    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
    Date: Fri, 31 Dec 2010 21:20:34 +0100

    frank drebin pisze:

    > No dobrze, ale ja do wszystkiego czego potrzebuję używam akurat ipka.
    >
    > Ale powiedz mi, co rozumiesz "jako narzędzie do pracy"?
    > Od biedy mam edycję .doc i innych formatów tekstowych, excela też ale
    > chyba trzeba mieć coś nie teges, żeby używać smartfona do takich rzeczy.
    > Chyba, że przez "pracę" masz coś innego na myśli.

    napisalem jako _telefonu do pracy_ (ma byc szybki i pewny i niezawodny w
    dzialaniu, dzialac dlugo, nie absorbowac uwagi w obsludze i dac sie
    calkowicie obsluzyc jedna reka _w roznych_ sytuacjach (biegnac, jadac
    autem (w pol. z zestawem glosnomowiacym), majac wolne tylko dwa palce
    jednej reki ;).

    Co do funkcji edycyjnych - to jak sam wspomniales w swoim iPhonie, czy
    dotykowcach bez klaw.sprzetowej - masz taka mozliwosc jak edycje
    dokumentow. No wlasnie - tylko mozliwosc (i od razu zauwazyles, ze
    ciezko cos w tym obrobic).
    Tak to jest jak sie nie ma klawiatury qwerty sprzetowej - bo wirtualna to:
    1. zajmuje dodatkowo ekran - wiec tracisz ekran na klawiature a nie na
    dokument edytowany
    2. pisac za jej pomoca to jednak mordega - trafienia palcow, szybkosc
    dzialania, etc

    Dlatego do edycji dokumentow i f.zwiazanych ogolnie z multimediami
    ogolnie pojetymi - uzywam G1 (z racji jednej z lepszych klawitur
    sprzetowych tel dostepnych na rynku), a do rozmow telefonicznych
    zazwyczaj E51 (choc z G1 tez moge - ale nie przepadam).
    Zawsze przy sobie nosze e51, a G1 mam z reguly w torbie lub marynarce i
    nie nie zabieram go np. na narty/rower/bieganie i wszedzie tam, gdzie
    wiem, ze sam telefon calkowicie mi wystarczy - od biedy dostep do niemal
    wszystkich dokumentow ktore edytuje na G1 czy kompie (dropbox) - wiec
    obejsc sie moge i bez G1 w zasadzie (chodz do wiekszosci rzeczy
    biurowych uzywam raczej G1).

    Dotykowiec - jako taki sam w sobie - jest fajny gdy w/w cechy uzywamy
    b.sporadycznie (tzn.mamy swiadomosc, ze sie da, ale z nich czesto nie
    korzystamy lub wcale (ale wiemy, ze mozna), przegladania www (ale wole
    to zrobic na notebooku jak mam mozliwisc), czytanie ebookow, grania
    czyli ogolnie rozumianej rozrywki.

    --
    pozdr
    Adam (AL)