  • Data: 2010-12-11 09:09:50
    Temat: Re: Mam juz powyzej uszu dopiero co kupionego DOTYKOWCA
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-09 11:10, Janeo pisze:

    > DOTYKOWIEC TO ISTNY KOSZMAR. Juz jestem wlasciwie zdecydowany go
    > odprzedac i kontynuowac prace na starym z Java albo kupic nowy model
    > klawiszowy na Javie + WiFi. Nie przypuszczalem, ze moda na dotykowce
    > (wszystkie) moze tak skrzywic ludziom obiektywna ocene obslugi takiego
    > telefonu.
    >
    > Musze obiektywnie przyznac, ze jedynych wlascicieli telefonow
    > dotykowych ktorych sklonny jestem rozumiec to tych, co sa "rabnieci"
    > na punkcie siedzenia z nosem w internecie i tu rzeczywiscie potrzebny
    > im ekran nie tylko dotykowy, ale i ekran duzy, a ten wariujacy od
> [...]

    Sądzę, że emocje biorą górę w Twojej wypowiedzi :-) Moim zdaniem wcale
    tak nie jest jak piszesz. Przesiadłem się jakieś 2 lata temu na
    dotykowce i mam wręcz odwrotne doświadczenia. Raczej nigdy już nie kupię
    "klawiszowca" gdyż dla mnie telefon ma być maksymalnie uniwersalnym
    urządzeniem biurowym z szybkim dostępem do wszystkiego. Jeśli kupiłeś
    urządzenie z małym ekranem, to z założenia nie może ono poprawnie
    działać o ile karłem nie jesteś. :-) Jeśli palcem zahaczasz o np. 2
    litery to nie dziwię Ci się, że wkurzasz się, że urządzenie to inaczej
    interpretuje niż Ty. Dotykowiec musi być duży. Jeśli to Ci nie pasuje -
    nie kupuj go. Ponadto zastanów się jaki chcesz ekran: pojemnościowy,
    rezystancyjny... Niektóre reagują na dotyk czymkolwiek a inne na dotyk
    skóry więc jeśli tipsy nosisz, to ten drugi typ telefonu stanie się
    bezużyteczny :-D

    Kolejną sprawą to system operacyjny. Do niedawna kupowałem w większości
    przypadków Nokie (Symbian). Ostatnio miałem 5800. Reaguje precyzyjnie na
    dotyk. Błyskawiczny dostęp do najważniejszych funkcji. Niestety nie był
    to szybki telefon i nie raz fucki posłałem. Obecnie posiadam HTC Desire
    HD. Ogromny telefon choć płaski w stosunku do 5800 przypominającej
    trumnę. To mój pierwszy Android i tu od strony konfigurowalności
    wszystkich ekranów, łatwości nawigacji (choć musiałem przez parę dni
    zmieniać przyzwyczajenie, co łatwe nie było), intuicyjność, możliwość
    tworzenia skrótów do najczęstszych operacji (np. SMS do Kowalskiego albo
    rozmowa tel. do Nowaka), edycja głosem, udostępnianie innym urządzeniom
    internetu po WiFi, grupowanie SMS/MMS w wątki, pobieranie informacji o
    kontaktach z internetu (integracja ze wszystkim chyba), w aucie panel
    samochodowy automatycznie uruchamiający się i podłączający i odłączający
    samoczynnie słuchawkę BT, panel z ogromnymi przyciskami i funkcjami,
    które nie zakłócają się wzajemnie itp itd to zupełnie inny wymiar tego
    typu urządzeń. Na początku przytłacza ilością tego co potrafi a potem
    gdy po tygodniu uda Ci się skonfigurować to wszystko, to operacje
    przeprowadzasz dwoma kliknięciami. W żadnym klawiszowcu tak prosto nie
    było. Zero szukania, grzebania itp.