  • Data: 2009-12-10 15:04:02
    Temat: Re: [OT] Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Artur Stachura napisał:

    > Ten wpis w dowodzie był na "urzędowej" pieczęci ZOZ i z podpisem
    > lekarza - IMHO równie albo bardziej wiarygodny niż plastikowa
    > bransoletka (nie widziałem takiej z bliska), choć na pewno nie
    > tak trwały.

    Zdecydowanie bardziej wiarygodny. Na podstawie bransoletki, a już
    zwłaszcza szpanerskiego napisu na drzwiach samochodu, jeszcze nikt
    nikomu krwi nie przetoczył. Te dzisiejsze urzędowe identyfikatory
    mają postać kolejnej karty, takiej jak dowód osobisty albo prawo
    jazdy. Też mają pieczęcie (lub odpowiedniki) i podpisy. Tylko że
    informacje na nich nie rozpływają się to na deszczu.

    > Swoją drogą, nie można było przewidzieć na to miejsca w nowych
    > dowodach...?

    Pewnie mogli, ale na szczęście tego nie zrobili. Z tego dokumentu
    należy eliminować tyle informacji, ile się tylko da. Teraz ma zniknąć
    adres zamieszkania (podobno już o tym dwóch przez pięć minut rozmawiało
    na cmentarzu). Najlepiej gdyby w ogóle zniknął *obowiązek* posiadania
    dowodu. Doświadczenie jednak potwierdza, że nawet jak obowiązku nie
    ma, to *ze względów praktycznych* warto coś takiego mieć.

    > Jeszcze trochę czasu... wejdzie biometria, wszczepiane chipy,
    > i będziemy nosić swoje kartoteki ze sobą :-(

    Kartoteki czy klucz do baz danych?

    --
    Jarek