  • 51. Data: 2017-10-17 20:25:44
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 1:59 PM, Marek wrote:
    > A po co to bootowanie z usb? Wyłącz w biosie na stałe.

    Nie czytasz uważnie. Czasem muszę zabotować system resuce cd czy inny
    live aby móc zrobić dd w backup na martwym systemie plików.

  • 52. Data: 2017-10-17 20:30:19
    Temat: Re: Maly monitorek VGA - takie małe podsumowanie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/15/2017 8:14 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Rozglądam się za małym monitorkiem VGA

    Przychodzi pacjent do lekarza prosząc o lek na hemoroidy a dostaje kupon
    rabatowy na krzesła z dziurami.

    ;)

    Ja naprawde wiem po co mi tam pecet i dokładnie wiem jaki. Nie
    potrzebuje porad jak działa fsck, czy mozna użyć PI, jak zrobić
    redundancję na dyskach czy jaki router użyć bo ja to wiem. Natomiast
    chce monitor bo to co mam jest lepsze niż porady jak to coś zmienić na
    gorsze.

  • 53. Data: 2017-10-17 20:34:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Oct 2017 20:22:17 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Problem w tym żeby jednak nie lądowały w /dev/null.

    Tak jak pisałem wcześniej, fsy montuj osobno tak aby mieć w razie
    czego zdalny dostęp i kontrole nad tym procesem. Do tego żaden
    lokalny display/konsola nie jest konieczny.
    Udowodniono naukowo, że sposobów w L. na montowanie fsow jest
    nieskończenie wiele, wystarczy wybrać najbardziej odpowiedni dla
    siebie.

    --
    Marek

  • 54. Data: 2017-10-17 20:40:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 12:11 PM, Luke wrote:
    > Szczerze mówiąc - chce Ci się utrzymywać warczącego 24/7 peceta

    Nigdy nie widziałes bezwentylatorowych komputerów na atomie?

    Choćby taki:

    http://www.parkytowers.me.uk/thin/hp/t5740/index.sht
    ml

    Jest tego pełno. Na allegro terminal o oczko niższy chodzi po 30zł. nie
    istnoeje dla niego konkurencja w postaci routera.

    > na
    > atomie w domu z wszelkimi tego rozwiązania wadami tylko w funkcji
    > routera?

    Nie czytasz uważnie. Funkcja routera jest poboczna.

    > I jeszcze do tego dostawiać monitor? :)

    Nie ma w tym nic dziwnego skoro obok tego "routera" na ścianie będa
    wisieć jeszcze 3 inne komputery.

    > To nawet szkoda prądu :)

    Szkoda prądu na router który zuzyje więcej kWh na task obliczeniowy niż
    atom i zrobi go 10 dłużej.

    > Nie wspominając o tym, że wszystkie mi znane serwery zrobione na
    > zwykłych pecetach miały średni czas między awariami równy kilka lat.

    "wszystkie" to nie wszystkie.

    > zwykle padał dysk twardy ze starości

    Dyski padają obecnie od kichania. Mam obecnie w szufladze ze 4 które
    padły bez wyraźnych powodów, dwa na gwarancji, pracowały w idealnych
    warunkach. Shit happens.

    > serwerze działała płyta prawie 10 lat i padła dopiero po burzy. Więc
    > może to jakiś wybrakowany sprzęt jest?

    Nie to jest normalny pecet któremu trafia się czasami zaliczyć oopsa w
    kernelu. Z winy hardware, software i krasnoludków. Mojemu maluteńkiemu
    routerowi tlinka też czasem kernel oopsuje. Shit happens.

    > Nawet raspberry będzie Ci chodziło kilka lat

    Te kilka lat bedzie faktycznie wymagane żeby przekopiować dysk 3TB który
    tam obecnie mam w moim mało użytecznym i warczącym atomie.

    > Albo dowolny ROUTER z lepszym oprogramowaniem w środku.

    No więc mam 3 sztuki, niektóre normalne na openwrt, niektóre przerobione
    jak Wl500g z większą pamięcią i dodatkowymi USB. No mam i co z tego
    kiedy ten asus nie jest w stanie przeliczyć wideo ponieważ, suprise,
    twórcy kodeków H.265 niekoniecznie musza być biegli w assemblerze
    procesorów Broadcoma.

  • 55. Data: 2017-10-17 20:40:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 17 Oct 2017 11:48:27 GMT, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:
    > tego mam osobnego Alixa z FreeBSD na fsie read-only. Mój serwerek
    > tylko

    A tak BTW w FreeBSD kiedyś (6.x) był taki fjuczer, że fsck szedł w
    tło i nie blokował boot'a i pozwalał montowac fs rw (!) w trakcie
    sprawdzania. Jest to nadal? Bardzo fajne. Ewentualne problemy wrzucal
    w syslog i admin na ich podstawie oceniał stan fs.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2017-10-17 20:55:06
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Nigdy nie widziałes bezwentylatorowych komputerów na atomie?
    >
    > Choćby taki:
    >
    > http://www.parkytowers.me.uk/thin/hp/t5740/index.sht
    ml

    Jeśli taki, to jak najbardziej popieram. Bo opis mi z jakichś powodów
    sugerował starego "blaszaka" pełnego wiatraczków.

    L.

  • 57. Data: 2017-10-17 21:02:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/16/2017 2:04 PM, Roman Rogóż wrote:
    > Wpinam wtyczke VGA do serwera, USB do laptoka i przechwytuję obraz

    Uzywałem takiej konfiguracji jakiś czas temu, ale z uwagi na to że nie
    znalazlem w sensownej cenie VGA to używalem composite bo akurat bylo
    takiej wyjście z płyty głównej. Jakoś obrazu żałosna, mialem kłopoty w
    czytaniu napisów z trybu tekstowego vga 640x480.

    > konsoli na ekranie laptopa mając w jednym urządzeniu kilka rozwiązań bez
    > potrzeby noszenia osobnego monitora.

    To moglo by się przydać gdybym faktycznie musiał gdzies jechać. Ale ja
    musze tylko kilka schodów i mam strych. Dlatego tak bardzo mi się nie
    chce :D

  • 58. Data: 2017-10-17 21:04:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >
    > Jest tego pełno. Na allegro terminal o oczko niższy chodzi po 30zł.
    > nie istnoeje dla niego konkurencja w postaci routera.
    [...]
    > Nie to jest normalny pecet któremu trafia się czasami zaliczyć oopsa w
    > kernelu. Z winy hardware, software i krasnoludków. Mojemu maluteńkiemu
    > routerowi tlinka też czasem kernel oopsuje. Shit happens.

    To może jednak dobrze by było udać się do konkurencji i kupić hardware,
    który nie oopsuje? Dopiszę się do grupy tych, którym takie przygody po
    prostu się nie zdarzają. Oraz do klubu maniaków, którzy oskryptowali
    już wszystkie możliwe nieszczęścia, jakie mogą się przytrafić. Tylko
    zły los sprawił, że fortele te nie mogły być przetestowane w praktyce.

    Gdybym ja miał przez ostatnie lat dwadzieścia z górką jakiś problem
    z siecią domową i węzłami w niej, to bym się przerzucił na Google Cloud,
    czy cóś, a nie szukał małego monitorka VGA.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2017-10-17 21:06:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Udowodniono naukowo, że sposobów w L. na montowanie fsow jest
    > nieskończenie wiele, wystarczy wybrać najbardziej odpowiedni dla
    > siebie.

    Znane mi opracowania naukowe dowodzą tylko, że moc zbioru montowań
    nie jest większa od Aleph_0.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2017-10-17 21:15:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/17/2017 9:04 PM, Jarosław Sokołowski wrote:
    > To może jednak dobrze by było udać się do konkurencji i kupić hardware,
    > który nie oopsuje?

    A która konkurencja ma hardware na którym *kernel* linuxa nie oopsuje w
    wyniku np. buga w sterowniku? Czy ten hardware posiada jakieś magiczne
    właściwości samonaprawiania software? Pochodzi z Hogwartu? Projektowano
    na Niewidocznym Uniwersytecie?

> [...]
    > już wszystkie możliwe nieszczęścia, jakie mogą się przytrafić. Tylko
    > zły los sprawił, że fortele te nie mogły być przetestowane w praktyce.

    No patrz, a ja zaliczam co najmniej 2-3 oopsy na rok na głupim
    desktopowym ubuntu chodzącym na całkiem zwykłym C2D. I to na kilku
    kompach domowych bo mam ich jakies 3 sztuki w tej konfiguracji.
    Widocznie wpływ żył wodnych i lewactwa bo przecież nie wina softu,
    hardware czy innych programistów.

    > Gdybym ja miał przez ostatnie lat dwadzieścia z górką jakiś problem
    > z siecią domową i węzłami w niej, to bym się przerzucił na Google Cloud,
    > czy cóś, a nie szukał małego monitorka VGA.

    Tak, google could jest dla mnie przydatną radą kiedy ja potrzebuje
    jakieś 30MB/s transferu do NASu, kila TB pojemności i kilka GHz
    sporadyczniej mocy obliczeniowej przy łaczu do netu z downloadem 10Mb/s.
    Dzięki, to rzeczywiście dość "twórcze" przeszukiwanie przestrzeni
    fazowej rozwiązań. Choć po namyśle ...