-
21. Data: 2011-11-12 18:45:52
Temat: Re: Mały silnik
Od: "lublex" <l...@S...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:j9k2iu$l3t$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:j9k264$8kr$1@news.onet.pl...
>>> i dlaczego silnik malucha odpada?
>> Bo ostatnio ich nie widuje na ulicy. Oznacza to że szansa na trafienie
>> na sprawny silnik jest coraz mniejsza.
> ale co ty gadasz.
> Remont tego silnika to pikuś, części wbrew pozorom dostępne w wielu
> miejscach, przy okazji są śmiesznie tanie.
> Silnik prosty jak budowa cepa, chłodzony powietrzem, stosunkowo
> oszczędny i dość cichy.
> Zdobądz dowolny silnik, a będzie chodził, ale jakbyś chciał koniecznie -
> to rozbierzesz go sam, naprawisz sam, a gdybyś sie bardzo uparł to
> głowice kupisz nowe, a blok wyremontujesz u byle jakiego szlifierza.
> Silnik bez elektroniki, mniód malina - jeśli konstrukcja ma być prosta.
> Zastanów sie jeszcze raz ;)
Dodam, że ostatnio w maluchu znajomego cały "blok" poszedł na smietnik.
Został zastąpiony takim śmiesznym zestawem naprawczym. Dwa cylindry podobne
do motocyklowych z tłokami, pierścieniami, uszczelkami, uszczelkami takich
rurek itp. Całość za śmieszne grosze. A cały remont w garażu trwał "do
południa".
pozdr
lublex
-
22. Data: 2011-11-12 19:08:35
Temat: Re: Mały silnik
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 11 Nov 2011 21:44:05 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:
> a) około 30kM
> b) jak najmniejsza kompaktowa budowa
> c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).
Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej
> d) cichy
> d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadają ze wzgledu na
> straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.
One maja ~5KM. Sa tez i dobrze wyciszone - ale za slabe.
> e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne
> Silniki od malucha odpadają ;)
> Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
> sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...
od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ...
no to decyduj teraz - diesel czy lpg ? bo przeciez benzyna za droga
30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ? Dobrac moze trzeba cos
mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.
Agregat obrotow jakich wymaga ? 1500 to raczej ciezarowki.
Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.
J.
-
23. Data: 2011-11-12 22:37:43
Temat: Re: Mały silnik
Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-11 21:44, Sebastian Biały pisze:
> Witam.
>
> Pytanie troche z innej strony:
>
> Jaki silnik spalinowy (diesel lub benzyna) ma takie cechy:
>
> a) około 30kM
>
> b) jak najmniejsza kompaktowa budowa
>
> c) jak najmniej osprzętu (idealnie: nie chłodzony cieczą).
>
> d) cichy
>
> d) "silnik samochodowy", kosiarki i motorowery odpadają ze wzgledu na
> straszliwy hałas na wysokich częstotliwościach.
>
> e) obecnie produkowany, lub przynajmniej produkowane częsci zamienne
>
> Silniki od malucha odpadają ;)
>
> Pytanie raczej natury akademickiej. Ktoś ma pomysł przerobić napęd
> sporego agregatu i pewno nic z tego nie wyjdzie, ale ...
Silnik do suzuki GS500 :
- 45KM
- chłodzony powietrzem
- cichy z tłumikiem
- produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
- tani
- lekki
- cholernie niezawodny
Pozdrawiam
Rafał
-
24. Data: 2011-11-12 22:41:02
Temat: Re: Mały silnik
Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-12 13:46, Kuba (aka cita) pisze:
>> Oryginał miał prędkośc znamionową około 2800 przy 30kM na tabliczce
>> znamionowej. I był to diesel.
>>
>> Szczegółów nie znam, to nie moje urządzenie. Po prostu w ramach luźnej
>> rozmowy zaproponowalem że zapytam na grupie o stosowny silnik. Ide o
>> zakład ze nic z tego nie wyjdzie, ale pytanie ciekawe.
>
>
> Generalnie przy założeniach "mały, 30KM@2800" to o małej wolnossącej
> benzynie chyba trzeba zapomnieć.
>
> Zaproponuj wczesniej wspomniany P3 .. tyle, ze chłodzony cieczą.
Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
- zetor major
- zetor "bociek" :)
To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P
Pozdrawiam
Rafał
-
25. Data: 2011-11-13 09:44:23
Temat: Re: Mały silnik
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-11-12 19:08, J.F. wrote:
> Stary. bo nowy ma kupe elektroniki sterujacej
To nie jest problem. Problemem jest masa małych dupereli: klima i sa
paski tylko do klimy. Zdemontujesz i nie ma jak zalozyć paska.
Alternator zdemontujesz i to samo. Recylkulator spalin out i nie ma jak
wpiąc w kolektor rury bez frezarki. itd. A tu ma kręcić walem i
konsumować paliwo. I tyle.
> od przeznaczenia trzeba zaczac. Jesli agregat ma dluzej uzywany ...
> no to decyduj teraz - diesel czy lpg ?
Diesel lub benzyna. Musi byc napełniany ręcznie w terenie.
> 30KM (22kW) srednio, maksymalnie, stale ?
Stale.
> Dobrac moze trzeba cos
> mocniejszego, zeby tych 30KM to byla polowa mocy, za to sprawnosc duza.
To już jest z liczenia sprawności. Część elektryczna jest oczywiscie
słabsza.
> Tak czy inaczej - malych silnikow samochodowych nie ma tak duzo.
> Ale kilka ponizej 1 litra sie znajdzie.
Jedna z propozycji to było wstawienie czegoś z [sei|cinque]cento bo
produkowane części i masa tego na szrotach. Zobaczymy.
-
26. Data: 2011-11-13 14:26:08
Temat: Re: Mały silnik
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Silnik do suzuki GS500 :
>
> - 45KM
> - chłodzony powietrzem
> - cichy z tłumikiem
> - produkowany chyba albo produkowany jeszcze rok dwa temu
> - tani
> - lekki
> - cholernie niezawodny
Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
7k rpm albo coś w tym stulu.
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
27. Data: 2011-11-13 22:21:24
Temat: Re: Mały silnik
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "The_EaGle" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j9mp5a$16g$3@news.onet.pl...
>W dniu 2011-11-12 13:46, Kuba (aka cita) pisze:
>
>>> Oryginał miał prędkośc znamionową około 2800 przy 30kM na tabliczce
>>> znamionowej. I był to diesel.
>>>
>>> Szczegółów nie znam, to nie moje urządzenie. Po prostu w ramach luźnej
>>> rozmowy zaproponowalem że zapytam na grupie o stosowny silnik. Ide o
>>> zakład ze nic z tego nie wyjdzie, ale pytanie ciekawe.
>>
>>
>> Generalnie przy założeniach "mały, 30KM@2800" to o małej wolnossącej
>> benzynie chyba trzeba zapomnieć.
>>
>> Zaproponuj wczesniej wspomniany P3 .. tyle, ze chłodzony cieczą.
>
> Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
> - zetor major
> - zetor "bociek" :)
>
> To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P
P3 jest w sumie małym, a przede wszystkim bardzo oszczędnym silnikiem..
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
-
28. Data: 2011-11-14 10:15:22
Temat: Re: Mały silnik
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2011-11-13 14:26, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
> 7k rpm albo coś w tym stulu.
>
>
Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej
obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.
--
Pozdrawiam:
juhass
gliwice
-
29. Data: 2011-11-15 12:38:34
Temat: Re: Mały silnik
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-13 22:21, Kuba (aka cita) pisze:
>>> Generalnie przy założeniach "mały, 30KM@2800" to o małej wolnossącej
>>> benzynie chyba trzeba zapomnieć.
>>>
>>> Zaproponuj wczesniej wspomniany P3 .. tyle, ze chłodzony cieczą.
>>
>> Silniki do ciągników rolniczych mają takie parametry np:
>> - zetor major
>> - zetor "bociek" :)
>>
>> To leciwe konstrukcje ale działają po 50 lat i ważą jakieś 250kg :P
>
>
> P3 jest w sumie małym, a przede wszystkim bardzo oszczędnym silnikiem..
Nie dalej jak miesiąc temu ten "mały " silnik wrzucałem do busa.
:) Że tak powiem 4 osoby miały co nieść... fakt że był z kołem
zamachowym i osprzętem ale ... 250kg to lekko licząc.
Pozdrawiam
Rafał
-
30. Data: 2011-11-15 12:39:52
Temat: Re: Mały silnik
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-14 10:15, juhass pisze:
> W dniu 2011-11-13 14:26, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
>> Wszystko prawda, tylko że mam wrazenie iż te 45KM to jest osiągane przy
>> 7k rpm albo coś w tym stulu.
>>
>>
> Wyżej, sporo wyżej, coś ponad 9k rpm...
> Do tego zblokowanie ze skrzynią silnika motocyklowego na stałe w jednej
> obudowie chyba utrudnia takie zastosowanie.
Albo ułatwia - zależy do czego.
Można zrobić prosty przekaz mocy łańcuchem :)
Pozdrawiam
Rafał