  • Data: 2013-08-16 02:48:54
    Temat: Re: Mam pomysła !
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 16 sierpnia 2013 00:43:22 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    ubezpieczycielem jest państwo a ubezpieczyciel dostaje marżę za sprzedaż polisy. Jak
    by zarobił więcej niż wynika to z marży to górkę oddaje do budżetu.

    > Jakbyś napisał, że gaśnie w nocy, to bym poprosił.

    > Napisałeś, że ubezpieczyciele przekazują nadwyżki z OC do budżetu.
    >
    > Myślałem, że czegoś nie wiem, ale po stylu odpowiedzi widzę, że to nie
    >
    > ja jestem niedoinformowany.
    >

    > --
    >
    > Liwiusz

    System obowiązkowego komunikacyjnego OC tak jak ZUS jest zerznięty z systemu
    niemieckiego. Działa tak. Podstawowe założenie - system jest solidarnosciowy i nie
    przynosi w okresie rozrachunkowym zysku. Jeśli pojawia się zysk to jest obniżana
    składka bazowa na następny okres rozrachunkowy, jeśli pojawia się strata to składka
    bazowa jest podwyższana. Składka bazowa jest niezależna od ubezpieczanego pojazdu.
    Jest taka sama dla wrotek z motorkiem i najnowszego Bentleya. Ubezpieczyciel kupuje
    od budżetu prawo do sprzedaży np 1000 polis po 1000 złotych. Razem milion. Dostaje
    marżę za sprzedaż. I marża jest teoretycznie jego zarobkiem. Może dowolnie
    kształtować wysokość składki. Na koniec rocznego okresu rozliczeniowego rozlicza się
    według algorytmu od miliona odejmuje swoja marżę i to co wypłacił w formie
    odszkodowań. Pożądane jest żeby kwota jaką ma wpłacić wynosiła zero. Oznacza to że
    idealnie oszacował ryzyko. Jeśli wypłacił mniej to nadwyżkę wpłaca do budżetu. Jeśli
    wypłacił więcej, taki niefart mu się trafił, to dokłada ze swoich. Na pewno istnieją
    jakieś dokumenty regulujące rozliczenia związane z OC. W ministerstwie finansów
    szukaj. To jak dziala OC nie jest żadną tajemnicą i było wiele razy opisywane w
    prasie. Według mnie działanie OC należy do wiedzy powszechnej tak jak działanie ZUS i
    żadne linki nie są potrzebne. Jeśli masz wątpliwości to trochę jest w ustawie o OC.
    Gwarantem wypłaty jest państwo. Oczywiście poprzez jakieś fundusze izby itp.
    Charakterystyczne jest że te twory podlegają bezpośrednio właściwym ministerstwom.
    Jest to wyraźnie zaznaczone w ustawie.