  • Data: 2009-12-10 10:02:45
    Temat: Re: Mam pytanie o przysz?o?c radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr "Curious" Slawinski napisał:

    > w sumie tez, zakladajac ze nadajniki beda miec moc max kilku
    > (nastu) watow ,

    Te kilka watów, to akurat tyle, by można było w sprzyjających
    (niesprzyjających) warunkach być słyszalnym (zakłócić odbiór)
    w całej Europie. To nie jest tak jak na wyższych pasmach, że
    dysponując trzema częstotliwościami można teoretycznie pokryć
    dowolny obszar siecią lokalnych nadajników (klasyczny rysunek
    plastra miodu w trzech kolorach wyjaśniający idee łączności
    komórkowej).

    > ale ad. oryginalnego watku to mysle ze ogolnie - w ten sposob
    > mozna lepiej wykorzystac pasmo pod katem sluchaczy - np.
    > w miescie A moga byc zupelnie inne stacje niz w miescie B,

    Na falach średnich i długich? To mało sensowny pomysł.

    > a przy uzyciu kierunkowych anten i nadajnikow o mikromocach
    > to nawet kazde osiedle czy budynek moze miec swoj wlasny
    > repertuar...

    Kierunkowa antena na pasmo średniofalowe... To by była bardzo
    widowiskowa konstrukcja.

    > zageszczenie ludzi ktorzy nadal uparcie sluchaja radia pomimo
    > dostepnosci internetu jest dosc niewielkie...

    Sądzę, że jest odwrotnie.

    > oczywiscie nadal zostanie kilka 'silnych' stacji nadajacych
    > radio dla kierowcow

    A właściwoe czemu ich traktować inaczej niż resztę? Akurat drogi
    najłatwiej by było zradiofonizować jakimś systemem o małym
    zasięgu pojedynczego nadajnika.

    -- Jarek

    PS
    KNode bardzo łatwo da się namówić do wysyłania wiadomości w ISO-8859-2.