  • Data: 2016-09-01 16:53:38
    Temat: Re: Mały kondensator tantalowy
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nq8ree$pi0$1@news.chmurka.net...
    > Akumulatory gromadzą chemicznie. Nie wiem, czy to integralnie z tego
    > wynika, ale przy rozładowaniu przez dłuższy czas mają w miarę stabilne
    > napięcie i potem nagle siada.
    > Skoro te kondensatory mają mniejszą pojemność przy większym napięciu to
    > przy rozładowaniu stałym prądem zamiast liniowego spadku napięcia (jak dla
    > idealnego C) będą najpierw spadały szybciej a potem wolniej - dokładnie
    > odwrotnie od akumulatorów.
    > Dlatego nie rozumiem skąd podejrzenie o chemiczne gromadzenie ładunku.

    Usiłuję dociec, czemu w tych kondensatorach to raczej owa ładowność, czyli w
    amperosekundach, tak naprawdę dominuje. Bo jak patrzę po wykresach, to
    ładunek wydaje mi się mniej-więcej stały... ale dziś nie rozkminię, bo mi
    oczy odmawiają udziału w mysleniu.
    Czy celowo się takie elementy tworzy, czy stosując je, waży się wady i
    zalety, i według tego stosuje, no, czy jakaś szczególnie dobra cecha,
    dominuje nad niedoskonałości i dlatego spoglądamy łasym okiem na ten
    element?
    Jakie konkretnie zjawiska towarzyszą wykonywaniu funkcji pojemności,
    gromadzenie ladunku, czy/lub zjawisko piezoelektryczne? Jakie by nie było,

    > Szukaj raczej czegoś pod drugiej stronie od zwykłego kondensatora. Czyli
    > akumulator --- kondensator --- tu czegoś szukasz. Może odkryjesz jakieś
    > nowe prawa fizyki.

    Ja chcę zrozumieć stare, to I.N., czy A.E. tworzyli nowe. Jak to działa, czy
    owa niedoskonałość jest rozmyślnie utworzona, czy na zasadzie "no trudno,
    jest niedoskonałość, ale i tak mimo mniejszego rozmiaru dostajemy większą
    pojemność, co pozwala zminiaturyzować urządzenie".
    Usiłuję tak pokierować sprawą, bym rozeznając to, umiał (wyszukam już sobie
    w sieci w wolnym czasie) już na wstępie "oddzielić ziarno od plew". Potem
    już nie będę was zadręczać, możecie być spokojni.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"