudnienia i na
    tej podstawie określał ile może wziąć w łapę.

> [...]
    > niezawodne, ale są wystarczająco użyteczne, zwłaszcza, jeśli mamy
    > świadomość ich ograniczeń i potencjalnych niebezpieczeństw. Wtedy

    Ale przecież spór nie dotyczy porównania sytuacji obecnej z przyszłością,
    tylko tego co mamy teraz z tym co pozostało po PRL. Obecni tutaj zwolennicy
    rozwiązań z przeszłości wolą "instrukcje obsługi obywatela", z której władza
    (albo inny obywatel) może odczytać historię zamieszakania, stan rodzinny,
    miejsca pracy itd. Ja wolę dostęp do takich informacji ograniczać. Tak
    jak to teraz ma miejsce.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2009-12-10 23:31:47
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Nie - w sytuacji, kiedy znasz grupę można zrobić szybką próbę na
    > glutynację (o ile mnie skleroza nie myli) zamiast pełnego określania
    > grupy.
    >
    > [...]
    Aglutynację. I możesz ją zrobić dokladnie w ten sam sposób (jest to
    jeden z rutynowych testow) nie znając domniemanej grupy. U nas w labie
    szpitalnym nikt nie bierze pod uwage opasek, znaczkow, breloczkow, za
    duze ryzyko wzgledem ewentualnego przyspieszenia.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 89. Data: 2009-12-11 00:31:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 22:52:32 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Kiedyś takie praktyki były nagminne. Milicjant z drogówki brał dowód
    >osobisty, pierwsze co robił to zaglądał do rubryki zatrudnienia i na
    >tej podstawie określał ile może wziąć w łapę.

    Raczej kogo moze znac, bo zarobki byly dosc wyrownane.

    Za to teraz podpyta o prace, i sie zorientuje czy moze wziasc w lape,
    czy kontrola :-)

> [...]
    >(albo inny obywatel) może odczytać historię zamieszakania, stan rodzinny,
    >miejsca pracy itd. Ja wolę dostęp do takich informacji ograniczać. Tak

    Tylko ze efekt taki ze za pobliska granice nagle nie wyjedziesz, bo co
    prawda wolno bez kontroli, ale jak dzieci maja dowody lub paszporty.
    Albo jak zmieniasz adres to trzeba placic od 30 do 200 zl w urzedach
    ..

    J.

  • 90. Data: 2009-12-11 00:43:41
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Kiedyś takie praktyki były nagminne. Milicjant z drogówki brał dowód
    > osobisty, pierwsze co robił to zaglądał do rubryki zatrudnienia i na
    > tej podstawie określał ile może wziąć w łapę.

    Teraz ma w radiowozie terminal komputerowy...

> [...]
    > miejsca pracy itd.
    > Ja wolę dostęp do takich informacji ograniczać. Tak

    Owszem, mamy prawo o ochronie danych osobowych itd. Z drugiej strony
    - informacja o nas jest porozrzucana w różnych bazach danych -
    urzędów, ZUS-ów, zakładów pracy, banków. Do ilu z nich mają dostęp
    organy władzy...?
    Do tego informacja, którą sami "rozsiewamy", świadomie albo nie,
    prowadząc jakąś działalność albo choćby bawiąc się. Czasem wystarczy
    wrzucić w googla imię i nazwisko interesującej nas osoby.

    A zachowania rodem z PRL-u pewnie jeszcze długo będziemy spotykać...
    Co gorsza także u tych, którzy PRL-u nie pamiętają.

    --
    Artur Stachura